Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت جمعی به همت سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت جمعی به همت سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود و به همین منظور از عموم مردم به ویژه جامعه دانشگاهی دعوت می‌شود ایده ها، محصولات یا خدمات و اقدامات خلاقانه و مسئله محور خود را جهت مشارکت در این نهضت ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان شرکت در نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت هوش جمعی می‌توانند پیشنهادات خود را در ۴ گروه موضوعی شامل کرونا و بهداشت، درمان وپیشگیری، کرونا و پیامد‌های اقتصادی، کرونا و مدیریت و سیاست گذاری و کرونا و آسیب‌های اجتماعی ارائه کنند، تصریح کرد: شرایط امروز کشور در مقابله با کرونا و تبعاتی که شیوع این ویروس در ابعاد مختلف به جا گذاشته شرایط خاصی است؛ بنابراین بسیج براساس تکلیفی که برعهده دارد موظف است که در این رابطه به دستگاه‌های مختلف کمک کند.

سپهر با اشاره به تفاهم نامه مشترک بین وزارت بهداشت و بسیج افزود: براساس این تفاهم نامه بیش از ۶ هزار بسیجی در نقاط مختلف کشور برای کمک به سازمان‌های مختلف وارد عرصه شدند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تبعات ویروس کرونا باعث شد تا ما در سازمان بسیج مستضعفین با تشکیل ستاد رشد و نوآوری دانش بنیان نسبت به اعلام فراخوان طرح‌ها و ایده‌ها به منظور استفاده از ظرفیت‌های حل مسئله در سازمان بسیج و استفاده از مراکز دانش بنیان در یک مسابقه بزرگ حل مسئله اقدام کنیم، تصریح کرد: در همین راستا از همه صاحب نظران برای ارائه راهکار‌های خود جهت عبور از چالش کرونا دعوت می‌کنیم.

وی سرمایه گذاری و مشارکت، امکان ثبت به عنوان هسته یا واحد فناور، تامین سرمایه در گردش، ارائه تسهیلات، تامین زیرساخت و تسهیلات سربازی و کسر خدمت را از جمله حمایت‌های سازمان بسیج مستضعفین از ارائه دهندگان طرح به نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت هوش جمعی نام برد و افزود: ما حاضر هستیم که ایده‌ها را در حوزه‌های بهداشت و درمان، مدیریت کلان، پیامد‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی دریافت کنیم هم چنین به دنبال یک ساختار پدافند زیستی نیز هستیم و قصد داریم که در این عرصه هم از ظرفیت مردم استفاده کنیم.

سپهر تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا همچنان ادامه دارد پس نیازمند یک ساختار علمی مستحکم هستیم به همین دلیل ستاد رشد و نوآوری تا پایان شیوع کرونا در کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد به هر روی این ستاد می‌تواند در عرصه‌های مختلف فعالیت کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشور در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: امروز کشور‌های اروپایی به منظور استفاده از تجربیات ایران التماس می‌کنند تا با وزیر بهداشت کشورمان نشست داشته باشند واز تجربیات ما استفاده کنند.   وی با بیان اینکه بسیج در امر خدمت رسانی، تولید اقلام بهداشتی، گندزدایی و رفع آلودگی‌های محیطی الگو‌های جدیدی را در مقابله با ویروس کرونا ارائه کرده تصریح کرد: بسیج سازمان مستضعفین علاوه بر جوایزی که به ایده‌های برتر در نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت هوش جمعی ارائه می‌کند، حمایت‌های مادی و معنوی را نیز تا رسیدن ایده به محصول ارائه خواهد داد.

سپهر با اشاره به اینکه علاقه‌مندان جهت ارائه ایده می‌توانند از ۱۴ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت ایده‌های خود را جهت شرکت در نهضت مردمی حل نوآورانه چالش کرونا با تکیه بر قدرت هوش جمعی ارائه کنند، تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین در همان ابتدای تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا تفاهم نامه‌ای را با وزارت بهداشت امضا کرد. وزارت بهداشت برای غربالگری نیاز به نیرو‌های تخصصی در جهت به کارگیری درکنار سامانه‌های غربالگری خود داشت به همین منظور سازمان بسیج مستضعفین با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی این نیرو‌ها را تامین کرده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: با توجه به اینکه رد پایی از برخی از مردم در سامانه سلامت وزارت بهداشت وجود نداشت ظرف هفته گذشته یک کار اختصاصی ویژه را با حمایت وزارت بهداشت جهت شناسایی این افراد شروع کردیم که تا روز پنج شنبه ۶۰ درصد از افرادی که اثری از آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت وجود نداشت در این سامانه قرار گرفتند.

وی گفت: نیرو‌های بسیجی برای شناسایی افرادی که نام آن‌ها در سامانه سلامت وزارت بهداشت وجود نداشت به روستاها، محلات حاشیه ای، زندان ها، خانه‌های سالمندان و حاشیه شهر‌ها که به ارتباط تلفنی یا رایانه دسترسی نداشتند، مراجعه کردند.

سپهر بیان داشت: از همه مردم درخواست می‌کنیم به پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت توجه کرده و با آن همراهی کنند به هر روی امروز هدایت و حمایت مسئولان از مردم در اوج قرار گرفته و آن‌ها هر تلاشی می‌کنند به مدد الهی بتوانیم کرونا را شکست بدهیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هم چنین از نیرو‌های بسیجی دعوت می‌کنیم برای حل مسائل کرونا با روحیه جهادی تلاش و همکاری کنند تا با حضور و نقش آفرینی آن‌ها بتوانیم به دستگاه‌های مختلف کمک کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین سازمان بسیج مستضعفین وزارت بهداشت نیرو ها ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان بهداشت جهانی بیان کرد: کمکهای بشردوستانه و فعالیت تیم های امدادرسانی در غزه، نیازمند عبور و مرور امن، روان و پایدار است.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی به مانع تراشی اشغالگران اشاره شده و آمده است: سوخت و تجهیزات پزشکی به بیمارستان کمال عدوان نرسیده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به دفاع مدنی در غزه اعلام کردند: تاکنون ۲۸۳ پیکر از گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر از زمان خروج ارتش اشغالگر بیرون آورده شده است.شواهد و ادله گواهی این است که اشغالگران در محوطه مرکز درمانی ناصر دست به اعدام های میدانی زده است.

روز گذشته نیز محمود بصل، سخنگوی سازمان دفاع مدنی فلسطینی در غزه، به خبرگزاری فرانسه گفت: در داخل مجتمع پزشکی ناصر گورهای جمعی وجود دارد که اشغالگران اسرائیلی حفر کرده‌اند. برخی از اجساد لباس نداشتند که این نشان می‌دهد قربانیان شکنجه و آزار شده‌اند.

کد خبر 6085504

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان بسیج: نگاه به ایران بعد از عملیات وعده صادق ارتقا پیدا کرد
  • جزئیات برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم سازمان بسیج مستضعفین
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • کشف ۲۸۳ پیکر در گور جمعی در محوطه مرکز درمانی ناصر در غزه