Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی خاکسار گفت: رویکرد برنامه‌های آستان قدس رضوی با شیوع ویروس کرونا تغییر کرده و با شرایط فاصله گذاری اجتماعی تطابق یافته است.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مصطفی خاکسار قهرودی صبح امروز در گفتگو با رادیو سراسری زیارت؛ ضمن افتتاح برنامه‌های فرهنگی این آستان مقدس در ایام فاصله گذاری اجتماعی با عنوان «آقا سلام»؛ گفت: آستان قدس برای آغاز سال نو در شرایط عادی برنامه‌های قابل توجه‌ای را آماده کرده بود، اما در مواجه با شیوع ویروس کرونا تغییر رویکرد جدی در برنامه‌ها ایجاد شد و برنامه‌هایی را تنظیم کرد که با حال و هوای این روز‌های مردم متناسب باشد و بتوانند از سایر روش‌های ارتباطی از این برنامه‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ایام قرنطینه حتما باید به ایجاد فرصت برای بهره برداری مناسب از این شرایط توجه کرد تا سختی خانه نشینی به حلاوت و فرصتی برای رشد تبدیل شود، لذا همه ارگان‌ها خصوصا آستان قدس رضوی باید به سمت پذیرش و تطبیق برنامه‌های خود با این نظم جدید پیش بروند.
خاکسار قهرودی ادامه داد: کسانی که نتوانستند به حرم مطهر رضوی تشرف پیداکنند با از بین رفتن بعد مکانی توسط این برنامه‌ها می‌توانند قلب‌های خود را نزدیک حرم بیابند و فرصت خوبی که در منزل هستند را به صورت بهینه استفاده کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هدف از این برنامه را تقویت فضای معنوی، روحانی و عبادی در جهت تقویت اتصال و ارتباط با خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) دانست و گفت: آنچه از طریق این برنامه اتفاق خواهد افتاد ایجاد پیوندی قلبی میان زائران و حرم مطهر و تشدید این اتصال و ارتباط است تا مسیری برای عرض ارادت و سلام عاشقان اهل بیت (ع) به امام مهربانی‌ها میسر شود.
خاکسار قهرودی افزود: تأثیرات حضرت رضا (ع) بر این مملکت مشهود است؛ لذا معتقدیم لحظه‌ای نباید این اتصال و ارتباط قطع بشود. مردم همیشه متوجه و متوسل به ائمه اطهار (ع) بوده و هستند، لذا برنامه «آقا سلام» بهانه‌ای است برای اینکه ما به عنوان خدمت‌گذار زائران نشان بدهیم وظیفه خود را ترک نکرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه اگر امروز با قلبی آکنده ازغم پا در حرم می‌گذاریم و حضور زائران را نمی‌بینیم، ولی مطمئن هستیم قلوب محبان اهل بیت (ع) اینجا حاضر است، تصریح کرد: اگر امروز جسم زائران اینجا نیست باز هم ما دست از خدمت رسانی در مسیر گسترش معارف اهل بیت (ع) نخواهیم کشید و مسلما بخشی از این خدمت‌رسانی در این روز‌های شیوع ویروس کرونا، در قالب روش‌های نوین ارتباطی از جمله فضای مجازی و صدا و سیما است. آغاز برنامه «آقا سلام» نیز پرده دیگری از اقداماتی است که به دستور تولیت محترم آستان قدس رضوی برای تحقق این خدمت‌گذاری در حال انجام است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم ایران هر کجا که باشند زائر امام رضا (ع) هستند و ما هشتاد میلیون زائر داریم، ادامه داد: در تهیه این برنامه صدا و سیما کمک اصلی را انجام داده است و در کنار این سازمان، گروه‌های فرهنگی-مذهبی مردمی نیز در این برنامه و سایر برنامه‌ها تا به امروز در کنار آستان قدس رضوی حضور داشته و دارند. امروز هم که این برنامه اجرا خواهد شد قطعا به همکاری عناصر مختلف خارج از آستان قدس رضوی نیازمندیم و از حضور همه این دوستان تشکر می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مصطفی خاکسار ویروس کرونا بیماری کرونا آستان قدس رضوی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری، مهندس مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند. هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، برای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند. این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاورد‌های قرآنی این مجموعه آشنا شدند.  در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفتگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که صرفا به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد.  بنیاد رستو به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال ۱۹۹۸ و با هدف گسترش پیام اسلام به سراسر جهان، تقویت ایمان مسلمانان و احیای هنر‌های اسلامی در کشور مالزی و در شهر شاه عالم تاسیس شد. این سازمان تا امروز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رینگیت را صرف جمع‌آوری و پیشرفت نقوش سنتی فرهنگ مالزی کرده است که متاثر از فرهنگ اسلامی است. این مرکز با حمایت دولت و خیرین تبدیل به یک مرکز بزرگ برای نشر قرآن کریم و احیای هنر‌های اسلامی شده است که دارای کارگاه‌های خوشنویسی و تذهیب قرآن کریم، فروشگاهی برای فروش آثار هنری قرآنی و گاهی پذیرایی میهمانانی از کشور‌های مختلف جهان است. همچنین ارتباط فرهنگی با کشور‌های اسلامی از دیگر سیاست‌های این بنیاد محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود