Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

در چند روز گذشته علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم پرسپولیس تهران، در برنامه دورهمی درباره معافیت از سربازی خود صحبت کرد.

در این برنامه تلویزیونی مطرح شد که اگر فرزند سوم بیرانوند به دنیا آید، او می‌تواند از خدمت وظیفه عمومی معاف شود که این موضوع برای اولین بار نیز در برنامه ۹۰ به هنگام سبزه گره زدن توسط بیرانوند مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، چنین قانونی مبنی بر اینکه پدر به واسطه دارا بودن ۳ فرزند می‌تواند از خدمت وظیفه معاف شود وجود ندارد و این دروازه بان نیز بعد از زمان مجاز معافیت خود باید به سربازی اعزام شود.

گفتنی است؛ به منظور ایجاد تسهیلات مناسب برای ورزشکاران و کمک به رشد و توسعه استعداد‌ها در بخش ورزشی کشور تصمیم گیری شد که خدمت وظیفه عمومی ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانی در رشته‌های ورزشی فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح تیم ملی حداکثر تا ۳۰ سال تمام و لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سال تمام به تعویق انداخته شود و سپس برای انجام خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.

همچنین؛ مشمولان متأهل می‌توانند به ازای هر فرزند از کسر خدمت بهره‌مند شوند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: علیرضا بیرانوند سربازی معافیت از سربازی دورهمی برنامه 90 صراط خدمت وظیفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها

به گزارش همشهری آنلاین، سردار تقی مهری عصر پنجشنبه اظهار کرد: مشمولان دارای چهار فرزند کمتر از ۴۰ سال از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند، از خدمت معاف هستند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: این معافیت سال گذشته با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا به اجرا گذاشته شد.

معاون فراجا گفت: از محل معافیت‌های این بخش، سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر از خدمت معاف شدند.

مهری افزود: برابر قانون، افراد متاهل می‌توانند به ازای همسر از ۲ ماه کسری خدمت برخوردار باشند.

وی ادامه داد: همچنین افراد متاهل به ازای فرزند اول، دوم و سوم به بالا نیز می‌توانند به ترتیب از سه، چهار و پنج ماه کسر خدمت بهره ببرند.

سردار مهری اضافه کرد: البته سایر کسورات خدمت مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ شده از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنان به قوت خود باقی است.

معاون فراجا گفت: امسال کف خدمت سربازی ۱۴ ماه است و افراد بسته به شرایط و قوانین موجود می‌توانند به غیر از دوران ۲ ماه دوره رزم و آموزشی، از یک تا ۲۱ ماه کسر خدمت استفاده کنند.

سردار مهری اظهار کرد: دوران خدمت برای سربازان مشمول در یگان‌های مستقر در شهرهای محل سکونت از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه رسیده، در مناطقی که افراد به صورت غیربومی خدمت می‌کنند نیز دوران وظیفه آنان ۱۸ ماه شده است.

وی یادآور شد: در مناطق عملیاتی و برخی استان‌های دورتر و دارای شرایط سخت، به ترتیب دوران خدمت وظیفه عمومی ۱۴ و ۱۵ ماه است.

سردار مهری اضافه کرد: افرادی که بتوانند در پروژه‌های تحقیقاتی شرکت کنند، می‌توانند کسر خدمت بگیرند که تبصره‌ها و قوانین مربوط به آن در مسیر مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است.

معاون فراجا گفت: برای این بخش باید ابتدا این مصوبه نهایی شود و با ابلاغ رییس جمهور به صورت قانون در بیاید.

مهری افزود: همچنین برای آن دسته از مشمولانی که پروژه‌های تحقیقاتی مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح را انجام دهند نیز کسوراتی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در مجموع با توجه به کسورات تشویقی بیان شده، به طور میانگین خدمت وظیفه عمومی ۱۴ ماه است.

معاون فراجا در ادامه با اشاره به فعالیت قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه گفت: برای تمامی سربازانی که به دوره آموزشی اعزام می‌شوند دوره‌های مهارت‌آموزی همراه با ارائه مدرک معتبر در نظر گرفته شده که پس از پایان خدمت علاوه بر امکان ایجاد شغل مناسب می‌توانند از تسهیلات بانکی نیز بهره ببرند.

مهری گفت: سال گذشته ۱۶ هزار نفر از این جامعه هدف تسهیلات بانکی اشتغال دریافت کردند.

وی بیان کرد: ایجاد شغل و فراهم کردن شرایط استخدام سربازان پس از دوران خدمت وظیفه عمومی، در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان است.

معاون فراجا در خصوص حقوق سربازان نیز گفت: سال گذشته همانند کارکنان پایور، حقوق سربازان را در ۲ مرحله افزایش دادیم.

وی یادآور شد: حقوق سربازان وظیفه نیز برابر قانون و با توجه به شرایط خدمتی، بین ۶۰ تا ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان پایور است که انتظار داریم مجلس شورای اسلامی مصوبات اجرایی شدن این قانون را ابلاغ کند.

مهری اضافه کرد: این میزان حقوق در واقع کمک و تشویق برای افرادی است که از نظر اقتصادی مشکل دارند.

کد خبر 841048 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سربازی فراجا

دیگر خبرها

  • این افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • این گروه از مشمولان از خدمت سربازی معاف شدند
  • جزئیات مهم و فوری از سربازی ۱۴۰۳/ کسر خدمت سربازی به ۱۴ ماه برای چه کسانی است؟
  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • گلستان از امن ترین استان های کشور است/تشریح مشوق های قانونی برای سربازان وظیفه
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • جزئیات جدید ثبتنام امریه سربازی و شرایط جدید آن
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵