Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، غنچه مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیمه گذاران با مراجعه به سامانه جامع بیمه کشاورزی می‌توانند در منوی ویژه مشتریان بیمه گذاری، اطلاعات مربوط به خسارات وارد شده در محصولات باغی و زراعی و دامی خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کشاورزان نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات بیمه ندارند.

غنچه بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از دامداران متقاضی بیمه دام هستند، بیمه گذارانی که در سال‌های قبل اقدام به بیمه دام کردند نیاز به پلاک گذاری جدید ندارند و تا پایان اردیبهشت بیمه دام آن‌ها تمدید می‌شود و از خرداد می‌توانند برای پلاک گذاری دام اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: متقاضیان بیمه جدید نیز می‌توانند با تکمیل پرسشنامه اقدام به بیمه دام‌ها کرده و پس از شناسایی دام‌ها توسط کارشناسان، بیمه دام‌ها انجام و از خرداد پلاک گذاری را انجام دهند.

بیشترین بیمه محصولات کشاورزی با ۲۴ هزار هکتار به بخش باغات خراسان جنوبی اختصاص دارد.

انتهای پیام/ ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه کشاورزی خراسان جنوبی محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی بیمه دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان

حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان ۴۵ هزار و ۴۵۲ هکتار می‌باشد که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷ هزار و ۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.

وی افزود: مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد جمعاً به مساحت کل ۱۴۸۸۸٫۲۴ هکتار مطرح، تحت بررسی و جهت اخذ مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد که بر اساس مصوبات اخذ شده از کمیسیون مذکور ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار گردید به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت گردید. 

رئیسی اظهار کرد: از ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک نیز توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور جهت بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شد.

بیشتر بخوانید

صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

وی گفت: پلاک‌های باقی مانده شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان می‌باشد و مابقی نیز در حال رسیدگی جهت طرح کارگروه شهرستانی می‌باشد.

رئیسی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی می‌باشد که خوشبختانه شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • رفع تداخل هزار پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • پلاک گذاری ۵۴۵ دستگاه تراکتور در محمودآباد
  • ۹۰ درصد اراضی کشاورزی قزوین رفع تداخل شد
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است