Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@19:49:01 GMT

قدرت سیاسی امروز استراتژی وحشت را انتخاب کرده است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۲۱۶۹

قدرت سیاسی امروز استراتژی وحشت را انتخاب کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی از سرجیو بنوتوو، اندیشمند ایتالیایی است که در ادامه می‌خوانید؛

من نه ویروس شناس هستم و نه اپیدمیولوژیک، با این حال این ایده در ذهنم شکل گرفته است که - هرچند بیش از هفتاد سال سن دارم و از این رو جز آسیب پذیرترین ها محسوب می‌شوم - برای سلامتی ام ترس از ویروس کرونا ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"برای من"، به دلایل احتمالی صرف، مثل زمانی که من با هواپیما پرواز می‌کنم: ممکن است سقوط کند، اما بسیار بعید به نظر می‌رسد. در حقیقت، تاکنون فقط حدود ۳۰۰۰ [۱] نفر در سرتاسر جهان بر اثر ویروس جان خود را از دست داده اند [آمار دوم آپریل ۲۰۲۰ از ۵۱۰۰۰ صحبت می‌کند]. تقریباً هیچ چیزی در مقایسه با ۸۰۰۰۰ کشته شده در اثر شایع در سال ۲۰۱۹. کسانی که در اثر بیماری همه گیر در ایتالیا جان خود را از دست داده اند (بیش از ۵۰ نفر در لحظه نوشتن [۲] [در دوم آپریل ۲۰۲۰ آمار از ۱۳۹۱۵ مرگ در ایتالیا خبر می‌دهد) احتمالاً کمتر از کسانی که در تصادفات رانندگی به علاوه تلفات کارگر کشته شده اند. به طور خلاصه، من آنقدر از آلودگی نمی‌ترسم، اما من بیشتر نگران عواقب اقتصادی برای کشوری مثل ایتالیا هستم، که از دهه ۱۹۹۰ با کاهش مداوم روبرو هستیم. به هر حال، فقر نیز می‌کشد.

اما این را هم می دانم که بی اعتنایی نسبی من، هرچند عقلانی است، اما از لحاظ مدنی نکوهیده است: اگر شهروند خوبی بودم باید طوری رفتار می‌کردم که انگار وحشت زده شده ام. از آنجا که هر کاری که در ایتالیا انجام می‌شود (بسته شدن مدارس، استادیوم‌ها، موزه‌ها، تئاترها و غیره) عملکردی کاملاً پیشگیرانه دارد، فقط باعث کند شدن ویروس می‌شود. این بر اساس تصمیمی برای گروه بزرگی است، اما به هر فرد مشخص متوسل می‌شود.

وحشتی که ایتالیا را درگیر کرده است (اما نه تنها، در تمام دنیا مردم درباره هیچ چیز دیگری صحبت نمی‌کنند) اساساً یک انتخاب سیاسی - یا یک انتخاب بیوپلیتیکی است، همانطور که روبرتو اسپوزیتو تأکید می‌کند - قبل از هر چیز توسط سازمان بهداشت جهانی تأسیس شده است. زیرا امروز، در عصری که دموکراسی‌های بزرگ رهبری‌های ناخوشایندی را تولید می‌کنند، این سازمان‌های بزرگ جهانی فوق العاده مانند سازمان بهداشت جهانی WHO - و سازمان تجارت جهانی WTO، صندوق بین المللی پول IMF، بانک مرکزی اروپا ECB، سایر بانک‌های مرکزی و غیره هستند (خوشبختانه) که تصمیمات واقعی را اتخاذ می‌کنند، بنابراین بخشی از هوی و هوس نئو فاشیستی دموکراسی‌های امروز را جبران می‌کنند. Tedros Adhanom، اتیوپیایی که مدیر کل WHO است ، به وضوح لزوم پیشگیری را بیان کرده است: او می‌داند که در حال حاضر Covid-19 باعث بروز بلایای طبیعی نمی‌شود و شاید در پایان به این نتیجه برسد که چیزی جز یک آنفلوانزای موذی نبوده است. اما می‌تواند به آنچه که در سال ۱۹۱۸ به اصطلاح آنفولانزای اسپانیایی نامیده می‌شد بدل شود: آنفولانزای اسپانیایی یک سوم از جمعیت این سیاره را آلوده کرد و باعث مرگ ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر شد، بیشتر از همه تلفات نظامی در جنگ جهانی اول. به عبارت دیگر، آنچه واقعاً ترسناک است، آن چیزی نیست که ما می‌دانیم، بلکه آن چیزی است که ما در مورد ویروس نمی‌دانیم، و چیزهای بسیار کمی درمورد آن می‌دانیم. ما روز به روز با آن آشنا می‌شویم و بنابراین اضطرابی از ناشناخته را - به هیچ وجه غیر منطقی - ایجاد می‌کند.

توجه داشته باشید که در مورد آنفولانزای "اسپانیایی" قدرت سیاسی دقیقاً برعکس همان کاری که امروز انجام می‌دهد عمل کرد: این بیماری همه گیر را پنهان کرد، زیرا در بیشتر موارد کشورهای درگیر در حال جنگ بودند. این بیماری آنفولانزای "اسپانیایی" نامیده شد زیرا در آن زمان فقط در اسپانیا بود، که در جنگ نبود، رسانه‌ها در مورد آن صحبت کردند (اما ظاهراً آنفولانزا در ایالات متحده سرچشمه گرفته بود). قدرت سیاسی امروز (که من یک بار دیگر تأکید دارم که بیش از حد از نظر اقتصادی فرامرزی surpranational است) استراتژی وحشت را انتخاب کرده است تا مردم را به انزوای ویروس ترغیب کند. و در واقع، جداسازی افراد آلوده هنوز هم پس از قرن‌ها بهترین راه حل برای سرکوب بیماری‌های غیرقابل درمان است. جذام در اروپا - همانطور که فوکو نیز بر آن تأکید دارد - دقیقاً با جداسازی هرچه بیشتر جذامی‌ها، و اغلب آنها را به جزایر دورافتاده ، مانند Molokai در هاوایی ، منتقل می‌کردند که فیلم‌های مختلفی نیز در آنجا ساخته شده است.

در آگوست ۲۰۱۱، من در نیویورک بودم که قرار بود توسط طوفان ایرنه، که قبلاً آنتیلی‌ها Antilles را ویران کرده بود، مورد اصابت قرار گیرد. من از روشی که کارشناسان و سیاستمداران رسانه‌ها به به شهروندان پیام‌های کاملاً فاجعه آمیز می‌دادند، شگفت زده شده بودم: «این یک فاجعه کامل خواهد بود - ترجیع بند این بود - به دلیل اینکه نیویورکی‌ها نمی‌توانند کمتر از این بی خیال باشند، آنها فخر فروشند». اما معلوم شد که آنها دستورالعمل‌ها را با دقت دنبال کرده اند (حتی من باغ خود را با رعایت احکام خالی کردم) و ایرنه از نیویورک عبور کرد و خسارتی وارد نکرد. بنابراین، آیا این کارشناسان و سیاستمداران اشتباه کردند یا اینکه می‌خواستند که از ترساندن مردم نیویورک کمی سرگرم شوند؟ نه، از یک فاجعه جلوگیری شد. در بعضی موارد، گسترش وحشت می‌تواند عاقلانه تر از آن باشد که امور را از نظر فلسفی در نظر بگیریم.

بیایید تصور کنیم که ایتالیا به طور کلی - از رسانه‌ها گرفته تا مقامات دولتی - راهبرد "اسپانیایی" را انتخاب می‌کردند، تصمیم می‌گرفتند که هیچ احتیاطی نکنند و به Covid-19 اجازه بدهند مانند آنفولانزای عادی در سراسر کشور گسترش یابد. هر کشور دیگری، از جمله کشورهای اروپایی دیگر، بلافاصله ایتالیا را جدا می‌کردند، و کل کشور را گرمخانه ویروس می‌دانستند: چیزی که می‌توانست خسارت اقتصادی به مراتب بیشتری به ایتالیا متحمل شود، تا آنچه اکنون متحمل شده است. وقتی دیگران می‌ترسند - به عنوان مثال اسرائیلی‌ها و قطری‌ها که ورود ایتالیایی‌ها را به کشورهایشان ممنوع کرده اند - بهتر است که ما هم ترسیده باشیم. گاهی ترسیدن یک عمل شجاعت آمیز است.

بیایید تصور کنیم که به محض انتشار، ۲۰ میلیون ایتالیایی به ویروس گرفتار بشوند: اگر درست باشد، همانطور که اولین محاسبات نشان می‌دهد که COVID-19 برای ۲٪ از افراد مبتلا کشنده است، این منجر به مرگ حدود ۴۰۰۰۰۰ می‌شود، اکثراً افراد مسن. فرضیه‌ای که بسیاری آن را کاملاً منفی نمی‌دانند، زیرا این امکان را به وجود می‌آورد که سیستم حقوق بازنشستگی سالمندی ما نفس بکشد: چرا چند کهنسال را در کشوری که سالانه پیر می‌شوند، کم نکنیم؟ چیزی است که آنها بدون گفتن به آن فکر می‌کنند. اما فکر نمی‌کنم افکار عمومی ۴۰۰۰۰۰ کشته را بپذیرند. مخالفت‌ها بیشتر می‌شد، دولت می‌توانست با اعتراض مردم روبرو شود و رهبر راست افراطی سالوینی با حداقل ۶۰٪ از آرا عمومی می‌توانست در انتخابات پیروز شود. به طور خلاصه، اقدامات احتیاطی صورت گرفته، هر چند دردناک - به ویژه به دلیل خسارت اقتصادی - شر کمتری دارند.

اقدامات انجام شده در ایتالیا، چنان که یکی از فیلسوفان مورد علاقه من، جورجیو آگامبن ، استدلال می‌کند، نتیجه غریزه استبدادی طبقات حاکم نیست، که از نظر احتیاطی نسبت به «حالت استثنا» اشتیاق دارند. این فکر که اقدامات اتخاذ شده در چین، کره جنوبی، ایتالیا و غیره نتیجه پیامد توطئه است به معنای سقوط در آن چیزی است که دیگر فیلسوفان «نظریه های توطئه گرانه تاریخ» خوانده اند. من آنها را تفسیرهای ماورا الطبیعه از تاریخ می‌خوانم، مانند میلیون‌ها نفری که معتقدند یازده سپتامبر یک نقشه CIA بود. کارگر خانگی من، یک زن خوش اخلاق، متقاعد شده است که این بیماری همه گیر توسط «اعراب» انجام شده است، که گمان می‌کنم منظور او از «اعراب»، مسلمانان است. چه تحت تأثیر کلیسای محلی خود باشیم یا از طرف کارل اشمیت [فیلسوف فاشیست]، چه جاهل و چه بسیار فرهیخته، بسیاری از ما نیاز به گسترش دهندگان جعلی طاعون خود داریم.

من تعجب می‌کنم که اغلب فیلسوفان نیاز به یادآوری چیزی دارند که با بیان مجدد هاملت اینطوری به نظر می‌آید: در بهشت و زمین سیاست‌های بیشتری وجود دارند تا از آنچه شما در فلسفه تان خوابش را دیده اید. وقتی می گویم متقاعد شده ام که این بیماری همه گیر فاجعه اقتصادی بسیار بیشتری ایجاد خواهد کرد (بحرانی مانند سال ۲۰۰۸؟) تا مشکلات پزشکی، من خودم را در وضعیت یک دیدگاه خوشبینانه قرار می‌دهم، که می‌تواند در روزهای آتی از بین برود.

و از فردا من نیز (اگرچه تا حدودی پوزخند می زنم) سعی می‌کنم که شهروند خوبی باشم. من از مکان‌های عمومی خاصی اجتناب خواهم کرد، با افرادی که ملاقات می‌کنم دست نخواهم داد. من در رُم زندگی می‌کنم، و دوستانی را که از شمال می آیند ملاقات نخواهم کرد و آنها را از آمدن برای دیدنم منصرف می‌کنم [۳]. از این گذشته، تأثیرات این بیماری همه گیر گرایشی را که در هر صورت غالب است تقویت خواهد کرد، و اینکه "کار از راه دور" یا "wfh" ، کار کردن از خانه و دوری از دفتر، تنها یک جنبه آن است. کمتر و کمتر عادی خواهد بود که صبح از خواب بیدار شویم و سوار وسایل نقلیه عمومی یا خصوصی برای رسیدن به محل کار شویم. بیشتر و بیشتر ما از خانه‌های خود بر روی رایانه‌های خود کار خواهیم کرد که به دفاتر ما تبدیل می‌شوند. و به لطف انقلاب‌های آمازون و نتفلیکس، دیگر نیازی به بیرون رفتن نداریم تا بتوانیم خرید یا برای دیدن فیلم به سینماها را و یا برای خرید کتاب به کتابفروشی ها برویم: فروشگاه‌ها و کتابفروشی ها (افسوس) ناپدید می‌شوند و همه چیز از خانه انجام می‌شود. زندگی «شنیداری» یا «در خانگی» خواهد شد (ما در حال حاضر باید شروع به ساختن کلمات جدید [نئوولوژیسم] کنیم). مدارس نیز ناپدید می‌شوند: با استفاده از وسایلی مانند اسکایپ، دانش آموزان می‌توانند از معلمان خود در خانه درس بگیرند. این انزوای عمومی در اثر اپیدمی (یا بهتر بگوییم، با تلاش برای جلوگیری از آن)، به یک روش عادت روزمره ما تبدیل خواهد شد.

[۱] این رقم به ۳۶۵۲ نفر افزایش یافته است. تاکنون ۱۰۷۰۰۰ مورد تأیید شده و ۶۱۰۰۰ بهبودی ۸ مارس ۲۰۲۰) وجود دارد.

[۲] تعداد تلفات در ایتالیا به ۲۵۰ نفر رسیده است (۸ مارس ۲۰۲۰) [بروزرسانی ویراستاران]

[۳] قطعنامه‌ای که توسط مقررات حکومتی منسوخ شده بخشی از شمال ایتالیا (۸ مارس ۲۰۲۰) را بلاک کرد. [بروزرسانی ویراستاران]

کد خبر 4891952

منبع: مهر

کلیدواژه: ایتالیا ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا کنفرانس بین المللی شیوع کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه امام سجاد ع سال جهش تولید فضای مجازی پیام تسلیت مسلمانان معرفی کتاب دعا و نیایش مهدویت امام حسین ع تازه های نشر بیماری همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیبی از قدرت، امکانات لوکس و فناوری هوشمند؛ «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری

طراحی هوشمندانه ‌«VX» فضای داخلی را به یک سالن پذیرایی لوکس تبدیل کرده که در عین حفظ زیبایی، کارایی بی‌مثالی دارد. یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های جذابیت «VX» به عنوان انتخاب برتر برای مسافران تجاری، طراحی مبتکرانه آن است که گنجایش فضای داخلی خودرو را با حفظ امکانات به حداکثر می رساند. «فضای بار فوق‌العاده» نیازهای متنوع برای سفرهای کاری را برآورده می‌کند؛ وقتی صندلی‌های ردیف دوم و سوم به سمت پایین جمع شوند، می‌توانند فضایی مسطح و منسجم را تشکیل دهند. صندلی‌های تاشو، فضایی به وسعت بیش از دو متر را فراهم می‌کنند و با محفظه‌ی مخفی بزرگ صندوق، در سفرها هیچ وسیله‌ای جا نمی‌ماند. این ترکیب منحصر به فرد از عملکرد و ظرافت، معیارهای تازه‌ای را در طراحی خودرو معرفی کرده است.

تعهد VX به ارائه تجربه رانندگی آرام و روان، به لطف سامانه‌های کنترل قدرت پیشرفته، بسیار چشمگیر است. این خودرو دارای آخرین نسخه از نسل ششم سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک «BorgWarner» است که تنظیمات یکنواخت قدرت خروجی در میلی ثانیه و در هفت حالت رانندگی را تضمین می‌کند. این ویژگی‌ها دستیابی به شتاب 0 تا 100 کیلومتر را در 9.7 ثانیه امکان‌پذیر کرده است. این خصوصیات در ترکیب با با یک گیربکس اتوماتیک 8AT در کلاس جهانی و سیستم تعلیق با مهندسی دقیق، به مسافران تجاری، تجربه یک سفر راحت را به همراه دارد.

یکی از ویژگی‌های لذت‌بخش خودرو در سفر سانروف است؛ سانروف کشویی «VX» طوری طراحی شده است که به مسافران اجازه می دهد تا از زیبایی آسمان بالا لذت ببرند. این ویژگی با ایجاد ارتباطی عمیق با طبیعت، آرامش را به مسافران هدیه می‌دهد.

قلب جذابیت «VX» جدید دستیار پیشرفته هوش‌ مصنوعی «Lion5.0 AI» است؛ اکوسیستمی شامل خدمات مسیریابی، ویدیوی آنلاین و برنامه های کاربردی که همراه دائمی شما در رانندگی است. دستیار پیشرفته «VX» می‌تواند نیازهای ایمنی و راحتی رانندگی کاربر را یک قدم جلوتر درک و برآورده کند. این سیستم، با ردیابی احساسات و وضعیت راننده و سرنشینان، به آن‌ها بازخورد می‌دهد و در صورت خستگی یا حواس‌پرتی راننده، به طور خودکار تنظیمات صوتی و تهویه مطبوع را بهینه می‌کند.

احساس راحتی در طول رانندگی‌های طولانی مدت از دیگر اولویت‌هایی است که مورد توجه طراحان خودرو است. طراحان اکستریم نیز در پاسخ به این نیاز تجربه «صندلی‌های جاذبه صفر» را پیشنهاد می‌کنند؛ صندلی‌هایی با پوشش چرم ناپا، تنظیمات الکتریکی، پشتیبانی ساق پا و حافظه صندلی، به همراه تنظیمات متنوع ماساژ، حسی شبیه به بی‌وزنی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورند. گنجاندن سه گزینه سیستم رایحه، یک آینه روشویی بزرگ، و یک سازمان دهنده عینک آفتابی نشان دهنده توجه دقیق «XTRIM» به جزئیات و تعهد به ارائه یک تجربه سفر برتر، متناسب با حرفه ای های تجاری است.

«XTRIM VX» به عنوان یک انتخاب پیچیده و همه‌کاره برای مسافران تجاری مدرن ظاهر می‌شود که ترکیبی بی‌نظیر از توانایی مدیریت نیروی خودرو، احساس راحتی در فضایی لوکس و فناوری‌های کاربردی را ارائه می‌دهد. این نه تنها انتظارات سفر تجاری لوکس را برآورده می کند، بلکه فراتر از آن می‌رود و با ایجاد استانداردی جدید، آنچه را که در جاده ها ممکن است بازتعریف می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895082

دیگر خبرها

  • اسرائیل به سمت آشوب‌های داخلی و شاید رفتن نتانیاهو از قدرت می‌رود
  • «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • عملیاتوعده صادق یک حماسه بزرگ و غرورآفرین بود
  • قدرت‌نمایی انقلاب اسلامی با اقتدار کامل در منطقه
  • تغییرات اقتصادی در کابینه رییسی؛ استراتژی راهبری یا ضرورت بیرونی؟
  • ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی سياسی در جهان ورود می‌کند
  • کاریکاتور/ وحشت اسرائیل از قدرت موشکی ایران
  • ترکیبی از قدرت، امکانات لوکس و فناوری هوشمند؛ «اکستریم VX» انتخاب برتر برای سفرهای تجاری
  • رئیسی انتخاب رئیس‌جمهور جدید اسلواکی را تبریک گفت
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۲۶‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات