Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به  گزارش روز شنبه خبرگزاری " آپا  " به نقل از هیات دولت جمهوری آذربایجان در مدت ذکر شده بالاترین شاخص استخراج  سالانه گاز طبیعی جمهوری آذربایجان در دریای خزر در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان ۳۵.۶ میلیارد  متر مکعب بوده است .

  فاز دوم  توسعه میدان  " شاهدنیز "  واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب شرق باکو در دریای خزر موجب افزایش حجم  استخراج گاز طبیعی در  جمهوری آذربایجان شده  است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جمهوری آذربایجان میدان  گازی " شاهدنیز " را در همکاری با  کنسرسیوم شرکت های خارجی به پیمانکاری شرکت بریتیش پترولیوم ( بی .پی ) توسعه  می دهد  و شرکت ملی نفت  ایران نیز سهم ۱۰  درصدی  در این طرح انرژی را به  خود اختصاص داده است .

  به  گزارش شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۶.۸ میلیارد متر  مکعب گاز طبیعی در میدان " شاهدنیز" استخراج شده است که در مقایسه با یک سال قبل ۴۶ درصد بیشتر است .

  همچنین در ۱۷ سال اخیر حجم استخراج  نفت جمهوری آذربایجان  در دریای خزر  ۲.۴ برابر افزایش یافته  و به ۶۴۶ میلیون تن رسیده است .

  بالاترین شاخص استخراج سالانه نفت در جمهوری آذربایجان  در سال ۲۰۱۰ میلادی ۵۰.۸ میلیون تن بوده  است .

   جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۹  میلادی در مجموع ۳۷.۵ میلیون تن نفت استخراج کرده و بخش عمده نفت استخراجی این کشور در همکاری با شرکتهای خارجی به پیمانکاری بریتیش پترولیوم در میادین آذری ، چراغ و گونشلی در خزر حاصل شده است .

برچسب‌ها باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید

استفاده منظم از مواد ارگانیک می‌تواند در افزایش فرایند رشد مو مؤثر باشد. البته این تنها راه نیست! بلکه باید رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا به این هدف دست پیدا کنید.

تعذیه سالم و سبک زندگی صحیح، دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. اما علاوه بر این عوامل، شما می‌توانید به استفاده از روغن‌های طبیعی که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند، بپردازید. مطالعات متعددی در مورد ارتباط رشد مو و استفاده از روغن های طبیعی صورت گرفته است. اما هیچ به طور قطعی ثابت نشده که آیا این روغن‌ها همیشه می‌توانند مؤثر واقع شوند یا نه. اما امتحان کردن و پیدا کردن بهترین مورد برای خودتان ضرری ندارد.

در این مطلب سه روغن طبیعی مؤثر در افزایش سرعت رشد مو به شما معرفی می‌شود.

فراموش نکنید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید به استفاده مداوم این روغن‌ها در درازمدت بپردازید.

روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو به کار رفته و در واقع یکی از در دسترس‌ترین مواد ممکن برای این کار به شمار می‌آید. روغن زیتون پوست سر شما را به خوبی تغذیه می‌کند و موهایتان را نرم و براق نگه می‌دارد.

می‌توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید یا برای نتیجه‌گیری بهتر، آن را با روغن رزماری ترکیب کنید. کافیست یک بار در هفته از روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت آبرسانی است و همچنین موجب افزایش سرعت رشد مو و مژه می‌شود.

کافیست مقداری از آن را به پوست سر مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اگر هر بار که موهای خود را شستشو می‌دهید، از روغن کرچک استفاده کنید، به بهترین شکل از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا هم از روغن‌های طبیعی است که رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن جوجوبا یک خاصیت منحصر به فرد دارد و آن این است که این روغن برخلاف دیگر روغن‌ها، به مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، فولیکول مو را کاملاً کاور کرده و بدین صورت از شکستن و نابودی آن پیشگیری می‌کند.

این روغن را به صورت مستقیم به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تا چربی باقی‌مانده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی سر خود ترکیب نموده و از آن استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۱۱۷ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • سرمایه‌گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمز دارایی حمایت می‌شوند
  • حمایت از سرمایه‎ گذاری‌های قانونی در حوزه استخراج رمزدارایی
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو