Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@05:19:38 GMT

حال و هوای متفاوت بازار کتاب با وجود شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۱۹۴۹

امسال ادبیات آغازی با حال و هوایی  آرام و  متفاوت با سال‌های قبل داشت.

اخبار فرهنگ و هنر - در روز‌های آغاز سال ۹۹ پویشی با عنوان «کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن در ادامه برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار شد، اما محدود به شرکت‌کنندگان جام باشگاه‌ها نبود و همه کودکان و نوجوانان ساکن در شهر‌ها و روستا‌های ایران می‌توانستند در آن شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، بهره بردن از امکانات موجود در فضا‌های مجازی برای ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت و گو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده است. این پویش همچنین به دنبال گسترش بهداشت در فضا‌های فردی و اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت است.

پویش «تندرست باش‌ ای ایران» که از اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شده بود، در ایام عید نیز ادامه داشت و تا ۱۶ اسفند ماه سال ۹۸ چهره‌های ادبی از جمله سعید تشکری (نویسنده)، محمدجعفر یاحقی (نویسند و پژوهشگر)، قاسم رفیعا (شاعر)، ابوالقاسم غلامی‌مایانی‌راد (شاعر و پژوهشگر) و احمد آرام (نویسنده)، محبوبه نجف‌خانی، افسانه شعبان‌نژاد و مصطفی رحمان‌دوست و نوید فرخی از مترجمان، نویسندگان و شاعران حوزه کودک و نوجوان و موسی بیدج، تهمینه حدادی، غلامرضا امامی، هاشم اکبریانی و رضا کاظمی، منصوره اتحادیه و علی بلوکباشی در این پویش شرکت کرده بودند.

چهره‌های ادبی دیگر از جمله علیرضا آذر، عبدالجبار کاکایی، گروس عبدالملکیان، سیمین چایچی، غلامرضا امامی، منوچهر حسن زاده، منصوره اتحادیه، نوید فرخی، حسن بلخاری و قاسمعلی فراست هم به این پویش پیوستند.

موسسه خانه کتاب هم از اهالی فرهنگ و هنر دعوت کرد تا با مشارکت در پویش «تندرست باش‌ ای ایران» پیام‌های صوتی خود را با مردم به اشتراک بگذارند. این پیام‌ها همراه با تصویر چهره‌های سرشناس حوزه کتاب و نشر، در فضای مجازی منتشر شد.

در ایام مقابله همگانی با کرونا ، پویش دیگری هم در زمینه ادبیات راه افتاد. این پویش، پویش تخفیف در فروش کتاب‌های الکترونیکی و گویا بود که با عنوان «کتاب - خانه» برگزار شد. علاقه مندان می‌توانند تا ۲۰ فروردین ماه کتاب‌های بزرگسال را با ۷۰ درصد و کتاب‌های کودک و نوجوان را با ۸۰ درصد تخفیف تهیه کنند. سایت‌های فروش کتاب‌های الکترونیک و گویا از جمله فیدبیو، طاقچه، نوار، پژوهان، کتابراه، کتابیکا و فراکتاب در این طرح مشارکت داشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مطالعه کتاب کرونا بازار کتاب کتابخوانی فروش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد. 

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود 
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم