Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار ویدئوی مبنی بر حضور معتادان در میدان شوش اظهار داشت: دو موضوع سبب حضور این افراد در خیابان‌ها و میادین شهر شده، اول اینکه بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نگهداری هر فردی در مراکز نگهداری معتادان متجاهر با حکم قضائی به مدت سه ماه و قابل تمدید برای سه ماه دیگر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اول اسفند سال گذشته بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در مراکز نگهداری داشتیم که در مورد بیش از پنج هزار نفر آنها، مدت شش ماهه نگهداری به اتمام رسیده بود و چون درخواست تمدید نگهداری آنها منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و این درخواست صورت نگرفته بود، این افراد رها شدند.

استاندار تهران با اشاره به دلیل دوم حضور معتادان در سطح شهر عنوان کرد: بر اساس مصوبه کمیته درمان مقابله با مواد مخدر پس از روزهای اولیه کرونا، دستور توقف جمع آوری معتادین متجاهر اعلام شد که این امر نیز سبب حضور معتادان در سطح شهر شد.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگهداری این افراد در گرمخانه‌ها گفت: قانون تکلیف را مشخص کرده که هم در قانون برنامه ششم و هم مصوبه ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران مکلف است پس از گذشت دوره سه ماهه یا شش ماهه نگهداری معتادان در مراکز ماده ۱۶، نسبت به پذیرش و نگهداری معتادان بهبود یافته جهت توانمندسازی، اجتماع پذیر کردن و صیانت آنها اقدام کند، ضمن اینکه بهزیستی نیز در این زمینه مسئولیت دارد که به وظایف خود عمل کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اعلام کرده که مراکز نگهداری آنها تنها ۱۷۰۰ نفر ظرفیت دارد تصریح کرد: مشخص شده که برخی دستگاه‌ها وظایف خود را به خوبی انجام ندادند، در مورد شهرداری طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۹۸ و نیز طی دو جلسه متوالی تاکید شده تا نسبت به ایجاد مراکز توانمندسازی اقدام کند.

استاندار تهران در مورد پیشنهادات ستاد مقابله کرونا استان تهران جهت مشخص شدن وضعیت معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: طبق تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا استان تهران پیشنهاد شده که پذیرش معتادان متجاهر انجام شود و هر جایی معتاد متجاهری دیده شد نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند که این موضوع در کمیته درمان ستاد مقابله با کرونا بررسی می‌شود، دوم اینکه درخواست تمدید نگهداری افراد در مراکز ماده ۱۶ را داریم و اینکه شهرداری مکلف شده تا فردا نسبت به ایجاد ظرفیت ۲۰۰۰ نفر اقدام کند.
 

کد خبر 4891880

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران معتاد ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی سیلاب طرح غربالگری گرگان شهرکرد روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید ضدعفونی مواد مخدر ستاد مقابله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش‌رونده و هم عودکننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، بنابراین باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان‌سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این‌چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آن‌ها ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی بین فرزندانمان مهم است، به‌ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر در نظر گرفته شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، بنابراین باید مهم‌ترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل‌گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ معتاد و سوداگر مرگ در لنگرود
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • رئیسی: باید تحولی جدی در ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود
  • زاکانی: ظرفیت پذیرش در مراکز ماده ۱۶ بیشتر شده است | امیدواریم مشکل معتادان متجاهر را با مشارکت مردم حل کنیم
  • ۳۰۰ معتاد متجاهر در پرند، نصیرشهر و رباط کریم جمع آوری شد
  • رشد پانصد درصدی آمار معتادان در کردستان!