Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA اعلام کرد، حدود ۵۰۰ تن از مردم این کشور به خاطر ویروس کرونا همچنان تحت قرنطینه هستند؛ آماری که بیانگر یک کاهش بسیار چشمگیر نسبت به هفته گذشته با ۲۲۸۰ تن است چرا که این کشور کمونیست قرنطینه بر افرادی که در این دوره هیچ علائمی از ابتلا به ویروس را نداشتند، برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی اصرار دارد که هیچ مورد تایید شده‌ای از ابتلا به ویروس کرونا ندارد اما اقدامات متعددی برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده از جمله بستن مرزهایش و قرنطینه هزاران تن از مردم در سراسر این کشور. ذولت پیونگ‌یانگ اعلام کرده که جلوگیری از شیوع این ویروس یک "وظیفه سیاسی" است که سرنوشت کشور را تعیین می‌کند.
خبرگزاری KCNA هفته گذشته اعلام کرده بود که افرادی که تحت نظارت و بررسی پزشکی قرار دارند یکی پس از دیگری از قرنطینه خارج شده‌اند چرا که در این بازه زمانی مشخص شد که آنها هیچ علائمی از ابتلا به این ویروس ندارند و حدود ۲۲۸۰ تن از مردم در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه هستند.
اما این خبرگزاری روز جمعه اعلام کرد که تعداد افراد تحت قرنطینه به ۵۰۰ تن کاهش یافته است.
خبرگزاری KCNA گزارش داد: اقدامات مربوط به قرنطینه تحت رهبری کمیته فوق‌العاده کنترل بیماری موکدا برداشته شده است. در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ تن در سراسر کره شمالی تحت قرنطینه قرار دارند.
در ادامه این گزارش آمده است: ‌کره شمالی اخیرا نشستی را برای بررسی تلاش‌های سراسری مبارزه با ویروس کرونا برگزار کرده و متعهد شده تا زمان رفع این اپیدمی جهانی سیستم فوق‌العاده کنونی خود را حفظ کند.
خبرگزاری KCNA گفت:‌ در جریان این نشست تاکید شد که سیستم فوق‌العاده کنترل بیماری باید تا زمان رفع کامل این اپیدمی جهانی حفظ شود و این اقدام پیشگیرانه باید از سوی کل جامعه و شهروندان رعایت شود.  
علی‌رغم آنکه کره شمالی ادعا می‌کند که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشورش وجود ندارد، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که کره شمالی احتمالا شیوع این ویروس در کشورش را اعلام نکرده و برای ریشه‌کن کردن گسترش آن شدیدا نیازمند کمک‌های خارجی است.
ژنرال رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکایی در شبه‌جزیره کره نیز این ادعای پیونگ‌یانگ را زیر سوال برد و گفت:‌ بر مبنای آنچه در سراسر جهان مشاهده کرده‌ایم، این یک ادعای غیرممکن است. ما منابع و روش‌های خود را افشا نمی‌کنیم اما این ادعا واقعیت ندارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان تحت قرنطینه ویروس کرونا تن از مردم کره شمالی ۵۰۰ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در همایش ویژه روز ارتش که در محل تالار صدف بجنورد برگزار شد، از رزمندگان اسلام برای تنبیه شایسته رژیم صهیونیستی قدر دانی کرد.

وی در ادامه افزود: نیروهای مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند در حالی که قریب به ۱۰ کشور از جمله آمریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.

امام جمعه بجنورد به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امر اشاره کرد و یاد شهدای اسلام و ۷۵۰ شهید ارتش در استان خراسان شمالی را گرامی داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به زندگی برخی شهدای ارتش بیان کرد: زندگی شهدای ارتش مملو از درس است.

حجت الاسلام نوری از اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح شهر قدر دانی کرد و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خواست تا از طرح «نور» پشتیبانی کنند و گفت: گاه حمله دشمن به ساختمان است گاه به فرهنگ و اغلب حمله به فرهنگ و اعتقادات پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است.

کد خبر 6080724

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • (ویدئو) همتی: مردم همچنان در انتظار وعده برقراری گشت ارشاد مدیران هستند
  • ببینید | کنایه عبدالناصر همتی به رئیسی با انتشار این ویدیو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • راهپیمایی مردم خراسان‌شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق
  • حمله دشمن به باورها و اعتقادات جامعه پیچیده و خطرناک است