Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:26:13 GMT

راننده کامیون قربانی خواب‌آلودگی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۱۷۵

راننده کامیون قربانی خواب‌آلودگی شد

ایسنا/زنجان رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: صبح امروز راننده کامیون به علت خواب‌آلودگی جان خود را از دست داد.

سرهنگ عباس مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع تصادف در روز گذشته (۱۵ فروردین)، اظهار کرد: این حادثه رانندگی، ساعت پنج صبح  روز گذشته (۱۵ فروردین‌ماه) در کیلومتر ۵۱ خط شمالی آزاد راه زنجان - تبریز اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: متاسفانه کامیون پس از خروج از مسیر، واژگون شد و راننده آن بر اثر شدت صدمات وارده در دم جان باخت و سرنشین کامیون نیز که مصدوم شده بود به منظور درمان به بیمارستان منتقل شد.

وی علت بروز حادثه را خستگی و خواب‌آلودگی راننده کامیون اعلام کرد و گفت: خوشبختانه تا ۱۴ فروردین امسال تصادف رانندگی منجر به فوت در سطح مسیرهای ارتباطی این استان نداشتیم که با توجه به محدودیت‌هایی که اعمال شد، مسافرت‌ها کاهش و به تبع آن تصادفات منجر به فوت نیز کاهش داشته است.

مظفری تصریح کرد: همواره در روزهای پایانی اسفندماه و نیمه اول فروردین شاهد افزایش میزان تصادفات جاده‌ای هستیم ولی خوشبختانه امسال فقط در اسفندماه سال گذشته، قریب به هشت نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند.

رئیس‌ پلیس‌راه استان زنجان، یادآور شد: در تعطیلات عید سال گذشته نیز به دلیل بارندگی‌هایی که اتفاق افتاد و بروز سیل در برخی استان‌ها، با وجود کاهش نیافتن ترددها، تصادفات منجر به فوت در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان کاهش یافت.

انتهای یپام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان خواب آلودگي تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می‌زنند که سالانه تعداد زیادی از عابرین به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان، بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی، عبور از محل‌های مجاز مانند پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیر منصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه و میز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده رو برای تبلیغ وفروش، باعث تغییر مسیرحرکتی عابرین به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه‌های مسؤول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عبور عابران پیاده کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند، فرهنگ سازی و ارتقا رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

کد خبر 6080247

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • قیمت درهم امارات امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت افغانی به ریال امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند