Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@13:35:30 GMT

کمک‌رسانی جوانان بوسنیایی به سالمندان در قرنطینه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۵۵۴

کمک‌رسانی جوانان بوسنیایی به سالمندان در قرنطینه

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه از سارایوو، مقام های بوسنی به امید مهار کرونا در این کشور فقیر حوزه بالکان، منع رفت و آمد شبانه اعمال، کسب و کارها را تعطیل و تجمعات مردمی را ممنوع اعلام کرده اند.

اما این محدودیت ها برای افراد آسیب پذیری که بیش از ۶۵ و کمتر از ۱۸ سال سن دارند، شدیدتر است به طوری که به این افراد دستور داده شده است شبانه روز در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور، تیمی از جوانان داوطلب سارایوو به کمک این افراد شتافته اند تا مایحتاجشان را تامین کنند.

این تیم نخستین بار در جریان سیلاب سال ۲۰۱۴ تشکیل شد و اکنون نیز دارو و مواد غذایی لازم را به دست شهروندان سالمند این شهر می رساند.

ظرف سه هفته گذشته، این تیم بیش از ۵۰۰ سفر درون شهری انجام داده است تا وظایف خود را تکمیل کند.

بیماری کووید – ۱۹ جان تقریبا ۲۰ نفر را در بوسنی گرفته و سارایوو از زمان جنگ سال های ۱۹۹۰ رنگ منع رفت و آمد را به خود ندیده است.

قرنطینه بوسنی یادآور جنگ ویرانگر این کشور است که ۲۵ سال پیش بالغ بر یکصد هزار کشته برجا گذاشت.

یکی از شهروندان سارایوو می گوید از تماشای تلویزیون خودداری می کنیم، زیرا برنامه های آن فقط در مورد کروناست.

تاکنون یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۵۹۱ نفر در سراسر جهان به کووید – ۱۹ مبتلا شده و از این تعداد، ۲۳۵ هزار و ۸۹۱ نفر بهبود یافته و ۶۰ هزار و ۱۴۷ نفر متاسفانه جان باخته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سالمندان سارایوو پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سالمندان سارایوو ویروس کرونا سالمندان سارایوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • (تصاویر) بارش برف در پایتخت بوسنی و هرزگوین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • خدمت بی منت به سالمندان آسايشگاه نشاط مهريز
  • ارباش: دنیا نفاق غرب را دید
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ارائه خدمات بانکی به افراد بالای 65 سال بدون صف در شعب بانک ملت
  • خودنمایی ترامواهای جدید در سارایوو