Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: بیماران پس از دریافت درمان و بهبودی از بیمارستان به قرنطینه خانگی انتقال می‌یابند. بر اساس پروتکل وزارت بهداشت بیماران از شروع درمان تا ۱۴ روز می‌بایست قرنطینه شوند.

او بیان کرد: پس از اتمام ۱۴ روز مجددا از بیمار قرنطنه شده در خانه جهت اطمینان از عدم انتقال بیماری به فرد دیگر نمونه گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر جواب نمونه مثبت بود بیمار برای یک هفته دیگر می‌بایست در قرنطینه بماند. این کار تا زمانی ادامه دارد تا جواب نمونه نهایی منفی اعلام شود.

رحیم رئوفی متخصص عفونی و فوکال پوینت بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز با اشاره به ترخیص بیماران بهبود یافته از کرونا ویروس در بیمارستان گفت: ترخیص بیماران بر اساس مجوز کمیته ترخیص بیمارستان انجام می‌شود. بعد از بهبودی بیمار و پایان درمان در بیمارستان، منزل بیمار توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌های دانشگاه رصد و ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.

به گفته او،گر شرایط قرنطینه در منزل برای بیماران توسط کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها تایید شد آن موقع ترخیص بیمار از بیمارستان صورت می‌گیرد.

رئوفی گفت: ارتباط ما با بیمار روزانه و به صورت مستمر در خانه ادامه دارد و تمام علائم بالینی بیمار تحت پایش قرار می‌گیرد.

او افزود: بیماران قرنطینه در خانه و خانواده آنان نسبت به سلامت خود و دیگران حساس بوده و تا کنون همکاری بسیار خوبی با کارشناسان مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه داشته اند.

قهرمان بمانا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم، در تشریح اقدامات بیمارستان استاد مطهری به روحیه جهادی کارکنان درمانی و خدماتی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری در سطح شهرستان جهرم و بکارگیری ظرفیت‌های آزمایشگاهی و درمانی بیمارستان پیمانیه برای بیماران کرونایی، بخش‌های داخلی، قلب و اسکرین بیمارستان استاد مطهری پر ازدحام‌تر شده و کادر بیمارستانی تمام تلاش خود را در جهت رسیدگی به امور بیماران معطوف داشته اند تا در روند درمان خللی وارد نگردد.

عبدالوهاب رحمانیان، رئیس بیمارستان استاد مطهری، با اشاره به هم‌زمانی شیوع بیماری کرونا با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی و افزایش مراجعات به اورژانس بیمارستان، گفت: به منظور کنترل تردد‌ها به بخش اورژانس و در راستای تدابیر مراقبتی و پیشگیرانه، بخش بستری بیماران مشکوک به کرونا تفکیک و تا تعیین تکلیف در بخش اسکرین این بیمارستان تحت مراقبت قرار می‌گیرند و در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش تحت تدابیر مراقبتی و بهداشتی از طریق آمبولانس ویژه به بخش ویژه بیماران کرونایی بیمارستان پیمانیه منتقل می‌شوند.

رحمانیان در ادامه افزود: همسو با کمیته‌های مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه، تمهیدات مراقبتی و پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونا اعم از آموزش‌های چهره به چهره و مستمر به مراجعین و بیماران و کارکنان، تأمین امکانات، مواد مصرفی و تجهیزات مراقبتی در دستور کار این بیمارستان قرار گرفته است.

او بیان کرد: در همین راستا دستگاه چهره‌نگاری جایگزین دستگاه انگشت‌نگاری حضور و غیاب کارکنان شد و گندزدایی و ضدعفونی مستمر بخش ها، تشدید نظارت‌ها و تمهیدات ویژه در خصوص کاهش تردد همراهان بیمار و ملاقات با ایشان و توزیع ماسک و دستکش و لباس‌های محافظتی بین کارکنان خدماتی و درمانی به اجرا درآمد.

رحمانیان تاکید کرد: ارائه خدمات درمانی توسط همکاران و متخصصین در کلیه بخش‌های بیمارستانی کماکان ادامه دارد و طی این مدت خصوصا به مراجعین و زنان باردار نیازمند به صورت شبانه روزی خدمت رسانی شده است.

رئیس بیمارستان استاد مطهری با تأکید بر این که هر علامتی اعم از عطسه، سرفه و آبریزش نشانه بیماری کرونا نیست، گفت: افراد با داشتن این علائم لزوما به کرونا مبتلا نشده‌اند بنابراین بهتر است در منزل بمانند، استراحت کنند و مایعات گرم بنوشند و در صورت عدم بهبودی به پزشک مراجعه کنند.

او یادآور شد: بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت اصول اولیه بهداشت فردی به ویژه شست‌وشوی مرتب و با دقت دست‌ها و خودداری از رفت و آمد‌های غیر ضروری در شهر و عدم حضور در اجتماعات است.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی ویروس کرونا ترخیص بیمار بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمود شهامت با بیان اینکه از هر ۱۰۰ هزار نفردراستان ۱۳۴ نفر از بیماری سرطان رنج می‌برند افزود: به طور میانگین روزانه سه نفر به جمعیت سرطانی استان اضافه می‌شود.
وی عمده علت بیماران سرطانی را در حوزه‌های معده، تیروئید، سینه و پوست عنوان کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بحث تغذیه به موارد مهم توجه شود.
وی گفت: برای خدمات دهی بهتر به بیماران سرطانی دستگاه شتاب دهنده خطی و مجوز بیمارستان سرطانی اخذ شده است.

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • افشای اسرار بیماران چه مجازاتی دارد؟