Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که شیوع کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان قربانی می‌گیرد، برخی پزشکان فرانسوی با سخن گفتن از طرح خود مبنی بر آزمایش واکسن کرونا بر روی مردم آفریقا نشان دادند که نژادپرستی و استعمارگری فرانسه همچنان ادامه دارد.

اظهارات نژادپرستانه در فرانسه درباره آزمایش واکسن کرونا در کشور‌های آفریقایی موجی از خشم و انتقادات گسترده به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات را دو پزشک فرانسوی در گفتگویی در برنامه‌ای در کانال فرانسوی ال سی آی مطرح کردند.

گزارشگر این شبکه گفت: فرانسوی‌ها نیز مانند دیگر ساکنان جهان به دنبال واکسنی برای ویروس کرونا هستند و نژادپرستی نژاد برتر، آن‌ها را به قاره آفریقا برای استفاده از ساکنان آن برای آزمایش واکسن راهنمایی می‌کند.

این واقعیتی است که گفتگوی دو پزشک فرانسوی در یکی از کانال‌های خبری فرانسه، آن را برملا کرد.

رئیس بخش اورژانس بیمارستان کوشن پاریس خواسته خود را به شکل سؤالی مطرح کرد؛ مبنی بر اینکه آفریقا محل پژوهش علمی باشد، جایی که در آن خبری از ماسک، دارو و بهبود نیست. وی در ابتدا اذعان کرد که این سؤال تحریک آمیز است. اما پاسخ هم تحریک آمیز بود.

وی گفت: «تو درست می‌گویی. ما می‌خواهیم درباره اجرای تحقیقات در آفریقا برای آزمایش داروی ب ث ژ که برای درمان سل استفاده می‌شود، بیاندیشیم.»

گزارشگر این شبکه افزود: این چیزی است که پزشکان فرانسوی درباره آن می‌اندیشند. بهتر بود که آن‌ها در اندیشه نژادپرستی نباشند، اما یکی از این دو پزشک نژادپرستی این طرح را تحریک آمیز ندانست. به نظر می‌رسد این روش استعمارگری در دوره شیوع کرونای جدید است.

این اظهارات غیر مسئولانه، انتقادات گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. تا جاییکه این سخنان غیر قابل قبول و وقیحانه برشمرده شد و برخی منتقدان این سخنان را به منزله گواه دیگری افزون بر دیگر ادله و شواهد درباره تداوم استعمارگری و نژادپرستی دانستند.

بازیکنان آفریقایی از جمله «اندی دیلور» مهاجم تیم ملی فوتبال الجزایر و «ساموئل اتوئو» ستاره تیم فوتبال کامرون این سخنان را محکوم کردند. همچنین «دیدیه دروگبا» بازیکن تیم ملی فوتبال ساحل عاج گفت نژادپرستی فراتر از این سطح، وجود ندارد و این ایده را محکوم کرد که آفریقایی‌ها به منزله موش آزمایشگاهی دیگران باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در اروپا شیوع کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند 

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6079437

دیگر خبرها

  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • عصبانیت ژابی آلونسو از ادین ترزیچ؛ یک پیش‌بینی که غلط از آب درآمد
  • تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا
  • (ویدئو) دوندگان آفریقایی به دونده چینی اجازه دادند تا قهرمان شود!
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ حرکت عجیب دوندگان آفریقایی و اجازه دادن به دونده چینی برای قهرمانی! / فیلم
  • رسوایی در ماراتن پکن؛ به دونده چینی اجازه دادند قهرمان شود!
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند 
  • بیانیه کشور‌های آفریقایی برای خویشتن داری ایران و اسرائیل
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود