Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در مطلبی که در روزنامه گاردین انگلیس نوشته است به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اشاره کرده که در راه مبارزه با کرونا مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پیروز حناچی شهردار تهران در ملطبی در گاردین نوشت: یکی از مهمترین اصول اداره کشورها و دولت‌ها طی قرن گذشته این بوده است که "جهانی فکر کن و محلی اقدام کن"، ما باید امروز هم محلی و هم جهانی فکر کنیم و اقدام نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه ذهنیت کوته بینانه‌ای که طی سال‌های گذشته بر سیاست بسیاری از کشورهای جهان حاکم شده، هنوز از بین نرفته است.

در عوض کسانی که به شدت به دنبال دستیابی به منافع ملی به هر قیمتی هستند، در حال کاهش هستند. عواقب این وضعیت بسیار زیاد است.

تخت روانچی: اتهام زنی آمریکا علیه ایران حد و مرز نداردجزئیات کمک IMF و بانک جهانی به 28 کشور برای مقابله با کرونا/ نامی از ایران نیست

آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ایران تا 2 آوریل بیش از 3160 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند و بیش از 50 هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. نرخ ابتلا به ویروس کرونا در ایران کاهش نیافته است و بسیاری از مبتلایان در تهران هستند. نکته مهمی که وجود دارد آن است که ایران در حال مقابله با این ویروس است آن هم در شرایطی که با شدیدترین تحریم‌ها علیه یک کشور در تاریخ جهان روبرو است.

تحریم‌های ایالات متحده نه تنها شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را از تجارت قانونی با همکاران ایرانی خود منع می‌کند بلکه این تحریم‌ها را فرامرزی کرده و سایر کشورها و شرکت‌ها را نیز شامل شده و آنها نیز از انجام معاملات تجاری قانونی با ایرانی‌ها به خاطر تحریم‌های آمریکا، خودداری می‌کنند، حتی فروش دارو.

در نتیجه توانایی مقام‌های ایران برای تامین تجهیزات لازم و ضروری بهداشتی و سلامتی و لجستیکی با هدف مقابله با ویروس کرونا دچار مشکلاتی شده است.

رفتار ناعادلانه و غیرمنصفانه با ایران از طریق سیاست‌های آمریکا صورت می‌گیرد، کشوری که دولت حاکم بر آن حتی به نظر نمی‌رسد منافع ملی کشورش را در اولویت قرار داده باشد و به جای آن به دنبال تامین منافع حزب حاکم است.

نتیجه چنین سیاست‌ها و رفتارهای غیرمسئولانه‌ای محدود به ایران نمی‌شود، این سیاست‌ها و رفتارها به ضرر جامعه آمریکایی نیز بوده است.

بی شک، مخالفت دولت ترامپ برای متوقف کردن جنگ اقتصادی علیه ایران به طور مستقیم بر تلاش‌های تهران برای مقابله با ویروس کرونا تاثیر منفی داشته است. آیا این به نفع منافع ملی آمریکا است که شیوع ویروس کرونا دائمی شود؟

برای مقابله بهتر با بحران‌های جهانی، نیاز به سیاستمدارانی داریم که درک کنند مسیر پیگیری منافع ملی مجزا و جدا نیست یا مغایر و متضاد با منافع جهانی و پاسخگو بودن بین‌المللی نیست.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا منافع ملی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران

آمریکا و بریتانیا روز پنجشنبه دور جدیدی از تحریم‌ها را با ادعای اینکه پاسخ ایران به جنایات رژیم اسرائیل باعث جنگ گسترده‌تری در غرب آسیا می‌شود، علیه ایران اعمال کردند.

به گزارش تسنیم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد در ایران را که موتور‌های پهپاد تولید می‌کردند، تحریم کردند. 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • تحریم جدید برای ایران؛ فیک یا واقعی؟
  • ضرر نمی‌کنیم اگر خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • تحریم جدید، فیک یا واقعی؟/ کارشناسان: سقف تحریم ایران پُر شده
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم