Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@04:23:08 GMT

۴۸ نفر بر اثر مسمومیت با الکل در مشهد بستری شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۵۲۴

دکتر حمیدرضا رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سه نفر آنان به دلیل شدت عوارض جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: ۲۴ نفر از این تعداد تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲۱ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخی با این تصور غلط که مصرف الکل آنان را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند، مبادرت به خوردن الکل می‌نمایند در حالی که خوردن الکل به هیچ عنوان در درمان کرونا تاثیری ندارد.
رییس بخش مسمومیت‌های بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نیز گفت: افرادی که با علائم مسمومیت با الکل مراجعه می‌کنند یا اختلال هوشیاری دارند یا دچار تشنج، بی‌قراری و اختلال کارکرد کلیه‌ها هستند که در نهایت دچار مرگ مغزی یا نارسایی چند عضو بدن می‌شوند.
دکتر بیتا دادپور، نابینایی و ازکار افتادن کلیه را از جمله تبعات و عوارض جدی مصرف الکل دانست.
وی افزود: بخش مسمومین بیمارستان امام رضا (ع) مشهد اکنون به عنوان مجهزترین واحد درمان و مداوای انواع مسمومیت ‌ها در شمال شرق کشور است.

مسمومین سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام نیز گفت: تعداد افراد دچار مسمومیت با الکل در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشکده به ۱۳۰ نفر رسیده است که ۱۴ نفر از این تعداد بر اثر شدت عوارض مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند.
دکتر محمد افکار افزود: تعدادی از مسموم شدگان به صورت سرپایی مداوا شده و برخی به مشهد اعزام شدند و برخی نیز همچنان در بیمارستان این شهرستان بستری هستند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۹ نفر بر اثر مصرف الکل تقلبی در این شهرستان دچار مسمومیت شدند که یک نفر آنان فوت کرده است.
دکتر مصطفی افشار نیک افزود: یک نفر از این افراد نیز به دلیل وخامت حالش به مشهد اعزام شده و یک نفر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نیشابور بستری است.

براساس گزارش مسوولان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه تاکنون مسمومیت ناشی از مصرف الکل در مناطق زیرپوشش این دانشگاه‌ها گزارش نشده است.

در دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم یک نفر طی این مدت دچار مسمومیت با الکل شده که از بیمارستان مرخص شده است.

هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشس دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، تربت‌حیدریه، سبزوار، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مسمومیت با الکل علوم پزشکی مصرف الکل یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی

بهرام دلفان اظهار کرد: براساس قانون مولدسازی اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی را احصا و برای مولدسازی معرفی کردیم.

وی از معرفی ۴۸ واحد از املاک این دانشگاه برای مولدسازی خبر داد و اضافه کرد: ارزش این واحد‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان است و پس از فروش برای تجهیز خوابگاه، پارکینگ بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد و بخشی از بیمارستان نیایش هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۲۴۰۰ تخت فعال بیمارستانی داریم و با احداث بیمارستان‌های نیایش خرم‌آباد، رازی کوهدشت، گهر دورود ۱۱۰۰ تخت به مجموع تخت‌های استان افزوده می‌شود.

دلفان یادآور شد: با احداث بیمارستان نیایش، بیمارستان شهدای عشایر را به مرکز تروما و جراحی اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تصمیم داریم توریسم درمانی را در استان تقویت کنیم این درحالیست که سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار خارجی به استان مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: با بهره‌برداری از بیمارستان‌های در دست احداث لرستان می‌توانیم ۱۰ درصد تخت‌ها را VIP کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید