Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:53:42 GMT

افزایش عدد مسمومین الکلی در فارس به ۷۰۳ نفر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۰۹۵۸

افزایش عدد مسمومین الکلی در فارس به ۷۰۳ نفر

ایسنا/فارس رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اعلام کرد که تا صبح شنبه ۱۶ فررودین آمار مسمومیت‌ها الکلی در این استان به ۷۰۳ نفر رسیده است.

محمد جواد مرادیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۷۰۳ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۶۱۵ نفر بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متاسفانه ۸۸ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول‌های ضدعفونی استفاده می‌شود، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه‌ها زیاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسمومین الکلی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین

دریافت بیش از اندازه برخی ویتامین‌ها ممکن است سلامتی انسان‌ها را به طر بیندازند.

به گزارش همشهری آنلاین، کمبود ویتامین A به دلیل رژیم ناقص غذایی، در کشور‌های در حال توسعه شایع‌تر است.

افراد باردار و شیرده و مبتلایان به فیبروز کیستیک بیشتر به مکمل‌های ویتامین A نیاز دارند. برای افزایش جذب بهینه، باید مکمل‌های این ویتامین را همراه با یک وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

برخی شواهد نشان می‌دهد که دوز بالای این ویتامین ممکن است خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش دهند. به همین دلیل، توصیه می‌شود زیر نظر پزشک باشید.

دیگر خبرها

  • کشف چهارهزار لیتر مشروبات الکلی در شوشتر و اندیمشک
  • تا چند روز آینده زنجان بارشی در زنجان رخ نمی‌دهد
  • بیش از ۴ هزار لیتر مشروبات الکلی در ۲ شهر خوزستان کشف شد
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین در فارس
  • افزایش ۳ درصدی مصرف بنزین درفارس
  • کشف بیش از ٣ هزار لیتر مشروبات الکلی در اندیمشک   
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • خطر مرگ با مصرف زیاد این ویتامین
  • قارچ‌های روییده در مراتع و جنگل‌ها را نخورید