Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحیدر رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه‌ها اظهار داشت: این کمک‌ها باید مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، اشخاص مذکور می‌توانند به صورت‌هایی که تشخیص می‌دهند کمک‌های خود از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی، تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی را تامین کنند و این کمک‌ها به عنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آن‌ها کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: به منظور حمایت از مودیان مالیاتی در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور، پیشنهادات ارسالی از سوی سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی توسط شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید که امیدواریم این مصوبات، شرایطی را فراهم آورد تا مودیان فارغ از هرگونه نگرانی در فرصت مناسبی که ایجاد شده به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

وی افزود: این شورا همچنین به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داد در سال ۹۹ در مواردی که مهلت مقرر برای تقسیط بدهی (اعم از اصل مالیات و عوارض و جرایم) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده مودیان مالیاتی در اجرای ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم به اتمام رسیده و اینگونه مودیان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، نسبت به ارائه مهلت جدید پرداخت بدهی به مدت حداکثر سه ماه و تقسیط به مدت شش ماه، فارغ از مهلت سه‌ساله مذکور در ماده ۱۶۷ قانون مالیات‌های مستقیم اقدام نماید.

رضوی اظهار داشت: در این بسته حمایتی، مصوب شده که تمام عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده تا پایان اردیبهشت‌ماه ۹۹ متوقف شود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، سازمان امور مالیاتی کشور به موجب اختیارات قانونی می‌تواند بدهی مالیاتی بدهکاران خود را به صورت قهریه از طریق مسدودی حساب‌های بانکی و سایر رویه‌های قانونی وصول نماید اما با توجه به شرایط موجود، بر اساس این مصوبه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ هیچگونه اقدام اجرایی جهت وصول مالیات به عمل نمی‌آورد.

رضوی خاطرنشان کرد: با عنایت به تصمیم سران قوا، صدور یا تجدید پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم تا پایان شهریورماه سال جاری نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی ندارد.

این مسؤول گفت: بر اساس مصوبه این شورا در مواردی که طبق مقررات قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، انقضای مهلت زمانی برای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ باشد، مهلت اعتراض حداکثر تا تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری تمدید می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اظهار داشت: بخشودگی جرایم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب سال ۸۱ (به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض) تا پایان آذرماه سال جاری نیز از دیگر مصوبات این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تاریخ لازم‌الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین شده در اجرای مقررات ماده ۶۴ قانون مالیات‏های مستقیم مصوب تیرماه سال ۹۴ برای اجرا در سال ۹۹ از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک، افزایش یافت.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا امور اقتصادی و دارایی بهداشت و درمان درآمد مالیات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قانون مالیات های مستقیم امور مالیاتی ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صبح دوشنبه در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کردها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

کد خبر 6085052

دیگر خبرها

  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند