Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@20:14:38 GMT

تعیین حداقل دستمزد کارگران به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۱۷۱

تعیین حداقل دستمزد کارگران به کجا رسید؟

خبرگزاری مهر: هفته آخر اسفند ماه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت سه جلسه در مجموع ۳۰ ساعت برای رایزنی و تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ بیمه شدگان تأمین اجتماعی برگزار کرد.

اگرچه رایزنی و بحث‌های زیادی بین طرفین صورت گرفت، اما بدلیل اینکه سه طرف نتوانستند بر روی یک عدد بعنوان نرخ افزایش حداقل دستمزد سال ۹۹ توافق کنند، جلسات بی نتیجه ماند و با توجه به شیوع ویروس کرونا دقیقاً اعلام نشد که برگزاری جلسه بعدی به چه زمانی موکول شده است؛ البته وزیر کار وعده داد که «نیمه فروردین ماه» درباره دستمزد ۹۹ در شورای عالی کار تصمیم گیری خواهد شد که البته برگزاری جلسه در این زمان هم به دلیل طرح فاصله گذاری اجتماعی، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و پیگیری‌های خبرنگار مهر از نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار حاکی است هنوز تاریخ برگزاری جلسه مشخص نیست و به تبع آن دعوتنامه‌ای هم جهت شرکت در جلسه برای اعضا ارسال نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، فرامرز توفیقی عضو شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته گذشته که در مورد زمان برگزاری جلسه دستمزد شورای عالی کار پیگیری کردیم به نتیجه‌ای نرسیده ایم. امروز هم که اولین روز کاری محسوب می‌شود هنوز دعوت نامه‌ای بدستمان نرسیده است.

وی افزود: امیدواریم طی هفته جاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برگزاری جلسه تصمیم گرفته و دعوتنامه را ارسال کند.

دولت هم موافق فریز مزدی نیست

توفیقی در مورد احتمال اجرای «فریز مزدی» برای سال ۹۹ که از سوی کارفرمایان مطرح می‌شود، گفت: مطرح کردن موضوع فریز مزدی، بحث جدیدی نیست که نمایندگان کارفرمایان مطرح می‌کنند. هر سال و به شکل‌های مختلف نماینده کارفرمایان هر چیزی را بهانه‌ای برای سرکوب دستمزد و فشار به طبقه کارگری کرده اند.

وی ادامه داد: ضمن اینکه قرار نیست و نباید همه تبعات منفی شیوع ویروس کرونا متوجه کارگران شود و کاسه کرونا بر سر آن‌ها بشکند.

عضو شورای عالی کار تاکید کرد: وقتی از این دست اتفاقات می‌افتد باید از جامعه کارگری حمایت شود نه اینکه فشار بیشتری وارد کنیم.

توفیقی افزود: فریز مزدی یک بحث واهی است و اصلاً نباید در موردش صحبت کرد و از دید ما کاملاً این موضوع رد است. حتی از طرف دولت هم فریز مزدی رد است، زیرا در جلساتی که داشتیم وقتی این موضوع از سوی نمایندگان کارفرمایان مطرح شد، نمایندگان دولت به صراحت عنوان کردند که ما جلسات متعددی با نماینده کارفرمایی گذاشته ایم و سبد‌های حمایتی و مشاغل آسیب پذیر را شناسایی کردیم و متناسب با درصد آسیبی که آن مشاغل می‌بینند حمایت خود را اعمال می‌کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: حداقل دستمزد کارگران فریز مزدی عضو شورای عالی کار شورای عالی کار برگزاری جلسه فریز مزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !

  به گزارش پارس نیوز ، نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن افزایش نیافت
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت