Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت مبنی بر قرنطینه خانگی و به حداقل رساندن رفت‌وآمد‌ها جهت حفظ سلامتی افراد، وزارت آموزش‌وپرورش اقدام به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی «شاد» کرده است تا مربیان پیش‌دبستانی، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان بتوانند از طریق کلاس‌های مجازی، نوآموزان، دانش‌آموزان و هنرآموزان را در سراسر کشور آموزش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این سامانه قرار بود از شنبه ۱۶ فروردین ماه اجرایی شود، اما وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه عملیاتی شدن این سامانه را به روز‌های آینده موکول کرد.   چگونگی ورود دانش آموزان به شبکه اجتماعی شاد وزارت آموزش و پرورش با طراحی راهنمای عمل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان برای آموزش (شاد) و فرایند ورود به این شبکه اجتماعی به صورت اینفوگرافی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد که با چه شیوه‌هایی وارد این شبکه شوند.
فرایند ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) طی سه مرحله از سوی مدیر مدرسه، معلمان و دانش آموزان باید صورت گیرد. همه اعضای مدرسه و دانش آموزان جهت استفاده از سامانه باید یکی از نرم‌افزار‌های سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا را که توسط مدیر انتخاب می‌شود، در تلفن همراه یا رایانه نصب کنند.

در گام اول؛ راه اندازی توسط مدیر مدرسه، انتخاب پیام‌رسان از سامانه سناد. در این مرحله پیام‌رسان در گوشی همراه یا رایانه نصب شده و با ورود به بات (شاد) و کد ملی ثبت و اطلاعات کلاس‌ها و معلمان تایید می‌شود.

همچنین در گام دوم؛ راه اندازی توسط معلمان، نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه، انتخاب گزینه معلم (مشاهده کد ملی و گروه‌های کلاس) و تایید صحت اطلاعات برای ورود به این شبکه است.

برای ورود به این شبکه در گام سوم؛ راه اندازی توسط دانش آموزان، نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه، ورود به بات (شاد) و انتخاب گزینه دانش آموز، کلیک بر روی لینک (shad.medu.ir) در پیام رسان و ورود به صفحه اصلی شاد و ثبت اطلاعات درخواستی و با تایید آن ورود به لینک کلاس است.     معلمان در شبکه اجتماعی شاد از چه محتوا‌هایی استفاده می‌کنند؟ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص محتوا‌های مورد نیاز برای آموزش در شبکه شاد نیز گفت: تدریس مواد درسی توسط معلم، محتوای اصلی آموزش مجازی را تشکیل می‌دهد، اما معلم در انتخاب محتوای آموزشی مناسب آزاد است و می‌تواند ضمن استفاده از برنامه‌های ضبط شده آموزشی تلویزیونی که حدود یک ماه است در تلوبیون بارگذاری می‌شود از محتوا‌های معرفی شده شبکه رشد وابسته به سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، به اشتراک گذاری محتوا‌ها با اعضای گروه‌های درسی، برنامه‌های تولیدی گروه‌های آموزشی و دبیرخانه‌های دروس و... استفاده کنند.

کمرئی اظهار کرد: نحوه اداره کلاس درس و ارائه آموزش موثر در فضای مجازی با کلاس‌های حقیقی متفاوت است و ما در زمینه آموزش‌های مجازی در ابتدای راه هستیم، باید کمک کنیم تا معلمان در این زمینه به دانش و توانایی‌های بالاتری دست پیدا کنند و به تدریج حرفه‌ای‌تر از روز‌های آغازین عمل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به چشم انداز و دورنمایی که برای فعالیت شبکه اجتماعی دانش آموزان پیش بینی شده است، مدارس و معلمانی که سریعتر و هوشمندانه‌تر به این جریان آموزشی بپیوندند فرصت‌های ارزشمندتری را در آینده در اختیار خواهند داشت.   چند ابهام و پرسش مهم درباره شبکه اجتماعی شاد به گزارش فارس، درباره شبکه اجتماعی دانش‌آموزان، ابهاماتی وجود دارد که خوب است حالا که مسؤولان آموزش و پرورش به تعویق اجرای آن رسیده‌اند، به این موارد هم فکری کنند.
نکته اول، حضور ۵ پیام‌رسان در این شبکه است؛ این سؤال مطرح است که چرا این ۵ پیام رسان؟ آیا قدرت و کشش آن‌ها با هم برابر است؟ حتی در تبلیغات نیز، برخی پیام‌رسان‌ها دارای تبلیغات گسترده بودند؟ آیا این پیام‌رسان‌ها با نگاه تعلیم و تربیتی ایجاد شده‌اند؟ نظارت بر آن‌ها چگونه خواهد بود؟

نکته دوم، نقش بخش خصوصی و گروه‌های تعلیم و تربیتی در فرایند شاد چه می‌شود؟ نهاد‌ها و گروه‌های تعلیم و تربیتی که طی سال‌های گذشته با دغدغه تعلیم و تربیت، اتفاقات خوبی را رقم زده بودند و نرم‌افزار‌های آموزشی را راه‌اندازی کرده بودند، اکنون چرا نادیده گرفته شدند؛ به ویژه که برخی از آن‌ها دارای مجوز از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستند.

نکته سوم، آموزش و پرورش در گذشته تلویزیون سینا را راه‌اندازی کرد که در این مواقع به کار آید و حالا خبری از این تلویزیون نیست و سر و کله شاد پیدا می‌شود؛ البته ماجرای شاد خودش تاریخچه مفصلی دارد.

نکته چهارم، خانواده‌ها عنوان می‌کنند که آموزش و پرورش سایت‌های متعدد دارد؛ مثلا برخی عنوان می‌کنند کارایی سامانه همگام چیست؟

نکته پنجم، تکلیف خانواده‌هایی که یک تلفن همراه دارند، اما دو دانش‌آموز مدرسه‌ای دارند، چیست؟ به عنوان مثال معلمی گفت: بنده معلم دبیرستان دولتی هستم، یک موبایل در اختیارم است که به اسم همسرم است؛ همزمان فرزند دوم ابتدایی ما هم کلاس دارد، چه کنم که در لحظه بتوانم در دو کلاس حاضر شوم؟

به عبارت دیگر هر شماره موبایل در «شاد» فقط مختص یک نفر است و با یک شماره موبایل فقط یک پیام‌رسان را می‌توان نصب و پیکربندی کرد؛ حالا در نظر بگیرید شماره یک معلم برای فرزندانش در مدرسه هم ذخیره شده است. به این ترتیب این شماره برای یک معلم باید پیکربندی شود یا برای یک دانش آموز؟

نکته ششم، دبیران دوره‌های متوسطه اول و دوم در چند مدرسه ساعت موظف دارند و به دلیل تعدد پیام‌رسان‌ها، محبور هستند برای هر مدرسه پیام رسان انتخابی آن مدرسه را نصب کنند که این کار تدریس و آپلود مطالب را در چند پیام‌رسان مختلف را سخت خواهد کرد.

نکته هفتم، برخی خانواده‌ها تلفن همراهی که قابلیت نصب نرم افزار و دانلود را داشته باشد، ندارند، تکلیف آن‌ها در این شرایط چه می‌شود؟

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا شبکه اجتماعی شاد شبکه اجتماعی دانش آموزان شبکه اجتماعی شاد وزارت آموزش آموزش و پرورش راه اندازی مدیر مدرسه پیام رسان محتوا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در آئین کلنگ زنی مدارس گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید بهترین محیط برای آنان فراهم شود.

حجت الاسلام سید محمد موحد افزود: در راستای حمایت از دانش آموزان و توجه به بحث آموزش نیاز است بستر کار با امکانات مناسب در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام موحد اظهار کرد: با توجه به دغدغه ما و همه مسؤولان این کارهای ماندگار صورت گرفت که فرزندان ما از نعمت تحصیل برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: با احداث این مدارس و بهره‌برداری از آن‌ها، دانش‌آموزان روستاهای چنگلوا، ده ابراهیم و آبچندار از فضای آموزشی جدید و نوساز بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6063070

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • تلگرام برای مقاصد تروریستی استفاده می‌شود
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان