Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:06:08 GMT

واکنش شدید ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۸۵۷

واکنش شدید ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در نامه‌ای به رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خواستار مشروط شدن حمایت مالی از ترکیه به کاهش موج پناهجویانی شد که تلاش می‌کنند از ترکیه به اروپا بروند.

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پیشنهاد نخست وزیر یونان به فرانسه و آلمان را بسیار زشت و غیر اخلاقی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکسوی با تاکید بر اینکه افکار عمومی جهان رفتارهای غیر انسانی و شرم آور یونان با پناهجویان را فراموش نمی‌کند، افزود: در چنین اوضاعی پیشنهاد اخیر نخست وزیر یونان نتیجه دیدگاه‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه تاکنون برای ۴ میلیون پناهجویی که به دلایل انسان دوستانه به عنوان مهمان پذیرفته ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

آکسوی خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا تعهد کرد که برای میزبانی از سوری‌ها ۶ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار ترکیه قرار دهد، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را پرداخت کرده است.

وی افزود: این اتحادیه برای میزبانی از صد هزار پناهجو ۳ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار یونان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: این پیشنهاد ترکیه همچنان به قوت خود باقیست که اگر یونان پناهجویانی را که در ترکیه بسر می‌برند، بپذیرد اتحادیه اروپا می‌تواند مبالغی را که پرداخت آن را به ترکیه تعهد کرده است به یونان ارسال کند.

آکسوی گفت: اگر یونان این پیشنهاد را بپذیرد ترکیه نیز به عنوان کشور همسایه کمک‌های مالی در اختیار یونان قرار خواهد داد.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا ترکیه یونان نخست وزیر کروناویروس جهش تولید مناجات شعبانیه وام کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده

 وزیر تندرو کابینه اسرائیل، آنچه درباره حمله اسرائیل به اصفهان منتشر شده آن را "ضعیف" توصیف کرد.

به گزارش عصرایران، همزمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

"ایتمار بن غفیر" وزیر امنیت داخلی اسرائیل  در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره حمله پهپادی در اصفهان  تنها به انتشار یک کلمه در توییتر اکتفا کرد و نوشت: "ضعیف ".

برخي رسانه ها گفته اند او نوشته است : مسخره
او رهبر حزب افراطی ملی گرا و مذهبی یهودی "اسرائیل خانه ماست" است.

بن غفیر قبل از این خواستار واکنش "دیوانه وار" اسرائیل به حمله پهپادی موشکی ایران شده بود تا " بازدارندگی در خاورمیانه به وجود بیاید". او گفته بود: واکنش اسرائیل نباید ضعیف باشد زیرا مفاهیم مقابله و مهار در جهان  در 7 اکتبر (زمان حمله حماس به جنوب اسرائیل) محو و حذف شدند.

رسانه های آمریکایی به نقل از مقامات امریکایی و اسرائیلی می گویند اسرائیل حملاتی را علیه ایران انجام داده است. به ادعای آنها، این حملات در واکنش به حمله یکشنبه گذشته ایران به اسرائیل بود. منابع آگاه می گویند امریکا قبل از حمله، از سوی  اسرائیل، مطلع شده بود.

براساس گزارش های منتشر شده در صداوسیما، چند ریزپرنده در اصفهان از سوی دفاع هوایی ارتش مورد هدف قرار گرفتند. به گزارش صداوسیما، این ریزپرنده ها (پهپادهای کوچک) از داخل به پرواز درآمده بودند.

انتقاد مقامات اسرائیلی از بن غفیر

شماری از مقامات اسرائیلی از این سخنان بن غفیر به شدت انتقاد کردند.

مقامات اسرائیل در دولت و اپوزیسیون از بن غفیر به دلیل موضع گیری امروزش از او انتقاد کردند زیرا آن را اشاره ای به مسئولیت تل آویو در این حمله می دانند.

سازمان رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل به نقل از چند وزیر اسرائیل که نام آنها را اعلام نکرد گفت: "چنین اظهاراتی ممکن است امنیت کشور را به خطر بیندازد."

"یائیر لاپید" رهبر مخالفان در اسرائیل هم در توییتر نوشت: "تا به حال هیچ وزیری در شورای امنیتی کابینه به این اندازه آسیب بزرگی به امنیت، وجهه و جایگاه بین‌المللی کشور وارد نکرده است."

وی افزود: بن غفیر در مسخره کردن اسرائیل و رسوا کردن اسرائیل از تهران تا واشنگتن، موفق شد.

نخست وزیر سابق اسرائیل ادامه داد: هر نخست وزیر دیگری بود صبح امروز این وزیر را از دولت اخراج می کرد. حتی وزیرانی که کنار او می نشینند و ساکت می مانند ، مسوولیت دارند. آنها بخشی از شکست در امنیت هستند که قابل بخشش نیست.

 

 

آژانس : تاسیسات هسته ای ایران آسیب ندیده اند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای ایران پس از حمله هوایی در استان اصفهان آسیبی ندیده‌اند.

آژانس همچنین خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس هم در بیانیه ای گفت که "همچنان از همه می‌خواهد تا حداکثر خویشتنداری را انجام دهند و مجدداً تأکید می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند."

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پیدا شدن بقایای موشک احتمالا اسرائیلی در عراق (+عکس) وزیر دارایی اسرائیل خواستار ترور رهبران حماس شد یک وزیر اسرائیلی: آمریکا از تمام جهان جاسوسی می‌کند

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان | تنش ها میان ایران و اسرائیل کاهش یافته است؟
  • وزیر تندرو اسرائیل درباره حادثه اصفهان : ضعیف و مسخره / نخست وزیر سابق: هیچ کس اینگونه اسرائیل را رسوا نکرده / آژانس : آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران نرسیده
  • امیرعبداللهیان: پاسخ ما به ماجراجویی اسرائیل شدید خواهد بود
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • لیگ کنفرانس اروپا؛ امروز: کار دشوار آستون ویلادر فرانسه
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم