Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دکتر خلیل رازقیان پزشک متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: هیچ یافته علمی ثابت نکرده است که ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود و فرضیه‌های مربوط به ماندگاری این ویروس در هوا و روی سطوح آن هم برای ساعات طولانی پذیرفته شده نیست هر چند رد هم نمی‌شود.

رازقیان گفت: ویروس کرونا در شرایطی منتقل می‌شود که ذرات آلوده به ویروس از طریق عطسه و سرفه و از فاصله دو متری و کمتر به فرد دیگری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شرایط می‌توان گفت: بله، ویروس کرونا از طریق هوا منتقل می‌شود، اما در فواصل طولانی چنین چیزی درست نیست. بگذارید مثال واضح تری بزنم. بر فرض فردی که به کرونا آلوده است از یک معبر می‌گذارد و عطسه می‌کند. ذرات معلق و آلوده حالا در هوا وجود دارند. شخص دیگری که به فاصله ۱۰ متری از آنجا عبور می‌کند، اما قرار نیست این ذرات معلق را به درون ریه خود بکشد مگر آنکه اولا در فاصله دو متری و کمتر از فرد آلوده قرار داشته باشد ثانیا هم فرد آلوده و هم فرد غیربیمار ماسک نزده باشند.

این پزشک متخصص یادآور شد: نگرانی‌های بی موردی در این میان به وجود می‌آید که درد دیگری به درد مردم اضافه می‌کند که نباید به آن اهمیت داد. البته این خیلی خوب است که مردم تا این اندازه نسبت به مسائل مربوط به ویروس کرونا حساس هستند و این مسائل را پیگیری می‌کنند، اما باید این را هم بدانند که ذرات معلق ناشی از عطسه و سرفه که آلوده به کرونا هستند سنگین‌تر از آن چیزی هستند که بتوانند ساعت‌ها در هوا معلق بمانند و افراد دیگر را آلوده کنند.

وی تاکید کرد: بدون توجه به شایعات فقط نکات بهداشتی مهم را رعایت کنید. مهم‌ترین مسئله ماندن در خانه است. شستن مکرر دست‌ها با صابون هم که در این چند وقت مدام یادآور می‌شود. با در خانه ماندن کمک کنیم چرخه انتقال ویروس زودتر متوقف شود.

این پزشک متخصص در رابطه با اینکه چه زمانی ویروس کرونا فروکش می‌کند گفت: واقعیت علمی این است که هیچکس نمی‌تواند پایان کرونا را پیش بینی کند. کرونا بر خلاف آنچه که قبلا عنوان می‌شود ارتباطی به تغییر فصل دارد که برود یا بماند. همه چیز بر عهده مردم است. رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه است که تعیین می‌کند این ویروس بالاخره چه زمانی راه خود را از جوامع مختلف جدا می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس کرونا انتقال از طریق هوا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اواخر وقت دوشنبه تا چهارشنبه، باران، رگبار و رعدوبرق و تگرگ، در نواحی کوهستانی و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه باران و برف و احتمال کولاک، باد شدید، کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان سمنان پیش بینی می شود .

 از روز سه شنبه تا پنج شنبه، احتمال رواناب و سیلاب، احتمال خسارت سرمازدگی و تگرگ در بخش کشاورزی وجود دارد و  به همین منظور در این مدت هشدار نارنجی هواشناسی در بخش کشاورزی هم اعلام شده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری سنوروزیس ،گیجی در گوسفندان
  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد