Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@13:40:21 GMT

ناجا مخالف تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۰۹۰

ناجا مخالف تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد است

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که فیلم‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تجمع معتادان متجاهردر خیابان مولوی و میدان شوش منتشر می‌شود؛ افرادی که با وجود بیماری کوید ۱۹ در جامعه در حال خرید و فروش مواد مخدر هستند.

با تعطیلی مراکز ماده ۱۶ کمپ‌های ترک اعتیاد، این افراد مکانی برای ماندن ندارند و به همین بهانه راهی کوچه و خیابان‌های شهر شدند و این خود یعنی ایجاد زنجیره انتقال کرونا در جامعه!

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در این گونه موارد برای تعطیلی مراکز ترک اعتیاد بایستی شرایط کشور را در نظر بگیریم و در این باره تابع ستاد مقابله با کرونا هستیم و بر اساس مصوبه کمیته درمان عمل خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از آغاز نوروز، مقرر شد تا جمع آوری معتادان متجاهر را متوقف کنیم و این اقدام نیز انجام شد.

سردار زاهدیان در واکنش به این سوال که آیا تعطیلی مراکز ترک اعتیاد با نظر پلیس انجام شد یا خیر؟ گفت: خیر، قبل از عید نامه‌ای به وزارت بهداشت ، ستاد مبارزه با موادمخدر و نهاد ریاست جمهوری ارسال کردیم که در این نامه خواستار عدم تعطیلی کمپ‌های ترک اعتیاد شدیم، از نظر پلیس نباید مراکز ترک اعتیاد تعطیل می‌شد.

بیشتر بخوانید: پذیرش ۲ هزار معتاد متجاهر در مرکز سروش

وی افزود: شعار ما در زمان شیوع بیماری کوید ۱۹ این است که در خانه هایمان بمانیم تا زنجیره انتقال آن قطع شود، حال بهترین مکان برای نگهداری از معتادان متجاهر همین مراکز ترک اعتیاد است و خیابان محل مناسبی برای حضور این افراد نیست.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه ظرفیت‌های دیگر برای نگهداری معتادان متجاهر فراهم است، تصریح کرد: هر زمان که به ما اعلام کنند، آمادگی اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر هستیم.

وی افزود: قرار است امروز جلسه‌ای در این خصوص در کمیته درمان برگزار شود و نتیجه آن جلسه تکلیف نهایی در این خصوص را مشخص خواهد کرد.

سردار زاهدیان در ادامه درباره عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در حوزه کشفیات در نیمه اول فروردین ماه امسال، گفت: ۳۳ تن انواع موادمخدر در سراسر کشور توسط پلیس کشف شد که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس معتادان متجاهر مبارزه با موادمخدر مراکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فیاض فر گفت: در پی وصول گزارش‌های مردمی و رصد‌های اطلاعاتی در خصوص فعالیت غیرمجاز در حوزه تولید و توزیع کپسول‌های موسوم به ترک اعتیاد عوامل شناسایی و دستگیر شدند.   وی بیان کرد: جاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با ورود به محل فعالیت فرد نزدیک به چهار هزار عدد قرص متادون، مقادیر قابل توجهی از قرص‌های مسکن و کپسول‌های خالی دارویی کشف کردند.   دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم افزود: متهم بدون هرگونه تحصیلات و دانش مربوطه، با پودر کردن و مخلوط کردن تعدادی قرص از جمله ماده مخدر متادون که وابستگی و اعتیاد شدیدتری از اکثر موادمخدر سنتی و صنعتی دارد، آنها را در کپسول‌های خالی ریخته و با مبالغ گزاف و در قالب نسخه اقدام به فروش به متقاضیان ترک اعتیاد نموده است.    وی ادامه داد: در همین راستا متهم پس از تفهیم اتهام با قرار تأمین متناسب راهی بازداشتگاه شد و رابطین وی در سایر شهرستان‌ها نیز شناسایی شدند که مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.   فیاض فر اظهار داشت: به لحاظ عدم وجود شرایط بهداشتی نگهداری دارو‌ها و عدم اطلاع از نوع ترکیبات دارویی، عوارض احتمالی آن در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد + عکس
  • پزشک قلابی ترک اعتیاد در شهرستان خاتم شناسایی و دستگیر شد
  • دستگیری پزشک قلابی ترک اعتیاد در خاتم
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در شهرستان علی آبادکتول
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است
  • جمع آوری ۳۵ معتاد متجاهر در آبادان
  • پاتوق معتادان متجاهر در عمق ۱۰ متری زمین