Web Analytics Made Easy - Statcounter

امرسون، شاگرد مورد اعتماد فابیو کاپلو 44 ساله شد.

طرفداری- امرسون، هافبک تخریبی سابق تیم‌های بایرلورکوزن، رم، یوونتوس، رئال مادرید، میلان و تیم ملی برزیل امروز 44 ساله شد، هافبک موثری که امروز خیلی نامی از او در رسانه‌ها نیست.

امرسون که به خاطر چالاکی بالایش در زدن تکل‌ها و تعقیب رقبا به "پوما" شهرت یافته بود، در عین حال شوت‌هایی محکم و پاس‌های دقیقی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوران فوتبال امرسون در سال 1994 و باشگاه گرمیوی برزیل شروع شد. او طی سه سال حضورش در این باشگاه برزیلی، یک بار قهرمان لیگ برزیل و کوپا لیبرتادورس شد و دو بار جام حذفی برزیل را فتح کرد. در سال 1997 وی در انتقالی 3.5 میلیون یورویی به بایرلورکوزن پیوست و در یکی از بهترین دوران تاریخ این باشگاه، توانست به یکی از موثرترین هافبک‌های این تیم تبدیل شود. امرسون با بایرلورکوزن، دو عنوان نایب قهرمانی بوندس‌لیگا را کسب کرد.

پس از درخشش در بایرلورکوزن، امرسون به تیم رویایی فابیو کاپلو در رم پیوست البته جالوروسی برای جذب او در سال 2000، رقم بالای 18 میلیون یورو پرداخت کرد. امرسون تا اکتبر 2000 به دلیل نداشتن پاسپورت اروپایی قادر به بازی برای رم نبود اما در او همراه با این تیم، فاتح اسکودتوی 01-2000 شد. با وجود سپری کردن دورانی عالی در رم، امرسون به دلیل مصدومیت شانه جام جهانی 2002 را از دست داد و نتوانست همراه با برزیل فاتح جام جهانی 2002 شود. پس از چهار سال حضور در رم، امرسون در انتقالی گران قیمت با 28 میلیون یورو به یوونتوسِ کاپلو پیوست و هواداران رم او را خائن خطاب کردند.

امرسون همراه با پاتریک ویرا، زوجی بسیار قدرتمند را در خط هافبک یوونتوس تشکیل داد و همراه با این تیم دو بار فاتح اسکودتو شد اما ماجرای کالچوپولی و سقوط یوونتوس به سری بی باعث شد امرسون پس از دو فصل، بیانکونری را ترک کند و دوباره شاگرد کاپلو شود، این بار در رئال مادرید. امرسون تنها یک فصل برای رئال مادرید بازی کرد اما در همان فصل قهرمان لالیگا شد و به سری آ بازگشت تا این بار پیراهن میلان را به تن کند. امرسون در دوران حضورش در روسونری با مصدومیت‌های زیادی روبرو شد و نتوانست دوران موفقی را سپری کند. در نهایت به دلیل همان مصدومیت‌های شدید، امرسون پس از دوره‌ای کوتاه در سانتوس برزیل، در سال 2009 در 34 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اوسمار ویه‌ امشب مهمان برنامه فوتبال برتر بود.او در این برنامه درباره دوران حرفه‌ای کارش حرف زد که از کار مربیگری در اینترناسیونال در سال 1994 آغاز می‌شود، زمانی که هنوز 20 ساله نشده و تازه دانشگاه خود را آغاز کرده بود.

او در این مورد توضیح داده است: من مثل همه بازیکنان دوست داشتم فوتبال بازی کنم اما در ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم زیاد استعداد فوتبال بازی کردن ندارم.اوسمار در این خصوص ادامه داد: من همیشه دوست داشتم برزیل را در المپیک ببینم و پرچمش همیشه در المپیک بالا باشد. این برایم انگیزه درست کرد که به سمت مربیگری بروم. ترم دوم دانشگاه در تیم اینترناسیونال شروع به کار کردم و تقریبا ۲۰ سال در سه دوره در این تیم کار کردم.

وی افزود: هیچوقت فوتبال حرفه ای بازی نکردم و شاید یک فصل در دانشگاه فوتسال بازی کردم.

سرمربی برزیل درباره انتقال به پرسپولیس هم گفت: دعوتم به ایران خیلی سریع بود. به دوستی در فوتبال سری بی برزیل کمک می‌کردم و وقتی این پیشنهاد آمد، تحقیق کردم و وقتی دیدم چه تیمی من را دعوت کرده، تصمیم گرفتم به ایران بیایم.البته من به خاطر یحیی و پرسپولیس به ایران آمد.36 ساعت وقت داشتم به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ بدهم و این کار را انجام دادم.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898471

دیگر خبرها

  • شاگرد فرگوسن در منچستریونایتد، سرمربی واتفورد شد
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • اوسمار و نزدیکی جغرافیایی به رونالدینیو!
  • یورگن کلوپ مدیون سرمربی پرسپولیس!
  • اعتراف بزرگ سرمربی پرسپولیس در ۴۸ سالگی + ویدئو
  • اعتراف جالب اوسمار درباره دوران جوانی و فوتبال بازی کردنش
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی