Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:34:51 GMT

کویت تولید نفت خود را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۵۹۳

کویت تولید نفت خود را افزایش می دهد

به گزارش روز شنبه روزنامه کویتی "الرای"، "هاشم هاشم" با بیان این مطلب افزود: تلاش های پی در پی بخش نفت و شروع تولید نفت سنگین از شمال کشور و میدان نفتی "الخفجی" واقع در منطقه مشترک منجر به افزایش تولید نفت خام شد.

وی ادامه داد، این افزایش تولید در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) جاری در میدان های نفتی مشترک الخفجی، الوفره و دیگر میدان های نفتی کشور ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید نفت از میدان نفتی الخفجی از ۵ سال پیش به دلیل اختلاف میان عربستان و کویت متوقف شده بود.

عربستان و کویت سال گذشته میلادی بر سر از سرگیری تولید نفت در دو میدان نفتی مزبور در منطقه بی طرف میان دو کشور، توافق کردند.

منطقه بی طرف شامل میدان های نفتی الخفجی و الوفره می شود که برداشت  نفت از این میادین در پی یک اختلاف ۵ ساله متوقف شده بود.

توقف برداشت نفت توسط دو کشور تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین را کاهش داد. این میزان معادل با نیم درصد تولید جهانی است.

اکنون پس از پایان توافق کاهش تولید نفت، عربستان و کویت تولید نفت خود را افزایش داده اند.

عربستان اخیرا تولید نفت خود را تا میزان بی سابقه ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش داده بود.

بهای جهانی نفت خام پس از به توافق نرسیدن اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با روسیه و بالا رفتن تولید توسط عربستان، بزرگ‌ترین سقوط را در ۳۰ سال گذشته، تجربه کرد.

 در همین راستا خبرگزاری رسمی عربستان (واس) شامگاه پنجشنبه گزارش داد که این کشور خواستار برگزاری نشست فوری کشورهای عضو اوپک و دیگر کشورهای عمده صادر کننده نفت شده است.

این خبرگزاری ادعا کرد: درخواست سعودی برای برگزاری این نشست، در راستای تلاش ریاض برای حمایت از اقتصاد جهانی و در پاسخ به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

برچسب‌ها اوپک کویت عربستان سعودی نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک کویت عربستان سعودی نفت اوپک کویت عربستان سعودی نفت تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به نمایش دستاوردهای بزرگ علمی سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن، در حاشیه نمایشگاه پتروتک گفت: تلاش می‌کنیم از سرریز فناوری‌های به‌دست‌آمده در صنعت هسته‌ای کشور برای افزایش کیفیت محصولات نفتی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد صبح امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه جامع همکاری مشترک میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت با بیان اینکه با آغازبه‌کار دولت سیزدهم بحث افزایش همکاری میان این وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی ایران بیشتر مورد تأکید قرار گرفت، گفت: امروز با امضای این تفاهم‌نامه همکاری‌ها در مسیر فناورشدن صنعت نفت منسجم‌تر پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به ارائه دستاوردهای بزرگ علمی سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه آن در حاشیه نمایشگاه پتروتک، ادامه داد: تلاش می‌کنیم از سرریز فناوری‌های به‌دست‌آمده در صنعت هسته‌ای کشور، برای افزایش کیفیت فرایندها، تجهیزات و محصولات نفتی بهره ببریم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری با اشاره به رتبه نخست وزارت نفت در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه هسته‌ای می‌توانیم به فناوری‌های جدیدی در زمینه آزمایشگاه‌های مرجع، استانداردهای بالاتر، ایمنی و دیگر موارد مرتبط دست یابیم.

ایران به فناوری تولید مستقیم هلیوم از گاز طبیعی دست یافت

محمد قنادی‌ مراغه، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه امروز روز خوبی برای دو صنعت بزرگ نفت و هسته‌ای کشور است، گفت: کاربردهای فناوری هسته‌ای در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان حتی در چند ساعت نیز همه آن‌ها را شرح داد.

وی با بیان اینکه تاکنون دستاوردهای خوبی در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف صنعت نفت همچون اکتشاف، چاه‌پیمایی، نشت نفت، چگالی‌سنجی، صحت‌سنجی و... انجام شده است، افزود: با امضای این تفاهم‌نامه شاهد رونق بیشتر همکاری‌های عمیق بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت در آینده نزدیک خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران به تأکیدهای وزیر نفت و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برای تشکیل کارگروه‌های مشترک بین دو نهاد دولتی برای امضای قراردادها پس از امضای این تفاهم‌نامه اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا شد نقش مهمی در تسریع ساخت تجهیزات ابزار دقیق و افزایش همکارهای دو طرف خواهد داشت.

قنادی ادامه داد: فعالیتی در صنعت نفت کشور وجود ندارد که نتوان آن را با فناوری هسته‌ای گره زد و این دو صنعت همواره دروازه ورود فناوری‌های نو به کشور بوده‌اند.

وی همکاری با شرکت ملی حفاری ایران، شرکت ای‌آی‌ای‌دی (شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی)، پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی گچساران و... در زمینه دستگاه‌های ابزار دقیق را از تازه‌ترین نمونه‌های همکاری میان سازمان انرژی اتمی ایران و صنعت نفت برشمرد و گفت: هر دو نهاد تجربه‌های زیادی در زمینه اکتشاف مواد هیدروکربوری و هسته‌ای در زیر زمین دارند که می‌توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

تبدیل ضایعات پلاستیکی به سوخت جت و سایر فرآورده‌های هیدروکربوری

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران از تبدیل ضایعات پلاستیکی به سوخت جت و دیگر فرآورده‌های هیدروکربوری با استفاده از پرتودهی هسته‌ای در مقیاس آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این سازمان همچنین دستاوردهای خوبی در زمینه برداشت هلیوم از گاز طبیعی، بدون تبدیل گاز به گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) داشته است.

دیگر خبرها

  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • ۱۱.۵ میلیارددلار قرارداد نفتی، آن هم در سکوت رسانه ای؛ چرا؟
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • امضای ۱۱.۵ میلیارد دلار قرارداد نفتی در سکوت رسانه‌ای
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای
  • افزایش ۵۴ درصدی ترانزیت جاده ای در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۴ درصدی ترانزیت جاده‌ای در سال ۱۴۰۲