Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت مدیره‌های انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور و انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی کشور با صدور اطلاعیه‌ای به قطعه سازان اعلام کردند: با توجه به ارسال درخواست کتبی تعداد کثیری از شرکت‌های قطعه‌ساز به استانداران، خودروسازان و انجمن‌ها مبنی بر تأخیر در شروع فعالیت شرکت‌های قطعه‌ساز، در هفته منتهی به ۲۲ فروردین‌ماه به منظور فرصت پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی در خطوط تولیدی قطعه‌سازان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه، "آرش محبی نژاد" دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان‌ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به این موضوع، اظهار داشت: ظرفیت ها، زیرساخت ها و سخت افزارهای مورد نیاز برای تحقق برنامه های خودروسازان در این صنعت فراهم است، اما باید به برخی موانع این مسیر اشاره کرد که مهمترین آنها ویروس نحس ناشناخته کرونا و تداوم تحریم‌هاست.

محبی نژاد خاطرنشان کرد: تعطیلی موقت یک هفته‌ای درخواست شده، فرصتی برای قطعه‌سازان به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا آثار منفی کرونا در این واحدها به حداقل برسد.

وی گفت: تامین نقدینگی این صنعت که در ظاهر هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد و همچنین قیمت‌گذاری دستوری که سال‌هاست به صنعت خودرو زیان وارد کرده، دیگر موانع مهم محقق شدن جهش تولید هستند که باید برطرف شوند.

این مقام صنفی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در نقش موثر صنایع پیشران در تحقق جهش تولید، خاطر نشان کرد: صنعت خودرو یکی از این صنایع پیشران و در حقیقت لوکوموتیوی است که ۶۴ صنعت دیگر وابسته به آن هستند و بر این اساس یک برنامه ویژه و خاص برای تحریک اقتصادی و تجهیز تولید نیاز دارد.

وی تاکید کرد: استراتژی اصلی در صنایع خودرو و قطعه سازی باید اصلاح شیوه قیمت گذاری ها و کاهش تصدی گری ها و دخالت های منفی باشد.

محبی نژاد در پایان از پرداخت نشدن مابقی مطالبات قطعه‌سازان از مجموع پنج هزار میلیارد تومان وعده داده شده در سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، در ماه‌های گذشته هیات دولت تزریق نقدینگی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صنعت خودرو را مصوب کرد. پس از آن در جلسه‌ای در کمیسیون صنایع مجلس که در آن وزیر صنعت، نمایندگان بانک‌مرکزی، وزیر اقتصاد و نمایندگان بانک‌های عامل حضور داشتند اعطای نیمی از این مبلغ یعنی پنج هزار میلیارد تومان به هر خودروساز برای تزریق به زنجیره تامین آن صورت‌جلسه شد.

اما تا پایان سال ۹۸ ایران خودرو دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان و سایپا یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات را توانستند جذب و بین زنجیره تامین توزیع کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا جهش تولید صنعت قطعه سازی خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا جهش تولید صنعت قطعه سازی خودرو سازی ایران ویروس کرونا جهش تولید صنعت قطعه سازی خودرو سازی ایران میلیارد تومان قطعه سازان جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید عظیم حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، از بازدید علمی دانشجویان رشته مکانیک و صنایع و دستیاران آموزشی از شرکت ایران خودرو توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران جنوب خبر داد و هدف از این بازدید را حمایت و ارزیابی دانشجویان در حین تحصیل، همچنین ایجاد یادگیری عمیق با کسب تجربه در محیط عملی بیان کرد.

همچنین طبق سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد و فعال سازی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه، ارتباط صنعت و جامعه با مأموریت تعامل پیش دستانه، ارائه خدمات عملیاتی و تسهیل گری در تصمیم سازی برای توسعه محلی و مساله یابی بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی و سازمان‌های اجتماعی و انعکاس آن در پایان نامه و رساله‌ی دانشجویان عنوان کرد.

همچنین بررسی فرصت‌های ایجاد هم‌افزایی و شبکه‌سازی درون‌دانشگاهی و برون‌دانشگاهی و تشکیل گروه‌های تحقیقاتی بین اعضای هیئت علمی، دستیاران آموزشی و نخبگان و پژوهشگران را با هدف پاسخگویی به مسائل ملی و محلی عنوان کرد.

مریم تمدنی، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران جنوب نیز عنوان کرد بازدید از قسمت‌های مختلف شرکت ایران خودرو از جمله ساخت بدنه، موتورسازی، سالن مونتاژ و موزه‌ی ایران خودرو صورت گرفت؛ و هدف از بازدید‌های علمی را ایجاد شبکه و تعامل بین رشته‌های مختلف، اساتید و دستیاران آموزشی در راستای نظام نامه‌ی دانشی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که در راستای ایجاد شبکه دوستی میان دانشجویان و ایجاد کانون فارغ التحصیلان به منظور بهره گیری از ظرفیت آنها د رتحقق اهداف دانشگاه صورت می‌پذیرد.

همچنین در این بازدید امکان گذراندن دوره‌ی کارآموزی نیز برای دانشجویان به منظور انجام کار‌های عملیاتی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • تدوین استانداردهای ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • تدوین استاندارد‌های ۱۲۰ گانه برای تولید خودرو
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • معمای تقاضای خودرو
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • پوشش دهی فولاد‌های مختلف با نیکل پلاسما شده