Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@17:28:19 GMT

واکنش شدیدترکیه به اقدام یونان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۲۹۵۸

وزارت امور خارجه ترکیه به اقدام نخست وزیر یونان علیه این کشور به شدت واکنش نشان داد. ناطقان:  به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی ترکیه، کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان در نامه‌ای به رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان خواستار مشروط شدن حمایت مالی از ترکیه به کاهش موج پناهجویانی شد که تلاش می‌کنند از ترکیه به اروپا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای پیشنهاد نخست وزیر یونان به فرانسه و آلمان را بسیار زشت و غیر اخلاقی توصیف کرد.

آکسوی با تاکید بر اینکه افکار عمومی جهان رفتارهای غیر انسانی و شرم آور یونان با پناهجویان را فراموش نمی‌کند، افزود: در چنین اوضاعی پیشنهاد اخیر نخست وزیر یونان نتیجه دیدگاه‌های بسیار زشت و غیر اخلاقی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: ترکیه تاکنون برای ۴ میلیون پناهجویی که به دلایل انسان دوستانه به عنوان مهمان پذیرفته ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

آکسوی خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا تعهد کرد که برای میزبانی از سوری‌ها ۶ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار ترکیه قرار دهد، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از این مبلغ را پرداخت کرده است.

وی افزود: این اتحادیه برای میزبانی از صد هزار پناهجو ۳ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار یونان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: این پیشنهاد ترکیه همچنان به قوت خود باقیست که اگر یونان پناهجویانی را که در ترکیه بسر می‌برند، بپذیرد اتحادیه اروپا می‌تواند مبالغی را که پرداخت آن را به ترکیه تعهد کرده است به یونان ارسال کند.

آکسوی گفت: اگر یونان این پیشنهاد را بپذیرد ترکیه نیز به عنوان کشور همسایه کمک‌های مالی در اختیار یونان قرار خواهد داد.
منبع: تابناک برچسب ها: ترکیه ، یونان ، ناطقان ، اقدام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترکیه یونان ناطقان اقدام وزارت امور خارجه ترکیه نخست وزیر یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از گسترش تنش‌ها مدعی شد که مقامات ایرانی و آمریکایی از طریق آنکارا درباره متناسب بودن پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی تبادل پیام کرده بودند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه ترکیه در پی حمله ایران به نقاطی در اراضی اشغالی طی عملیات «وعده صادق» در بیانیه‌ای گفت که این پاسخ تلافی‌جویانه ایران که در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری آن در دمشق انجام شد، نشان داده است که رخ‌دادهای منطقه می‌توانند به سرعت به جنگی منطقه‌ای برسند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای که در وبگاه آن منتشر شده مطرح کرد: ما مدت‌ها است که به تمامی میانجی‌هایمان درباره خطر گسترش جنگ اسراییل در غزه هشدار داده‌ایم.

آنکارا با اشاره به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک ایران گفت: حمله اسراییل به سفارت ایران در دمشق که خلاف قوانین بین‌المللی بود، نگرانی‌های ما را توجیه کرده است. تلافی این حمله توسط ایران و رخ‌دادهای پس از آن باری دیگر نشان داد که چطور اتفاقات ممکن است به سرعت به جنگی منطقه‌ای کشیده شوند.

وزارت امور خارجه ترکیه می‌افزاید: ما پیش از این رخ‌داد با مقامات ایران و آمریکا دیدار کردیم و خواستار میانه‌روی شدیم. پیام‌ها و انتظارات دوجانبه طرفین از طریق کشور ما منتقل شد و اقدامات لازم برای اطمینان‌یافتن از متناسب بودن واکنش‌ها انجام گرفت.

آنکارا تاکید کرد که پیام آن به ایران و کشورهای غربی که بر رژیم صهیونیستی نفوذ دارند، پایان دادن به گسترش تنش‌ها است.

در این بیانیه همچنین آمده است که دولت ترکیه به تلاش‌ها برای جلوگیری از آغاز روندی ادامه می‌دهد که دائما به ثبات منطقه آسیب خواهد زد و منجر به بروز درگیری‌های بزرگ‌تر در سطح جهانی خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب عملیات «وعده صادق» را اجرا کرد و قبل از ساعت ۳ بامداد سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران به آسمان سرزمین‌های اشغالی رسید و گنبد آهنین را درگیر کرد. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • آنکارا: برای متناسب بودن واکنش‌ها با تهران و واشنگتن در ارتباط بودیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • واکنش دمشق به اقدام تلافی جویانه ایران
  • واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه قطر در واکنش به اقدام ایران در تنبیه اسرائیل
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی