Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:42:48 GMT

اهدا ۵۰۰ واحد خون در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۲۵۷

اهدا ۵۰۰ واحد خون در استان همدان

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با اشاره به اینکه خوشبختانه مردم نوع دوست این استان در شرایط سخت شیوع کرونا نیز به بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی کمک کردند، افزود:  در طول این مدت خوشبختانه مشکلی در خصوص تأمین خون نداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به شیوع کرونا و بحث فاصله گذاری اجتماعی این اداره کل با در نظر گرفتن موارد بهداشتی هم برای اهدا کنندگان و هم گیرندگان تاکنون مشکلی نداشته و روند اهدا خون به شکل مستمر انجام می‌شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روز‌های آینده نیز با رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد.

محمدی با اشاره به فعالیت انجام شده برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آن‌ها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

او اضافه کرد: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی انجام می‌شود و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون همدان ابراز داشت: با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون در شرایط حاضر روزانه چندین بار ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام / د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال خون اهدا خون انتقال خون پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • راه اندازی دستگاه پیشرفته پلاکت خون در پایگاه انتقال خون خوی
  • سنجش سلامت ۲۱ هزار نوآموز کردستانی
  • زرندی‌ها ۴۰۰۰۰ واحد خون اهدا کردند