Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@23:11:56 GMT

رکورد شکنی ۲۰ هزار واحدی رشد شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۵۸۹

ساعت24-معاملات امروز بازار سرمایه با رکورد شکنی ۲۰ هزار واحدی شاخص کل این بازار به پایان رسید.

شاخص کل بازار سرمایه امروز (شنبه) با ۲۰ هزار و پنج واحد صعود رقم ۵۶۷ هزار و ۶۶۴ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۵۸۸۵ واحد رشد به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۷ واحد رسید. امروز معامله گران ۸۷۹ هزار معامله به ارزش ۵۳ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از میان ۳۱۶ نماد مثبت و ۳۵ نماد منفی امروز بورس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک ملت، گروه مپنا، معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند.

لیست نمادهای پربیننده بورس نیز از بانک های تجارت و ملت، گلوکوزان، سالمین، ملی صنایع مس ایران، توسعه معادن و فلزات و پالایش نفت اصفهان تشکیل شده بود.

رشد ۲۰۴ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۰۴ واحد رشد به رقم ۷۲۲۵ واحد رسید. در این بازار ۶۱۲ هزار معامله انجام شد که ۲۴ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال ارزش داشت. ۱۶۴ نماد مثبت و ۴۹ نماد منفی بودند که از میان آن ها پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی تندگویان و صنایع ماشین های اداری ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری نیراث فرهنگی، کشت و صنعت ناب خراسان، س. توسعه و عمران استان کرمان، سیمان لار سبزوار و قاسم ایران نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ با رشد ۶۲۳۱ واحدی به ۲,۲۰۸,۲۱۴ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۳۷۸.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۰۹۹ میلیارد سهم بود که طی ۱۷۶,۷۷۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۳,۱۴۷.۱۷۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۶,۳۲۴,۶۸۰.۷۴۳ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 744678

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • شاخص بورس امروز ۲۹ فروردین/رشد۶ هزار واحدی
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار