Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد گفت: از اوایل اسفندماه با شیوع ویروس کرونا دانشجویان بسیجی دست به کار شدند و فعالیت‌های متنوعی برای مهار کرونا انجام دادند.

آخوندزاده، جانشین ناحیه بسیج دانشجویی و دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان یزد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص فعالیت های انجام شده به همت این قرارگاه برای مهار ویروس کرونا گفت: از اوایل اسفندماه با شیوع ویروس کرونا بسیجیان ما در دانشگاه‌های مختلف به میدان آمدند و علاوه بر ارسال نامه اعلام آمادگی برای انجام هر گونه ماموریت به ریاست دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و سپاه به عنوان نهاد های در خط مقدم مبارزه با کرونا، خود نیز دست به کار شدند و فعالیت های متنوعی را انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آخوندزاده افزود: اولین اقدام، تشکیل ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا (سدک) بود که با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی انجام شد. این ستاد موفق به تولید ده ها پادکست، گزارش و محتوای آموزشی در زمینه مقابله با کرونا شد. دانشجویان ما در این ستاد بیش از ۵۰ مقاله علمی را ترجمه کردند و با این کار توانستند تجربیات روز دنیا را در اختیار مردم قرار دهند. کار دیگر این ستاد راه اندازی سایت «سدک» بود تا بتواند مرجعی برای اطلاع رسانی و آموزش در زمینه مقابله با کرونا باشد.

 

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان یزد خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی سایت در پیام‌رسان‌های مختلف هم این ستاد فعال بود و توانست مخاطب گسترده ای را تحت پوشش فعالیت های خود قرار دهد. فعالیت شاخص دیگر این ستاد تولید مستمر برنامه ای با عنوان «رادیو کرونوک» بود که با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد. این ستاد همچنین در زمینه تامین لباس ایزوله برای کادر درمان و ... نیز فعالیت های خوبی انجام داده است.

وی تاکید کرد: از اواسط اسفندماه که مشکل کمبود مواد ضدعفونی پیش آمد، دانشجویان بسیجی به کمک یکی از شرکت های دانش بنیان استان که در زمینه تولید محلول ضدعفونی فعالیت می کرد، شتافتند. در این طرح، روزانه بیش از ده نفر از دانشجویان بسیجی در این شرکت حاضر شدند و توانستند تولید این شرکت را بیش از هزار لیتر در روز افزایش دهند و با این کار نقشی در تامین مواد ضدعفونی مورد نیاز مردم استان ایفا کنند.

آخوندزاده تصریح کرد: اما یکی از مهمترین نقش آفرینی های دانشجویان بسیجی استان یزد در بحران کرونا، حضور و خدمت رسانی در بیمارستان ها و نقاهتگاه های نگهداری از بیماران کرونایی بود. پس از گسترش این بیماری در استان و اعلام نیاز بیمارستان شهید صدوقی(ره) یزد، گروه جهادی فاطمه الزهرای دانشگاه یزد در این بیمارستان مستقر شد و با استفاده از دانشجویان دانشگاه های مختلف استان، طلاب و سایر نیروهای داوطلب جهادی به حل مشکلات بیمارستان و کمک به کادر درمان پرداختند.

 

دبیر ستاد دانشجویی مبارزه با کرونا در استان یزد گفت: از ابتدای شروع این طرح، بیش از 70 نفر در این طرح شرکت کردند و با وجود تمام خطرات و سختی های این کار روزانه نزدیک به سی نفر در دو شیفت هفت ساعته در بیمارستان حضور پیدا کردند و توانستند بخشی از بار کادر بیمارستان را به دوش بگیرند. تاکنون این افراد در بیمارستان علاوه بر این که در نقش رابط بخش های قرنطینه فعالیت می کردند در رساندن وسایل و مواد غذایی که توسط خانواده بیماران و خیرین استان برای افراد بستری و کادر درمان آماده شده بود مشارکت داشتند. اگرچه سعی شد تا جای ممکن اقدامات ایمنی لازم برای این نیروهای داوطلب انجام شود اما باز هم کار خطرات خود را داشت و بسیجیان نشان دادند همیشه در خدمت نظام اسلامی هستند و در کنار رعایت نکات ایمنی، ترسی از حضور در میدان های پرخطر ندارند و هرگز صحنه را خالی نخواهند کرد.

 

وی افزود: علاوه بر این موارد، دانشجویان بسیجی از فعالیتهای فرهنگی و روحیه بخشی به بیماران و کادر درمان غافل نشدند. از جمله این موارد می توان به اهدای گلدان گل به نیروهای خدماتی بیمارستان شهید صدوقی(ره)، اجرای برنامه روحیه بخش توسط هنرمند ارزشی استان آقای حجت نصیری (آقا رونق) برای بیماران بستری در این بیمارستان، پخش کلیپ و صوت و ... اشاره کرد.

 

آخوندزاده عنوان کرد: در شهرستان اردکان هم دانشجویان بسیج دانشگاه آزاد مسئولیت فرهنگی نقاهتگاه این شهر را به عهده گرفتند و با مولودی خوانی در اعیاد شعبانیه و توزیع حزر و ادعیه برای کمک به شرایط روانی بیماران و کادر درمان، تلاش کردند. «موکب دانشجویان حسینیه ایران» مجموعه دانشجویی دیگری بود که برای مقابله با کرونا به میدان آمد. این دانشجویان که از تاسیس موکب در پیاده روی اربعین دور هم جمع شده بودند در اعیاد شعبانیه در فضای مجازی به صورت زنده به برگزاری جشن، مولودی خوانی و خاطره گویی پرداختند تا علاوه بر زنده نگه داشتن ذکر اهل بیت عصمت و طهارت بتوانند به خانواده ها برای در خانه ماندن کمک کنند. این موکب همچنین در نظر دارد به مناسبت شهادت اولین شهید مدافع سلامت استان یزد – شهید محمود شمس الدینی- با برگزاری مراسم ترحیم مجازی، به بزرگداشت این شهید بپردازند.

 

مسئول قرارگاه دانشجویی سدک عنوان کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) مجموعه دیگر فعال در زمینه مقابله با کرونا است که از مدتها قبل فعالیت های خود را روی یکی از مناطق حاشیه شهر یزد –حسن آباد- متمرکز کرده بود. در این دوره به پخش ماده ضدعفونی، گندزدایی و توزیع بسته های غذایی و بهداشتی در منطقه حسن آباد پرداخت. علاوه بر این کارها که با محوریت دانشجویان بسیجی و گروه های جهادی انجام شده است، جهادگران در سایر مجموعه هایی که در سطح شهر برای مقابله با کرونا فعال بودند نیز حضور قابل توجهی داشتند. از تولید محتوای چند رسانه ای و برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی گرفته تا کمک به تولید ماسک، گندزدایی از معابر، بسته بندی مواد غذایی، غربالگری و ...

 

وی گفت: در ادامه هم این گروه های جهادی و دانشجویان بسیجی بیکار نخواهند نشست و طرح‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده اند از جمله حمایت از اصناف آسیب‌دیده از طریق کمک به فروش غیر حضوری محصولات آنها، پیشگیری از خروج افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای با خرید مایحتاج آنها، توزیع بسته های غذایی به خصوص در ماه مبارک رمضان، توجه به گندزدایی اطراف بیمارستان و کسانی که به بیمارستان تردد می‌کنند.

آخوندزاده در پایان گفت: لازم است به این نکته اشاره کنم که علاوه بر اقدامات ارزشمندی که تاکنون برای مقابله با کرونا صورت گرفته است و با وجود تمام گرفتاری ها، مصیبت ها و ناراحتی‌هایی که برای مردم پیش آمده است، در روزهای اخیر شاهد یک اتفاق مهم و امیدبخش بوده ایم و آن همدلی و همکاری تمام مجموعه ها و اقشار جامعه در کنار هم است. این تجربه همکاری و تقسیم کار گسترده می تواند نمود واقعی رزمایش مقابله با کرونا باشد و در آینده نیز در موضوعات مختلف به کمک مسئولین کشور بیاید. از جمله مظاهر این همکاری می توان به تشکیل ستاد مردمی امداد (سما) در استان یزد اشاره کرد. این ستاد از همان ابتدای شیوع کرونا با کمک قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی، هیات های مذهبی، پایگاه های بسیج، طلاب و سایر اقشار و مجموعه های فرهنگی استان یزد تشکیل شد و توانست با همکاری مجموعه های مختلف اقدامات موثری را برای مقابله با کرونا در استان یزد انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا دانشجویان بیماری کرونا برای مقابله با کرونا دانشجویان بسیجی مبارزه با کرونا دانشجویان بسیج بسیج دانشجویی کادر درمان استان یزد مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.


ثبت نام وام شهریه دانشجویی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

 صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه‌ای زمان ثبت نام و شرایط وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی را اعلام کرد.

 در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی و ضامنین (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت عتف و رمز تصدیق مطابق متن اعلام شده) توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وام‌های صندوق را دارند الزامی است.

 
ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های تا ۳۱ شهریور


مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از آغاز ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های سراسری در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سامانه سجاد خبر داد.

 ابوالفضل دانشور مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور از  ۲۰ فروردین ماه می‌توانند درخواست میهمانی و انتقال خود را برای دو نیمسال سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در سامانه سجاد با آدرس https://portal.saorg.ir ثبت کنند.

دانشور با اشاره به اینکه مهلت ثبت نهایی درخواست‌ها تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری است؛ اظهار کرد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست با استفاده از ابزار‌های اطلاع رسانی مناسب به ویژه از طریق فضای مجازی و سامانه‌های دانشگاه‌ها زمان شروع ثبت درخواست و ثبت نهایی درخواست‌های میهمانی و نقل و انتقال را برای دانشجویان اطلاع رسانی نمایند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی افزود: تمامی امور میهمانی و انتقال دانشجویان به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی نزدیک به محل سکونت خانواده، با رعایت ضوابط آموزشی و احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه جامع میهمانی و انتقال دانشجویان دوره‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که در سال ۱۴۰۲ بروز رسانی و به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شد؛ در سامانه جامع دانشجویان (سجاد) و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

 

 

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه

آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی اعلام شد.

 اداره خوابگاه‌های دانشگاه علامه‌طباطبائی آخرین مهلت پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ خوابگاه‌های دانشگاه را اعلام کرد.

بر این اساس دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند نسبت به پرداخت اجاره‌بهای خوابگاه در نیم‌سال جاری اقدام کنند.

بدیهی است، درخواست و ثبت‌نام خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی برای نیم‌سال اول ۱۴۰۴_۱۴۰۳ منوط به پرداخت اجاره‌بهای نیم‌سال قبل خواهد بود.

 

 

آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد


براساس فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، دانشجویان مولف و مترجم تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.

 فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت روحیه تتبع و پژوهش در میان دانشگاهیان منتشر شد.


دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب سطوح مختلف می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در شش گروه اصلی شامل «فنی و مهندسی»، «علوم پایه»، «علوم انسانی»، «کشاورزی و منابع طبیعی»، «علوم پزشکی و دامپزشکی»، «هنر و معماری» و بخش «ویژه» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 



براین اساس همزمانی دوره تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در بازه زمانی ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴۰۲، ثبت نام اینترنتی، ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد/ مهلت ثبت نام تا ۲۵ اردیبهشت
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی