Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@13:44:03 GMT

ماجرای پرابهام پیرمرد دستفروش

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۹۴۰

ماجرای پرابهام پیرمرد دستفروش

روزنامه آفتاب یزد نوشت: روز‌های عجیب و بعضا سختی را می‌گذرانیم. روز‌هایی که ویروس منحوس کرونا همه را خانه نشین و سیر صعودی مبتلایان به این بیماری، ترس و استرس مردم را افزون کرده است. هیچکس نمی‌داند که چه زمانی این ویروس بار و بندیلش را جمع می‌کند و از ایران می‌رود. از همین رو مردم در میان اخبار‌های گوناگون در مورد کرونا ویروس به دنبال خبری می‌گردند تا کمی خیالشان را بابت این ویروس آسوده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال در این شرایط کافی است فیلمی متاثر‌کننده در فضای مجازی منتشر شود، آن وقت است که فضا از آن چه هست بدتر می‌شود؛ به ویژه آن که، آن فیلم، حال و روز پیرمرد دستفروشی را نشان دهد که روزگار با او بد تا کرده و در شرایطی که بسیاری از کسب و کار‌ها به خاطر در امان ماندن از کرونا کارشان به تعطیلی کشیده شده و عده‌ای از این رهگذر بیکار شده‌اند، او مجبور است به دستفروشی‌اش ادامه دهد.

حالا مردم علاوه بر نگرانی‌هایشان به خاطر کرونا، احساساتشان هم درگیر می‌شود و مترصد این می‌شوند که هر طور شده شرایط پیرمرد داستان را عوض کنند؛ فارغ از آن که بدانند ماجرای روایت شده حقیقت دارد یا خیر. البته این خاصیت فضای مجازی است که با بازنشر چنین فیلم‌هایی رفتار‌های هیجان‌انگیز مردم را هم برانگیزد. به همین خاطر شاید اگر چنین ماجرا‌هایی که دارای ابعاد پیچیده‌ای است از طریق رسانه‌های رسمی (که بر حسب وظیفه‌شان قبل از انتشار هر خبری از صحت و سقم آن با خبر می‌شوند و بعد به انتشار آن اقدام می‌کنند) روایت می‌شد، شاهد اتفاقات بعد از آن نبودیم.

ماجرا چیست؟

اما داستان از این قرار است که در روز‌های گذشته ویدئویی از یک پیرمرد دستفروش در کنار ایستگاه متروی محمدیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ناراحت‌کننده بود. این پیرمرد از شرایط پیش آمده (پس از اجرای طرح‌های محدودیت مشاغل و رفت‌وآمد به منظور مقابله با ویروس کرونا، کسب و کار بسیاری از مردم ایران دچار مشکل شد) گله دارد و می‌گوید: «دو روز است که بچه‌هایم به من می‌گویند: پنیر بخر! اما من نمی‌توانم. پلیس به من می‌گوید: برو خانه! اگر بروم خانه چی بخوریم؟» این ویدئوی ناراحت‌کننده به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پیچید و سر از صفحات سلبریتی‌ها نیز درآورد و از آنجا که در این مواقع مردم، دلرحم بودنشان حرف اول را می‌زند ضمن ارائه شماره حساب این پیرمرد، کمک مالی بسیاری به او کردند.

واکنش معاون اول رئیس‌جمهوری

حتی جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ضمن واکنش به ماجرای پیرمرد دستفروش با دعوت از مردم برای معرفی افراد آسیب دیده و کم بضاعت از شرایط کرونا گفت: «در فضای مجازی فیلمی پخش شد که پیرمرد دستفروشی می‌گفت: نمی‌توانم برای فرزندانم پنیر بخرم که دل هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. ما برای این افراد فکری کرده‌ایم لذا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته‌ایم به سه میلیون نفری که هیچ شغلی ندارند که عمدتاً دستفروش بوده‌اند ماهانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم. نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز برای افرادی که تحت پوشش نیستند فکری کنند.»

داستانی با شبهات فراوان

در حالی که بسیاری به پیرمرد دستفروش کمک مالی کردند، شبهاتی مطرح می‌شود که نشان می‌دهد این پیرمرد در تعریف داستان زندگی‌اش گویا کمی اغراق کرده است. مثلا فیلمی از فردی که خود را دختر این پیرمرد معرفی می‌کند در فضای مجازی منتشر می‌شود که ماجرا را به گونه‌ای دیگر بیان می‌کند. البته هنوز صحت و سقم این مسئله مشخص نیست، ولی او گفته است: «پدرم سال‌هاست ما را ترک کرده با ما زندگی نمی‌کند. اما حرف من به مردم این است که چرا سریع احساساتی میشین و نباید تحقیق کنین؟ پیرمردی با این مو‌های سفید حتما بچه‌های بزرگی دارد. آن وقت چجوری بچه‌اش به او می‌گوید پنیر بگیر! قطعا این بچه‌های بزرگ می‌توانند کار کنند.»

او حتی مدعی می‌شود که به حساب این پیرمرد حدود ۲۰۰میلیون تومان کمک مالی شده و بابت این موضوع آبروی خانواده‌اش تحت الشعاع قرار گرفته است. از سوی دیگر مطرح می‌شود که این فرد اهل رودسر دارای خانواده‌ای ۵ نفره است که در تهران زندگی می‌کند. همچنین وی صاحب یک باب مغازه در شهر خود است و سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون گردش حساب وی بود و متوسط ماهانه سه و نیم میلیون از کارت اعتباری خود هزینه می‌کرده است.

قطعا افراد نیازمند زیادی وجود دارند که تحت هیچ حمایتی قرار ندارند، اما انتشار چنین فیلم‌هایی که از صحت و درستی آن خبری در دسترس نیست فقط مردم را در یاری رساندن به هم وطنانشان دچار سردرگمی می‌کند. همان طور که گفته شد بهتر بود که چنین خبری از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری می‌شد تا ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیرمرد دستفروش کرونا پارسی خبر پیرمرد دستفروش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از سه سال

سرهنگ حمید محمدی‌نسب امروز، ۱۰ فروردین‌ماه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در تیر ماه سال ۱۳۹۹ خانواده پیرمردی ۸۳ ساله با مراجعه به پلیس اعلام داشتند که این فرد به دلایل نامشخصی مفقود شده که با اقدامات صورت گرفته در این خصوص نشانه‌ای از این مرد به دست نیامد.

وی با اشاره به مشکوک شدن کارآگاهان پلیس آگاهی به برخی جزئیات این پرونده و با توجه به اینکه مفقودی فردی متمول بوده، احتمال هرگونه جرم و جنایتی در این پرونده متصور شد، افزود: در روند رسیدگی به این موضوع مشخص شد که یک قطعه زمین به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال در همان ایام از فرد مورد نظر به خانمی ۲۵ ساله با کمک ۲ مرد ۴۳ و ۴۴ ساله دیگر منتقل شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان با بیان اینکه پس از شناسایی این افراد و اقدامات فنی و تحقیقات انجام شده سرانجام متهمان پرده از راز یک جنایت برداشته و اعلام داشتند، پیرمرد را در سال ۹۹ با هدف تصرف زمینش با خوراندن بیش از حد قرص‌های آرام‌بخش به قتل رسانده‌اند.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه با اعتراف متهمان، ۵ همدست دیگر آنان نیز دستگیر و جسد متوفی نیز داخل حیاط یک منزل ویلایی در شهرستان لنگرود کشف شد، تصریح کرد: افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • برملا شدن راز قتل پیرمرد لاهیجانی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • برملا شدن راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از ۳ سال
  • کشف راز قتل پیرمرد لاهیجانی پس از سه سال
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • ماجرای زمین خواری ۳۰۰۰میلیارد تومانی + فیلم | جزئیات بازگشت برکه پریان به مردم
  • ویدئو| لحظۀ ترور یک پیرمرد فلسطینی در کرانه‌باختری
  • لحظۀ اعدام یک پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری
  • تصاویر تیراندازی مستقیم به یک پیرمرد فلسطینی
  • تصاویر لحظه اعدام خیابانی پیرمرد فلسطینی در کرانه باختری