Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@04:27:23 GMT

از سرگیری فعالیت 30 تعاونی راکد در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۵۳۲

از سرگیری فعالیت 30 تعاونی راکد در لرستان

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان از فعالیت 30 تعاونی راکد در استان در سال جاری خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان علی آشتاب با اشاره به شعار سال اظهار کرد: تعدادی تعاونی راکد که شرایط احیا دارند انتخاب شده تا با پرداخت تسهیلات، رفع مشکلات ساختاری و کمک به حل مسایل مالیاتی و تامین اجتماعی به چرخه تولید بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جمع بندی نهایی در خصوص این واحدها و شرایط آنان هفته آینده اعلام خواهد شد ادامه داد: برنامه ریزی سال جاری برای تشکیل 90 تعاونی جدید است که باید با توجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه های مرتبط تصویب نهایی شود.
وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعاونی های لرستان با جذب 379 نفر دانش آموخته دانشگاهی در بین تعاونی های کشور رتبه نخست را در جذب کارورز داشته اند.
آشتاب با اشاره به نقش اساسی و مهم تعاونی ها در رونق تولید و ایجاد اشتغال اظهار کرد: بر این اساس طی هشت ماهه پارسال در کل کشور 457 شرکت تعاونی متقاضی بکارگیری کاروز بوده اند که سال 98 موفق به جذب یک هزار و 318 نفر شده اند.
آشتاب تصریح کرد: در تکمیل طرح کارورزی، مشوق‎هایی همچون معافیت‎های بیمه‎ای سهم کارفرما در صورت جذب کارورز و پرداخت یک سوم از حداقل دستمزد در قالب طرح یارانه دستمزد به مدت یک سال در نظر گرفته شده که باید با اطلاع رسانی دقیق در این زمینه بتوان در بخش‎های مختلف صنعت، کشاورزی و بخصوص فنی و مهندسی و خدمات از آن بهره گرفت.
وی ادامه داد: کارفرمایان در صورت استفاده از ظرفیت‎های مطرح شده شامل طرح کاروزی، طرح پرداخت یارانه دستمزد و معافیت‎های بیمه‎ای سهم کارفرما که توسط دولت در راستای اشتغال بیشتر ارائه شده، به تناسب از معافیت‎های بیمه‎ای بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه تعاونی های لرستان سال گذشته بیش از 37 هزار دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کرده اند افزود:‌ این صادرات در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک های مختلف انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: سال گذشته 94 طرح تعاونی در زمینه های مختلف با 117 فرصت شغلی و یک هزار و 177 نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت 23 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.
آشتاب گفت:‌این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.
وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.
تعاونی‎های فعال لرستان 2 هزار و 836 واحد و از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان است، حدود 28 هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات 125 هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) از سرگیری پروازها در فرودگاه اصفهان

پرواز‌های فرودگاه اصفهان پس از رفع محدودیت چند ساعته در حال انجام است.

پرواز‌های بین المللی این فرودگاه نیز به روال عادی برگشته و به گفته مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان پرواز قطری به سمت دوحه نیز در حال مسافرگیری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  • آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان
  • (ویدئو) از سرگیری پروازها در فرودگاه اصفهان
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • بارش پراکنده و رگباری در راه لرستان
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • آغاز فعالیت سه تیم گشت زنی همیاران پلیس در راه آهن لرستان
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر