Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور صبح شنبه در جلسه‌ای با رؤسای کمیته‌های اجتماعی، امنیتی، آموزشی، اداری، بهداشتی، آموزش عالی، اصناف و اقتصادی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، میزان تاثیر اجرای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی را برای اجرای مرحله سوم آن با عنوان "فاصله گذاری هوشمند اجتماعی" ارزیابی و بررسی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه رؤسای کمیته‌های گوناگون ستاد ملی مبارزه با کرونا موظفند ارزیابی دقیقی از میزان تأثیر تشدید برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی انجام بدهند، گفت: باید برای دوره بازگشایی پس از اطمینان از ایجاد وضعیت تثبیت شده در مدیریت مقابله با کرونا پروتکل‌های متنوع و مختلف با دقت نظر در تمامی حوزه‌ها طراحی و متناسب با هر کسب و کار اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی با تبدیل به فاصله‌گذاری هوشمند ادامه خواهد یافت، افزود: ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده ایم و موفقیت‌های خوبی داشته ایم و الان در مرحله سوم آنکه اجرای فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی باید به گونه‌ای طراحی شود که همه مردم اعم از ارباب رجوع، کارمند، کارگر و کاسب بدانند و مطمئن باشند در محیط کار و بیرون از خانه با رعایت این پروتکل‌ها می‌توانند درصد بالایی اطمینان خاطر داشته باشند که از سلامتی برخوردار خواهند بود.

روحانی خاطرنشان کرد: باید اطمینان حاصل کنیم که از چه زمانی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با سلامت کامل به مراکز آموزشی مراجعه کنند؛ لذا رؤسای کمیته‌ها باید با روش‌های دقیق، مطالعات و ارزیابی‌های لازم را انجام بدهند تا بر اساس آن ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه باید در نظر داشته باشیم که اگر کرونا برای مدتی باقی بماند باید آن را به گونه‌ای مدیریت کنیم که زندگی مردم با مشکل توأم نباشد، گفت: نباید بدون مطالعه و دقت نظر تصمیم گرفت؛ مردم باید بدانند هر تصمیمی که در دولت گرفته می‌شود مبتنی بر مطالعات دقیق علمی و با مشورت همه متخصصین است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم اولویت اول است، گفت: در کنار اولویت سلامت زندگی، معیشت، کسب و کارهای کوچک و طبقه ضعیف و آینده فرزندان‌مان نیز اهمیت دارد از این نظر باید بدانیم در روز پایان تشکیل محدودیت‌ها مردم نباید نگرانی از سلامت خود و فرزندان‌شان داشته باشند و ما باید نگرانی آنها را تا اندازه زیادی کاهش بدهیم.

روحانی تصریح کرد: باید بدانیم صدمات اصلی اقتصادی کرونا متوجه اقشار ضعیف جامعه است و مردم از دولت انتظار دارند که اجازه ندهیم کرونا سلامت و معیشت آنان را نابود کند و این بدان معنا است که هم باید سلامت مردم را حفظ کنیم و هم معیشت و وضعیت اقتصادی آنان را تأمین کنیم.

کد خبر 417373

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فاصله گذاری اجتماعی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در دومین جلسه شورای اداری شهرستان گفت: این مأموریت موفقیت‌آمیز که در اجرای تدابیر هوشمندانه فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر ضرورت پاسخ کوبنده و تنبیه متجاوز و به همت بلند فرماندهان و سربازان مخلص ولایت عملیاتی شد نشان داد که اراده رهبری عزیز و ملت شریف بر ایستادگی در برابر متجاوزان، پیمودن مسیر عزت و اقتدار خلل ناپذیر است.

وی ادامه داد:در این راه به فضل الهی، نصرت و پیروزی نهایی از آن ملت ایران و مظلومان جهان است و بدون شک تداوم ماجراجویی های رژیم جعلی اسرائیل و همپیمانانش با پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌تر فرزندان رشید این ملت در نیروهای مسلح مواجه خواهد شد.

وی ضرورت توجه به تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را یادآور شد و اظهار داشت: مسئولان شهرستان باید بصورت عملی و میدانی برای رشد تولید و شکوفایی اقتصادی گام بردارند.

تعامل و همدلی برای پاسخگویی به مطالبات مردم ، پیگیری و تسریع در مبادله موافقت نامه های  طرح های عمرانی،  رعایت نظم و انضباط اداری ، توجه و رعایت مصادیق عفاف و حجاب و مقابله با هنجارشکنی،  اهتمام ویژه به تکریم مردم در ادارات،برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی، بهره وری کامل و خروجی مناسب از جلسات ، تقویت میزهای خدمت ادارات در نماز جمعه، از دیگر موارد مورد تاکید فرماندار در این جلسه بود.

امام جمعه شهرستان اشنویه نیز در این جلسه با تبریک اقدام قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی،  توجه به خدمتگزاری به مردم و رعایت تقوای الهی را به مسئولان یادآور شد.

در این جلسه همچنین شهردار اشنویه و رئیس بانک کشاورزی شهرستان گزارش اقدامات صورت گرفته و عملکرد سال ۱۴۰۲ را ارائه کردند.

در پایان جلسه بایزید رهبر بعنوان رئیس  امور آب و فاضلاب شهرستان و ابراهیم رحیمیان بعنوان سرپرست اداره گاز معرفی و از خدمات مسئولان قبلی قدردانی شد.

 

دیگر خبرها

  • اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • حسن روحانی : صهیونیست‌ ها حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند/ جمهوری اسلامی ایران یک منطقه امن می‌خواهد
  • حسن روحانی: صهیونیست‌ها درس بگیرند و حماقتشان را بار دیگر تکرار نکنند
  • حسن روحانی: ایران به خطای بزرگ اسرائیل پاسخ داد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: کشور ما کارنامه خوبی در رعایت حقوق ملت دارد
  • رئیس پلیس پایتخت: برخورد با کشف حجاب آغاز شد
  • سردار محمدیان: طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی از امروز آغاز شد+ فیلم
  • آغاز اجرای طرح نور برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
  • آغاز طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی