Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@04:43:21 GMT

واکنش شدید ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۰۰۵

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در نامه‌ای به رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خواستار مشروط شدن حمایت مالی از ترکیه به کاهش موج پناهجویانی شد که تلاش می‌کنند از ترکیه به اروپا بروند.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پیشنهاد نخست وزیر یونان به فرانسه و آلمان را بسیار زشت و غیر اخلاقی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکسوی با تاکید بر اینکه افکار عمومی جهان رفتارهای غیر انسانی و شرم آور یونان با پناهجویان را فراموش نمی‌کند، افزود: در چنین اوضاعی پیشنهاد اخیر نخست وزیر یونان نتیجه دیدگاه‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه تاکنون برای ۴ میلیون پناهجویی که به دلایل انسان دوستانه به عنوان مهمان پذیرفته ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

آکسوی خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا تعهد کرد که برای میزبانی از سوری‌ها ۶ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار ترکیه قرار دهد، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را پرداخت کرده است.

وی افزود: این اتحادیه برای میزبانی از صد هزار پناهجو ۳ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار یونان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: این پیشنهاد ترکیه همچنان به قوت خود باقیست که اگر یونان پناهجویانی را که در ترکیه بسر می‌برند، بپذیرد اتحادیه اروپا می‌تواند مبالغی را که پرداخت آن را به ترکیه تعهد کرده است به یونان ارسال کند.

آکسوی گفت: اگر یونان این پیشنهاد را بپذیرد ترکیه نیز به عنوان کشور همسایه کمک‌های مالی در اختیار یونان قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترکیه یونان تنش مرزی نخست وزیر یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود