Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه گاردین تاکید کرد که تحریمهای آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را دچار اختلال کرده است.

به گزارش ایلنا، «پیروز حناچی» شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه انگلیسی گاردین شدیدا از تحریمهای آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس انتقاد کرد. او در این یادداشت نوشته است، من به عنوان شهردار تهران روزانه مشاهده می‌کنم که جانهای مردم به دلیل کمبود اقلام پزشکی و دارو از دست می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد که اکنون زمان سیاستهای انتقامجویانه کشورهای علیه یکدیگر نیست.

حناچی افزود: هجوم ویروس کرونا یک واقعیت را برای ما روشن کرده است؛ هیچ شهر یا هیچ ملتی نمی‌تواند در برابر بحرانهای جهانی بی تفاوت باشد هرچند که این بحران بسیار از ما دور باشد. در حالی که معیارهای حکومتداری طی قرن گذشته این بوده است که جهانی فکر کنیم اما محلی اقدام کنیم، امروز ما باید هم جهانی و هم محلی فکر و اقدام کنیم.

شهردار تهران در ادامه یادداشت خود آورده است، در ایران مدیران شهری با یک بحران بی سابقه در حوزه بهداشت عمومی مواجه هستند. تا دوم آوریل 3160 نفر به خاطر ویروس کرونا فوت کرده و بیش از 50 هزار نفر مبتلا شده‌اند. سرعت ابتلا هنوز کند نشده و بیشتر آنها نیز در تهران هستند؛ شهری که من شهردار آن هستم. بدون شک ما هم می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم، مانند بسیاری از دیگر کشورها. اما ما داریم در شرایط تحمیل بدترین تحریمهای تاریخ عمل می‌کنیم.

تحریمهای ایالات متحده نه تنها افراد و شرکتهای آمریکایی را از تجارت قانونی با ایران منع می‌کند بلکه این تحریمها به دلیل فرامرزی بودن همه دیگر کشورها و شرکتها را نیز از انجام تجارت مشروع با ایران بازداشته است؛ حتی فروش اقلام دارویی و پزشکی.

در نتیجه این تحریمها، توانایی من و همکارانم برای تامین زیرساختهای پزشکی، لجستیکی و دیگر اقدامات زیربنایی برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما این ضررهای جانی را هر روز داریم می‌بینیم درحالی که می‌توانستیم شاهد مرگ آنها نباشیم.

او در ادامه افزود: در حقیقت جنگ اقتصادی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا علیه ایران و امتناع وی از توقف آن مانع تلاشهای ما برای مقابله با ویروس کرونا شده است؛ ویروسی که هیچ مرزی نمی‌شناسد. آیا این به نفع آمریکا است که اپیدمی کرونا همیشگی شود؟

برای مبارزه بهتر با این بحرانهای جهانی جدید، نیاز است که سیاستمداران تشخیص دهند که مسیر تعقیب منافع ملی جدا و یا مغایر با منافع جهانی و پاسخگویی مشترک جامعه بین المللی به این بحرانها نیست. او در پایان تاکید کرد، جهان نمی‌تواند مانند این ادامه یابد، اگر رهبران جهانی نتوانند از این فرصت برای تغییر استفاده کنند همه ما در سراسر جهان در برابر این بیماریهای واگیردار، فجایع زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود.

جامعه بین الملل شامل سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در کنار برخی از رهبران کشورها از زمان شیوع این ویروس در حال اعمال فشار علیه دولت آمریکا برای تعلیق تحریمها علیه کشورهای مختلف هستند. با این حال دولت ترامپ نه تنها این تحریمها را متوقف نکرده اسد بلکه تحریمهای جدیدی نیز علیه برخی کشورها از جمله ایران طی روزهای گذشته وضع کرده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0031nC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حناچی گاردین کرونا شهردار تهران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران