Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پیروز حناچی شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین شدیدا از تحریم‌های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشور‌ها با این ویروس انتقاد کرد.

وی در این یادداشت نوشته است، من به عنوان شهردار تهران روزنامه مشاهده می‌کنم که جان‌های مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اکنون زمان سیاست‌های انتقام جویانه کشور‌های علیه یکدیگر نیست.

حناچی افزود: هجوم ویروس کرونا یک واقعیت را برای ما روشن کرده است؛ هیچ شهر یا هیچ ملتی نمی‌تواند در برابر بحران‌های جهانی بی تفاوت باشد هرچند که این بحران بسیار از ما دور باشد.

در حالیکه معیار‌های حکومت داری طی قرن گذشته این بوده است که جهانی فکر کنیم، اما محلی اقدام کنیم، امروز ما باید هم جهانی و هم محلی فکر و اقدام کنیم.
شهردار تهران در ادامه یادداشت خود آورده است، در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل ۳۱۶۰ نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از ۵۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آن‌ها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم.
بدون شک ما هم می‌توانیم کار‌های زیادی انجام دهیم، مانند بسیاری از دیگر کشورها. اما ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریم‌های تاریخ عمل می‌کنیم.
تحریم‌های ایالات متحده نه تنها افراد و شرکت‌های آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند بلکه این تحریم‌ها به دلیل فرامرزی بودن همه دیگر کشور‌ها و شرکت‌ها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.
در نتیجه این تحریم ها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساخت‌های پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضرر‌های جانی را هر روز داریم می‌بینیم درحالیکه می‌توانستیم شاهد مرگ آن‌ها نباشیم.
وی در ادامه افزود: در حقیقت جنگ اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و امتناع وی از توقف آن مانع تلاش‌های ما برای مقابله با ویروس کرونا شده است؛ ویروسی که هیچ مرزی نمی شناسد. آیا این به نفع آمریکا است که اپیدمی کرونا همیشگی شود؟
برای مبارزه بهتر با این بحران‌های جهانی جدید، نیاز است که سیاستمداران تشخیص دهند که مسیر تعقیب منافع ملی جدا و یا مغایر با منافع جهانی و پاسخگویی مشترک جامعه بین المللی به این بحران‌ها نیست.

وی در پایان تاکید کرد، جهان نمی‌تواند مانند این ادامه یابد، اگر رهبران جهانی نتوانند از این فرصت برای تغییر استفاده کنند همه ما در سراسر جهان در برابر این بیماری‌های واگیردار، فجایع زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدید‌های مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود.

جامعه بین الملل شامل سازمان ملل و نهاد‌های وابسته به آن در کنار برخی از رهبران کشور‌ها از زمان شیوع این ویروس در حال اعمال فشار علیه دولت آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها علیه کشور‌های مختلف هستند. با این حال دولت ترامپ نه تنها این تحریم‌ها را متوقف نکرده است بلکه تحریم‌های جدیدی نیز علیه برخی کشور‌ها از جمله ایران طی روز‌های گذشته وضع کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهردار تهران ویروس کرونا تحریم های آمریکا ویروس کرونا تحریم ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه تحلیلی فارن پالسی نوشت: ‌در صورتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران، ‌ونزوئلا و روسیه اعمال کند، ‌بخش بزرگی از نفت از بازاری که در حال حاضر کاملاً متعادل است، حذف خواهد شد.

این گزارش با زیر سوال بردن فشار نمایندگان مجلس آمریکا بر رییس جمهور این کشور برای اعمال تحریم‌های نفتی تاکید کرد: چنین تصمیمی برای دولت آمریکا چندان ساده و بی هزینه نخواهد بود.

فارن پالسی نوشت: لایحه تحریم‌های نفتی تنها چند روز پس از آن صادر شد که دولت بایدن، تحت فشار فراحزبی کنگره، لغو تحریم‌ها را از ونزوئلا به ادعای عدم پایبندی تعهدات کاراکاس مبنی بر اجازه برگزاری انتخابات آزاد، پس گرفت. این موضوع می تواند در آینده برای تهیه درجه‌های سنگین‌تر نفتی مورد نیاز پالایشگاه‌های نفتی آمریکا از ونزوئلا دردسرهایی ایجاد کند. این در حالی است که در تمام این مدت، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه ادامه داده و به توانایی این کشور برای صادرات فرآورده‌های نفتی آسیب زده است.

این گزارش با تاکید بر این که بازار نفت در حال حاضر کسری زیادی ندارد، افزود: از نظر عرضه جهانی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن (به جز عراق و ایران) همچنان در حال کاهش تولید هستند، ایالات متحده، کانادا، برزیل و گویان کمبودها را جبران می کنند. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری، (حدود ۱۳ میلیون و صد هزار بشکه در روز) به تولید نفت می پردازد، اما بعید است که امسال رشد بیشتری را شاهد باشد. کانادا نیز، ‌می‌تواند امسال نیم میلیون بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کند. کشور گویان، هم حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولیدات سال گذشته خود اضافه کرده است. همه اینها در کنار هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک (در صورت تحریم ایران، ‌روسیه و ونزوئلا) کافی است، ‌مگر این‌که تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

روری جانستون، بنیانگذار کامیونیتی کانتکست( Commodity Context)، یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار نفت، با اشاره به این که هدف عربستان سعودی و اوپک، ‌حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه است، افزود: با این حال آن‌ها حداقل و حداکثر بسیار بالاتری را در نظر می گیرند تا بتوانند با نوسان‌های بازار جهانی مقابله کنند. به همین دلیل است که هرگونه کاهش میزان نفت در اثر تحریم‌های جدید می‌تواند مشکلی برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی به ضرر دولت و کمپین انتخاباتی بایدن باشد.

این گزارش با اشاره به این که ایالات متحده به لطف تولید نفت شیل در این کشور، به یک تولیدکننده بزرگ و سپس صادرکننده نفتی مهم و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده، نوشت: چنین دستاوردی این کشور را قادر ساخته تا تحریم‌های زیادی را علیه کشورهای بیشتری اعمال کند و به همین دلیل واشنگتن شیفته تحریم‌های انرژی شده است. اما این نکته به این معنا نیست که می‌تواند پویایی بازار جهانی نفت را نادیده بگیرد. واقعیتی که قیمت‌ها را در همه جا، حتی در شهرهای کوچک ایالات متحده، تنها چند ماه مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 847011 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید