Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@04:43:58 GMT

خلاقیت زوج جوان اردبیلی در احیای رشته «قلم زنی»

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۲۵۰۵

خلاقیت زوج جوان اردبیلی در احیای رشته «قلم زنی»

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی ظهر شنبه در کارگروه تخصصی توسعه صنایع دستی در استان اردبیل عنوان کرد: در سال‌های گذشته روند احیای رشته قلم زنی در اردبیل مورد توجه قرار گرفت و در این راستا خوشبختانه یک زوج جوان توانستند با فعالیت جهادی و خلاقانه برای بیش از ۱۰۰ نفر در این رشته ایجاد اشتغال کنند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری و لزوم توجه به گام برداشتن برای تحقق اهداف تعیین شده، افزود: این زوج جوان با فعالیت‌های مستمر خود و با حضور در برنامه‌های ملی و بین المللی در عرصه قلم زنی باعث معرفی بیش ازپیش این رشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: این مجموعه به عنوان اولین مجموعه منسجم و دارای تیم کاری و آموزشی در سطح استان مطرح است که در کنار ایجاد اشتغال در تهیه پرونده ثبت ملی هنر قلم زنی نیز با اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل همکاری خوبی داشتند.

فلاحی ادامه داد: مقرر شد با برنامه ریزی انجام شده توسط معاونت صنایع دستی اداره کل، جهش تولید در حوزه صنایع دستی با محوریت رشته‌های پررونق از جمله قلم زنی اجرایی و عملیاتی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان اردبیل ایجاد اشتغال صنایع دستی گردشگری و صنایع دستی مقام معظم رهبری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی صنایع دستی قلم زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی

کریم‌الله محبوبی اُناری گفت: دانش‌آموزان با واریز ۴۰ میلیون ریال به حساب ستاد مردمی دیه در پویش دانش‌آموزی مدارس استان برای آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد شرکت کردند و باقیمانده بدهی این زندانی نیز توسط نیکوکاران استان فراهم و امروز زندانی مذکور آزاد شد.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل افزود: تا فرا رسیدن دهه کرامت امسال، هفت زندانی جرایم غیرعمد دیگر با کمک دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه غیر دولتی علامه دهخدا از زندان‌های استان اردبیل آزاد خواهند شد.

به گفته او، در حال حاضر ۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد واجد شرایط کمک ستاد مردمی دیه در زندان‌های استان هستند و امیدواریم با کمک مردم نیکوکار استان زمینه آزادی آنها نیز فراهم شود.

محبوی افزود: شماره حساب‌های ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ نزد بانک ملت و شماره حساب ۰۱۰۴۶۰۲۰۱۱۰۰۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۴۲۹۳ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک‌های شهروندان نیکوکار و سخاوتمند است.

مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل تصریح کرد: ۳۴۷ زندانی جرایم غیرعمد و مالی در سال ۱۴۰۲ با کمک این ستاد و خیرین، مشاوره مددکاران و همت روسای زندان‌ها، اندرزگاه‌ها و کارکنان اجرای احکام دادگستری‌ها آزاد شده‌اند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد
  • جهادگر اردبیلی عنوان برگزیده آیین جایزه نوبل ایرانی را کسب کرد
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • صادرات صنایع‌ دستی رونق می‌‌گیرد
  • تلاش برای احیای هنر نمدمالی
  • ۱۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع دستی بهره‌مند شدند
  • بهره مندی بیش از هزار نفر از دوره های آموزشی صنایع دستی