Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@13:23:01 GMT

۴۰۰هزار واحد طرح ملی مسکن امسال تحویل متقاضیان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۱۲۶

به گزارش اکوفارس، محمود محمودزاده با اشاره به شعار سال و ضرورت جهش تولید اظهار کرد: در این راستا پروژه‌ای تعریف شد تا توانمندی‌های بخش خصوصی به دولت اضافه شود تا یک جهش واقعی در حوزه مسکن صورت بگیرد. در این طرح بر اساس آسیب‌شناسی‌ای که در سنوات گذشته از جهت کاهش تولید در بخش خصوصی صورت گرفت، دو عامل اصلی شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موضوع اول نگرانی از عدم فروش محصول تولیدی سازندگان و مالکان و موضوع دوم، هزینه تمام‌شده برای سازندگان است. نگرانی‌هایی نیز بابت پیش‌خرید و عدم اعتماد برای مردم وجود دارد که ناشی از ایرادات قانون پیش‌خرید است.

وی بیان کرد: بر این اساس پروژه‌ای تعریف شد که مطابق آن، تمام سازندگانی که واحدهای نیمه‌کاره یا زمینی در اختیار دارند و قصد ساخت‌وساز را در آن دارند، می‌توانند بر اساس شرایطی که وزارت راه به استان‌ها ابلاغ کرده، زمین و ملک خود را معرفی و در اختیار این طرح بگذارند. دولت نیز متقاضی را به این مالکین معرفی می‌کند و تحت نظارت دولت، متقاضیان با آرامش خیال روند ساخت را طی می‌کنند تا ملک در اختیار آن‌ها قرار گیرد. در این پروژه نظارت کامل دولت هم از نظر کیفیت و حفظ منافع وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با تأکید بر این‌که با استفاده از حداکثر توان بخش خصوصی می‌توان شاهد جهش تولید در حوزه مسکن بود، به پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: تا پایان سال گذشته فشار زیادی بر پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر وارد شد؛ تعدادی از این پروژه‌ها مشکل حقوقی بین سازنده و شرکت تعاونی دارند که دارای پرونده‌های قضایی هستند. برخی از پروژه‌ها به‌دلیل آنکه متقاضیان آورده خود را به‌موقع نیاورده‌اند، سبب شده تا کسانی که به‌موقع آورده آوردند، دچار ضرر و زیان شوند زیرا پروژه به‌موقع به پایان نرسیده است.

محمودزاده افزود: دسته سوم، پروژه‌هایی هستند که مشکلی ندارند و به‌زودی به اتمام می‌رسند که حدود 70 هزار واحد تعداد آن‌ها است و بسیار امیدوار هستیم در چند ماه نخست سال جاری به پایان برسد.

* تسنیم

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ واحد مسکونی تا هفته دولت تحویل مالکان گلستانی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات ملی به تعداد ۱۴ هزار واحد مسکونی را توانستیم در استان جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از چهار هزار واحد به مناسبت‌های مختلف تحویل متقاضیان داده شد، افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم تا هفته دولت پنج هزار واحد مسکونی را تحویل مالکان دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت هم به لحاظ تعدادی و هم به لحاظ ریالی اعتبارات و تأسیسات مسکن روستایی استان حدود ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش ۲۵۲ روستا دو هزار و ۴۰۰ هکتار از عرصه‌هایی که در داخل طرح هادی قرار داشتند جهت ساخت مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت.

کد خبر 6079321

دیگر خبرها

  • ۴هزار واحد از پروژه‌ نهضت ملی پرند در انتظار تأمین زیرساخت
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • تحویل هزار و ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تهران تا پایان سال
  • تحویل پروژه 274 واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • تحویل پروژه ۲۷۴ واحدی مسکن ملی نهاوند در هفته دولت امسال
  • تحویل پروژه ۱٠۸ واحدی مسکن دهاقان تا پایان خرداد/ کلنگ‌زنی فاز دوم نهضت ملی مسکن
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • ۵۰۰۰ واحد مسکونی تا هفته دولت تحویل مالکان گلستانی می شود