Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@22:27:57 GMT

قرنطینه فرصتی مغتنم برای ارتقای برخی از مهارت‌ها است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۸۰۲

قرنطینه فرصتی مغتنم برای ارتقای برخی از مهارت‌ها است

ناهید کلانتری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بهداشت روان بخش جدایی‌ناپذیری از سلامت انسان است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرنطینه خانگی، این سئوال مطرح است که چگونه می‌توانیم به سلامت روان خود کمک کنیم.

وی تصریح کرد: کرونا بیماری جدیدی است که تا به امروز واکسن و دارویی برای آن یافت نشده، به همین خاطر اطلاعات ما در این زمینه محدود است و همه این عوامل باعث می‌شود که ما با یک اضطراب روبه‌رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری با یادآوری اینکه این روزها همه مدارس و محیط‌های آموزشی به واسطه شیوع ویروی کرونا تعطیل شده و فعالیت‌هایی که سابق بر این در سطح اجتماع انجام می‌شد، بسیار محدود شده است، ادامه داد:اضطراب ابتلا به بیماری از یک جهت و سپری کردن مدت زمان بیشتر در منزل از سوی دیگر خانواده را با چالش مواجه کرده است.

این روانشناس گفت: در زمان‌های عادی، کمتر ناظر کارهای یکدیگر بودیم اما در این دوران که در کنار یکدیگر هستیم، ممکن است که در کار همدیگر مداخله بیشتری کرده و بیشتر اعتراض کنیم، بالطبع این مجاورت باعث دلخوری و رنجش می‌شود و ممکن است ما را دچار استرس، غم، ترس و یا حتی خشم کند که امری طبیعی است؛ چرا که به یکباره سبک زندگی ما تغییر کرده و ما با یک تغییر بزرگ روبه‌رو هستیم.

کلانتری  با بیان اینکه در حال حاضر افراد موقعیت‌های تخلیه روانی قبل را ندارند، بیان کرد: امروز خیلی از مواردی که در حکم تخلیه روانی بود، وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود که ما در خانواده با مشکلات بیشتری مواجه شویم.

کلانتری با اشاره به اینکه اضطراب و ترس همانند یک سیکل معیوب عمل کرده و ادامه پیدا می‌کند، گفت: حال این سئوال مطرح است که در این شرایط چگونه می‌توانیم این سیکل معیوب را متوقف کنیم. پاسخ این است که راهکارهایی برای اینکه بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم وجود داشته و می‌تواند در این روزها بسیار مفید باشد.

کلانتری با تاکید بر اینکه دوران قرنطینه تمرینی برای دیدگاه مکعبی است، ادامه داد: اگر به قرنطینه به عنوان یک زندان نگاه کنیم، قطعاً خودمان نیز یک زندانی خواهیم بود ولی اگر به این دوران به صورت یک فرصت نگاه کنیم، می‌توانیم خیلی از کارهایی را که شاید به دلیل نداشتن زمان کافی و یا هر علت دیگر، موفق به انجام آن نشدیم را بتوانیم در این روزها انجام دهیم. به عبارت دیگر، این روزها زمان خوبی برای ارتقای برخی از مهارت‌ها یا کارهای مشترک با اعضای خانواده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهارت‌هایی که می‌توانیم در این دوران تمرین کنیم، تاب‌آوری است، اظهار کرد: تاب‌آوری یک مهارت است. همه ما با افرادی روبه‌رو شده‌ایم که با وجود محیط مناسب از نظر اقتصادی و خانوادگی به موفقیت چندانی دست پیدا نمی‌کنند و یا افرادی را سراغ داریم که به لحاظ اقتصادی و خانوادگی از شرایط چندان مطلوبی برخوردار نبوده اما افراد موفقی هستند که یکی از دلایل آن را می‌توانیم در توانمندی در مهارت تاب‌آوری جست‌وجو کنیم.

کلانتری  بیان کرد: در واقع تاب‌آوری ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و فاجعه است. تاب‌آوری به معنای زندگی بدون استرس و مشکل نیست، بلکه انعطاف‌پذیری از طریق عملکرد با توجه به یادگیری مهارت خودمدیریتی است. در خصوص قرنطینه نیز این موضوع صادق است. اگر امروز به قرنطینه به عنوان یک فاجعه نگاه کنیم، استرسی از این دیدگاه به ما تحمیل می‌شود و این امکان را به وجود می‌آورد که نتوانیم مدیریت صحیحی در امور مختلف داشته باشیم.

این روانشناس گفت: افرادی که این مهارت را تمرین می‌کنند، در زندگی آگاهانه و هوشیارانه عمل می‌کنند و می‌توانند بر محیط خود و اطرافیان تاثیر مثبت بگذارند، این افراد عموماً افراد خوش‌بینی هستند، توانایی همدلی دارند و مهم‌تر از همه اینکه به حل مسئله واقف هستند و تحلیل واقع‌بینانه از مسائل دارند که در مورد مدیریت دوران قرنطینه نیز این مسئله می‌تواند کمک‌کننده باشد، لذا باید این شرایط را بپذیریم، واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم و بازآفرینی شرایط را در اولویت قرار دهیم و خود را نیز با تغییر جدید، تطبیق دهیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه تمرکز بر زمان حال و پرهیز از تفکر بیش از اندازه در مورد آینده، یکی از راه‌های مقابله با استرس و اضطراب است، یادآور شد: این دیدگاه به این مفهوم نیست که ما به توصیه کارشناسان عمل نکرده و برای پیشگیری، کارهای لازم را انجام ندهیم برنامه ریزی در مدیریت استرس به ما کمک می کند اما ما آینده را نمی‌توانیم کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیتی است که بسیاری از ساکنان کره زمین، امروز در حال تجربه کردن آن هستند و می توان با روشهای خلاقانه با آن روبرو شد و در آخر باید بدانیم که این موقعیت دائمی نیست و از آن نیز عبور خواهیم کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری خشم زندان سبک زندگی سلامت روان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نگاه کنیم تاب آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

ایسنا/فارس سرمربی یونانی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از بار فنی  تیم فجرسپاسی شیراز به نیکی یاد کرد اما تاکید کرد که تیمش با تمام تمرکز خود برای صعود به مرحله بعد به شیراز آمده و می‌داند که فرصتی برای اشتباه ندارد.

مارینوس اوزونیدیس سرمربی تیم‌ فوتبال گل‌گهر سیرجان امشب، ۶ اردیبهشت در کنفرانس خبری پیش از بازی با تیم فجر شهید سپاسی شیراز از مرحله یک هشتم نهایی‌ جام حذفی، گفت: جام حذفی همواره فرصت خوبی برای برخی تیم‌هاست تا از یک مسیر میان‌بُر به یک جام و سهمیه حضور در آسیا برسند. به‌خصوص تیم‌هایی که در لیگ برتر شانس کمی برای قهرمانی یا کسب سهمیه دارند، می‌توانند روی جام حذفی حساب ویژه‌ای بازکنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا تیمش با توجه به کار سختی که در لیگ برتر دارد، اولویت را به جام حذفی خواهد داد یا خیر، اظهار کرد: بله طبیعتا جام حذفی برای ما یک هدف است، اما به‌صورت تک بازی برگزار می‌شود و یک بار میزبان هستیم و بار دیگر میهمان، نمی‌توان آنقدرها روی آن به‌صورت بلند مدت هدف‌گذاری کرد.

مارینوس اوزونیدیس افزود: جام حذفی یکی از اهداف ماست اما باید مرحله به مرحله روی آن تمرکز کنیم، چون وقتی این بازی را رد نکنیم، نمی‌توانیم به بازی بعدی فکر کنیم.

وی در خصوص دیدار فردا با فجرسپاسی نیز گفت: ما بازی‌های این تیم را دیدهایم و می‌دانیم تیمی هستند که می‌خواهند فوتبال خوبی بازی کنند. من سبک بازی این تیم را دوست دارم و فکر می‌کنم اگر همینطور در لیگ یک به کارشان ادامه بدهند، به‌عنوان تیم اول راهی لیگ برتر خواهند شد.

ملی‌پوش سابق فوتبال یونان با تاکید بر اینکه تصور نمی‌کند نبرد راحتی با یک تیم لیگ یکی داشته باشد، گفت: باید تمرکز خودمان را در تمام طول بازی حفظ کنیم و مطمئن هستم که بازیکنان هم بهترین نمایش خودشان را به اجرا می‌گذارند. اگر همان سطحی که از تیم خود سراغ دارم را در طول بازی با فجر به نمایش بگذاریم، به مرحله بعد خواهیم رفت.

اوزینیدیس که سابقه هدایت تیم‌های بزرگ یونانی مثل پاناتینایکوس و آ.ا.ک آتن را در کارنامه دارد، در خصوص نتایج ضعیف اخیر گل‌گهر در لیگ برتر گفت: فکر می‌کنم بازی‌های بدی ارائه ندادیم اما نتایجی که انتظار داشتیم رقم نخورد که مصدومیت برخی بازیکنان و بدشانسی نیز در این امر تاثیرگذار بود.

سرمربی گل‌گهر سیرجان در پایان ضمن ابراز خشنودی نسبت به حضور در شهر زیبای شیراز، گفت: تمام تمرکزمان روی بازی فردا و صعود به مرحله بعد است و همیشه باید در ذهنمان باشد که بازی حذفی یک تک بازی است و جای اشتباه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های فجرشهید سپاسی شیراز و گل‌گهر سیرجان از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور از ساعت ۱۸ فردا، ۷ اردیبهشت در ورزشگاه حافظیه شیراز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد