Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:36:35 GMT

ابرهای باران‌زا به همدان می‌آیند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۱۶۵

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان از ورود سامانه بارشی فعال طی روزهای آینده به آسمان استان خبر داد.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت دما و بارش طی چند روز آینده در استان اظهار کرد: امروز وزش باد نسبتاً شدیدی در استان پیش بینی می شود و از بعدازظهر با افزایش ابرهای باران زا انتظار بارش های خفیفی به ویژه در نیمه شمالی استان را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکشنبه و دوشنبه آسمان استان صاف تا قسمتی ابری است، افزود: از شب دوشنبه با ورود سامانه بارشی فعال و نسبتاً خوب تا پایان هفته شاهد بارش باران، رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان گفت: تغییرات دمایی شهر همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۸ درجه سانتی گراد گرم ترین نقطه استان بوده و فامنین با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به عنوان سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سامانه بارشی بارش باران هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جدید بارشی در راه مازندران


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، با استقرار سامانه پایدار جوی، دمای هوای مازندران در روز جاری سه‌شنبه نیز روند افزایشی را در پیش گرفته است به گونه ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، با چندین درجه افزایش در طی امروز به ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسیده است.

میانگین دمای هوا در مناطق غرب مازندران نیز از ۱۴ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، امروز سه‌شنبه با چند درجه افزایش بین ۱۹ تا ۲۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۹ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز گذشته، امروز به ۱۱ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با ورود سامانه جدید از ظهر فردا چهارشنبه که با بارش پراکنده باران نیز همراه خواهد بود، دمای هوا نیز روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این وضعیت تا روز پنجشنبه هفته جاری نیز تداوم خواهد داشت به گونه‌ای که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از از ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چندین درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۱۴ تا ۱۷، در مناطق غرب استان نیز از ۱۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۵ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از فردا شاهد کاهش دما خواهند بود به گونه‌ای که میانگین دمای هوا این مناطق نیز از ۱۱ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با چندین درجه کاهش در روز پنجشنبه به هشت تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

سامانه جدید بارشی در راه مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری با افزایش دما و از اواخر شب با وزش باد به نسبت شدید، روز چهارشنبه نیمه ابری همراه با با وزش باد به نسبت شدید و به تدریج ابری با بارش پراکنده باران و کاهش دما و در روز پنجشنبه نیز نیمه ابری تا ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وضعیت آب و هوای مازندران طی روزهای جمعه و شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که کیاسر با ثبت دمای ۲۰ و بلده با ۸.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته ۶ درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز از اواخر وقت امروز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان‌غربی تا ۷ درجه گرم‌تر می‌شود
  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • تجربه دمای ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در شهرکرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • سامانه جدید بارشی در راه مازندران
  • خروج سامانه بارشی از شرق کشور