Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@10:38:48 GMT

مصوبه جدید برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۷۵۸

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره پذیرش معتادین متجاهر در استان تهران گفت: نیروی انتظامی هر جایی که معتاد متجاهر ببیند، باید نسبت به جمع‌آوری آن اقدام کند. کمیته درمان مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت یک ماه قبل مصوبه‌ای داشت که نسبت به پذیرش جدید معتادین متجاهر جلوگیری شود که این موضوع با تصمیم استانداری، وزارت کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: امروز مصوب شد که باید نسبت به پذیرش معتادین متجاهر در استان تهران اقدام شود و مراکز نگهداری معتادین نیز باید نگهداری آنها را تمدید کنند. شهرداری تهران نیز موظف شد ظرف چند روز آینده ظرفیت ۲ هزار نفری نگهداری معتادین متجاهر را ایجاد کند. 

استاندار تهران خاطرنشان کرد:‌ نگهداری این افراد نیز باید براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام شود و نسبت به غربالگری آنها در خصوص بیماری کرونا نیز اقدامات لازم صورت بگیرد و در صورت مثبت بودن تست کرونا، به مراکر درمانی جهت قرنطینه اعزام شوند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندار تهران معتادین متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی معتادین متجاهر روی میز دستگاه قضا

 


 سید مهدی قویدل در جلسه پیگیری مصوبات کمیته حقوقی و قضایی استان پیرامون بررسی وضعیت استفاده از ظرفیت کمپ ماده ۴۲ کبوترخان و همچنین ایجاد مراکز ماده ۱۶، گفت: معتادین متجاهری که پس از ترک اعتیاد، دوباره برگشت دارند و دچار لغزش می‌شوند و مشمول تبصره ماده ۱۶ خواهند شد، به نوعی یک ضعف بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: این افراد را با تشکیل پرونده قضایی و با حکم قضایی به اردوگاه ماده ۴۲ منتقل کنیم تا با تأمین زیر ساخت‌های لازم بتوانیم در سال ۱۴۰۳ این امر را عملیاتی کنیم.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در ادامه به آمار معتادین متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: در استان کرمان، قرین به ۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که در همین راستا می‌طلبد که شهرستان‌های شمال استان بیشتر توجه شود.

این مقام قضایی بیان کرد: برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ کبوترخان، لازم است که این موضوع را در قالب یک طرح به استاندار کرمان ارائه و پیشنهادات لازم را مد نظر گیریم.

وی با بیان اینکه دو موضوع برای ما مهم است، افزود: اول اینکه از سمت اداره کل زندان‌های استان منوط بر کمک از سمت شورا‌ها و استانداری کرمان، ظرفیتی ۱۰۰۰ نفری برای مراکز ماده ۱۶ اختصاص خواهد یافت و دیگر اینکه باید عزم و اراده‌ای قوی برای داشتن یک طرح دست یافتنی برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در کبوترخان، داشته باشیم تا هر چه زودتر این مرکز راه اندازی شود.

قویدل در خصوص ماده ۴۲ گفت: این ماده به این منظور است که بخشی از محکومین مواد مخدر یا روانگردان‌های صنعتی غیر دارویی را به جای زندان می‌توان در اردوگاه‌های خاص و تحت شرایطی سخت و عادی نگهداری کرد.

معاون دادگستری استان بیان کرد: باید طبق قانون این طرح را عملیاتی کرد و در این رابطه با آماده کردن طرح مربوطه، مطابق با آن اقدامات لازم انجام شود.

در این جلسه مقرر شد، طرح پیشنهادی جامع، عملیاتی و قابل اجرا در کوتاه مدت جهت بهره برداری مطلوب و بهینه از ظرفیت ماده ۴۲ منطقه کبوتر خان و ایجاد مرکز ماده ۱۶، از سوی اداره کل زندان‌های و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهیه و ارائه  و سایر دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و شورای هماهنگی نیز پیشنهادات در این خصوص را به صورت مکتوب ظرف ۳ روز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • برچیده شدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • برچیدن کلونی معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • جمع‌آوری و دستگیری ۶۷ معتاد و سوداگر مرگ در رودبار
  • جمع آوری ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران/ شناسایی ۲۶۴ کلنی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • لزوم ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در کرمان
  • ساماندهی معتادین متجاهر روی میز دستگاه قضا