Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا زالی روز شنبه درمراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی کووید ۱۹ که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری  برگزار شد، افزود: معاونت علمی و فناوری حمایت های ارزنده ای از این طرح در ابعاد مختلف داشته است و امروز شاهد رونمایی از یک دستاورد مهم هستیم که با همت محققان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دستاوردها بدون حمایت معاونت علمی اجرایی نمی شد، اظهارداشت: درکنار افسران خط اول این جبهه و پزشکان و نیروهای پزشکی، دانشمندان به صورت خلاقانه این افراد را پشتیبانی می کنند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران به طراحی و رونمایی از سامانه تشخیص هوشمند پونومی کووید ۱۹ که توسط محققان کشور انجام شد، اشاره کرد و یادآور شد: ما امروز شاهد تحقق یک فرهنگ بین بخشی هستیم، رهاوردی را شاهد هستیم که ماحصل یک کار بین بخشی بین دانشگاه های علوم پزشکی و غیرپزشکی است که بر اساس نیاز سنجی انجام شده است و این سامانه نمونه ای از یک کار بین بخشی است.

زالی خاطرنشان کرد: امروز سی تی اسکن به عنوان کارایی ترین روش برای تشخیص ویروس کویید ۱۹ است و قطعا افرادی که به بخش های بهداشتی مراجعه می کنند و مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند می توانند با استفاده از این سامانه در مراکز بهداشتیکه توسط محققان طراحی شده در عرض کمتر از چند دقیقه وضعیت بیماری مشخص شود.

وی ادامه داد: استفاده از این سامانه بالاترین میزان اثربخشی در وقت را در تشخیص دارد که این اقدام کار پزشکان را راحت تر می کند، استفاده از ابزارهای تشخیصی باید از دقت و حساسیت بالایی برخوردار باشند، در حال حاضر این تکنیک در داخل کشور نسبت به نسخه های جهانی جایگاه بی بدیلی دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران افزود: استفاده از این سامانه می تواند در مناطقی که پزشک یا رادیولوژیست وجود ندارد نیز مورد استفاده و در آن واحد تحلیل درمان صورت گیرد، این سامانه با استفاده از عکس سی تی اسکن، مشاوره قطعی به بیمار می دهد؛ این ابزار یک تکنیک پزشک از راه دور به شمار می رود و در واقع یک رادیولوژیست است.

زالی با تشریح کاربرد این سامانه، یادآور شد: با استفاده از این سامانه در ابتدای بیماری حتی می توان ضایعه ریوی را که حتی توسط متخصص رادیولوژی قابل شناسایی نیست را تشخیص داد و همچنین امکان حجم سنجی ابعاد ضایعه ریوی قابل اندازه گیری است.

وی گفت: آرشیو این سامانه یک پشتوانه پژوهشی محسوب می شود، این سامانه با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ژرف به نتیجه رسیده است، ما می توانیم نوید را به مردم بدهیم که این یک کار بی بدیل در عرصه جهانی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، سامانه تشخیص پونومی کویید ۱۹ با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای اولین بار در کشور از طریق تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه توسط تیم محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا علیرضا زالی پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا علیرضا زالی ویروس کرونا علیرضا زالی استفاده از این سامانه معاونت علمی بین بخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری

اسقف «مار ماری امانوئل» امروز (دوشنبه) کمی پس از ساعت ۱۷ به وقت محلی هدف حمله با چاقوی مردی که لباس مشکی به تن داشت، قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، تصاویر وحشتناک از این حمله که به صورت زنده در کانال یوتیوب این کلیسا منتشر شد نشان می‌دهد که این اسقف همزمان با هدف حمله قرار گرفتن به شدت شگفت زده شد و ضارب صورت و سر این اسقف را چندین بار هدف قرار داد.

عبادت کنندگان به سمت اسقف دویدند تا به او که روی زمین افتاده بود، کمک کنند.

پلیس اعلام کرده که این اسقف دچار جراحاتی نشده که زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد. همچنین یک مرد در این رابطه توسط افسران پلیس دستگیر شده است.

این حمله درست ۴۸ ساعت پس از حمله دیگری با چاقو در استرالیا اتفاق افتاد. در آن حمله، فردی به نام «جوئل کوچی»، ۴۰ ساله پنج زن و یک گارد امنیتی را با ضربات چاقو از پای درآورد و چند تن دیگر را نیز زخمی کرد و در نهایت توسط افسر پلیس کشته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این اسقف بیش از ۱۷ هزار دنبال کننده در فیسبوک دارد و در دوران کرونا و زمانی شهرت یافت که سیاست قرنطینه دوران کرونا را که توسط مقام‌های سیدنی وضع شده بود به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «برده داری جمعی» توصیف کرد و مدعی شد که واکسن‌های کرونا بیهوده هستند و زندگی در حالت عادی باعث تقویت ایمنی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • نمونه‌های ایرانی نفرین هری کین؛ رامین رضاییان و مسعود ریگی!
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • سامانه مهارت افزایی اسکلینو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر رونمایی شد
  • به‌روزرسانی سامانه جامع درآمد شهرداری قم
  • لحظه عبور موفقیت آمیز موشک‌های بالستیک‌ ایرانی از سامانه‌ پدافندی اسرائیل + فیلم
  • پهپادهای ایران به آسمان قدس اشغالی رسید