Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری در اول مهر سال ۹۸ تاکنون ۳۳۹.۵ میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی شهر دوگنبدان، ۳۹۰ میلیمتر در ایستگاه منطقه امامزاده جعفر گچساران و ۵۸۵.۵ میلیمتر باران در ایستگاه باشت ثبت شده است.

هرچند میزان بارندگی های امسال کمتر از پارسال بوده اما بارندگی‌های خوبی در نیمه نخست فروردین امسال در گچساران و باشت ثبت شد که افزون بر افزایش آب سد کوثر تنها سد مخزنی مهم کهگیلویه و بویراحمدبه میزان۳۶ میلیون متر مکعب باعث بهبود آب چشمه ها و  رویش مراتع در این شهرستان‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حداقل و حداکثر دمای هوای گچساران در شبانه روز گذشته به ترتیب ۲۹ و ۱۱ درجه سانتیگراد و دمای هوای منطقه امامزاده جعفر در خنک ترین وگرمترین زمان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۸ و۱۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

صادق فاتحی با اشاره به انتشار بیماری کرونا و تعیین ۲۰ اردیبهشت برای انجام کوچ به مناطق ییلاقی اظهار کرد: هم اکنون کار خدمات رسانی در مناطق عشایری گچساران و باشت در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامتی عشایر این قشر و امکان سرایت ویروس تا پیش از زمان تعیین شده عشایر حق کوچ به مناطق ییلاقی ندارند.

رئیس امور عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت عنوان کرد: هم اکنون کار آبرسانی سیار با استفاده از ۶ دستگاه تانکر و با انجام ۱۸ سرویس در طول روز انجام می شود.

فاتحی گفت: سوخت مورد نیاز عشایر منطقه عشایری تلخ آب‌شیرین گچساران آماده تحویل است.

وی تاکید کرد: هم اکنون سه فروشگاه در مناطق پاکوه، باباکلان و دژسلیمان مایحتاج مورد نیاز عشایر را توزیع می‌کنند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت تاکید کرد: اخلال در توزیع آرد مشکل اصلی عشایر این شهرستان ها در این روزهاست.

فاتحی عنوان کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا و شرایط خاص کشور برای ارسال حواله بانکی این مشکل ایجاد شده و تا چند روز آینده برطرف خواهد شد.

وی گفت: ماهیانه ۸۰ تن آرد در مناطق عشایری شهرستان‌های گچساران و باشت توزیع می شود.

فاتحی بیان کرد: تپه ماهوری بودن یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعت گچساران است که امکان پرورش دام بیشتر را در این شهرستان فراهم کرده است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت ادامه داد : تنوع اقوام متشکل از ترک و لر از دیگر ویژگی‌های عشایر این خطه است که به دلیل وجود خرده فرهنگ‌ها، جاذبه‌های مردم شناسی آن را در کنار تولید و خودکفایی افزایش داده است.

وی گفت: بالا بودن تعداد دام عشایر نقش مهمی در افزایش سطح درآمد این قشر تولید کننده دارد.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: گچساران دارای ۶۸ نقطه عشایری است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز پیش از این گفته بود که زمان کوچ عشایر استان به مناطق ییلاقی که هر ساله دهم اردیبهشت ماه بود امسال به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به ۲۰ اردیبهشت ماه موکول شده است.

بهمن آزادی اظهار کرد: این تصمیم بنا به مصوبه ستاد کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ سلامتی عشایر اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: تاکنون موردی از ویروس کرونا در بین ۱۱ هزار خانوار عشایر کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده و جابه جایی این قشر احتمال ایجاد کانون انتشار بیماری در این مناطق را افزایش خواهد داد.

آزادی بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی چون منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کوچ زودهنگام پیش از زمان اعلام شده جلوگیری می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: افرادی که اقدام به کوچ زودهنگام کنند هیچ نوع خدمات پیشتیانی حین کوچ از سوی امور عشایر استان دریافت نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: کوچ زودهنگام و قبل از شکست کرونا، خطرات زیادی را برای جامعه عشایری به دنبال دارد.

آزادی از خانوارهای عشایری خواست تا رفت و آمدهای خود را کنترل کرده و از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

کد خبر 497686 برچسب‌ها استان کهگیلویه عشایر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه عشایر عشایر کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سالخورده بعدازظهر سه‌شنبه با بیان اینکه هفت راه روستایی در شهرستان رودبار جنوب به دلیل جاری شدن سیلاب و طیغان رودخانه‌ها قطع است افزود: همچنین راه ارتباطی سه روستا در منطقه رَمِشک بخش چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج مسدود شده است.

وی تصریح کرد: بارش باران در جنوب استان کرمان برق ۲ روستای طبق و میل فرهاد شهرستان جازموریان را نیز قطع کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل طغیان رودخانه‌ها تیم‌های هشدار سریع پشت رودخانه گیر کرده اند پس از فروکش کردن این طغیان برای وصل برق اقدام کنند افزود: افراد از تردد و سفرهای غیر ضرور، کوهنوردان از صعود و عشایر از کوچ در شرایط فعلی بپرهیزند و دامداران و عشایر دام‌های خود را به فضای مسقف هدایت کنند.

کد خبر 6080029

دیگر خبرها

  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی گچساران برای برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • آغاز کوچ بهاره عشایر شهرستان پیشوا
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد