Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@18:31:59 GMT

نامه های AFC دخالت در امور فدراسیون است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۶۱۴

نامه های AFC دخالت در امور فدراسیون است


محمد زارعی| ماجرای انتخاب دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال هم جنجالی شده است. برخلاف هدایت ممبینی که مدعی است هیچ‌کدام از اعضای هیات‌رییسه در جریان انتخاب نبی به عنوان دبیرکل فدراسیون نبوده‌اند، طالقانی در گفت‌وگو با همشهری مدعی شده تمام اعضا به جز ممبینی در جریان این اتفاق بوده‌اند! طالقانی در این خصوص می‌گوید: «یک‌روز قبل از قطع همکاری با هادی شکوری، آقای بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون با او صحبت کرد و به او گفت هیات‌رییسه بنا دارد چنین تصمیمی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردای آن روز هم جلسه هیات رییسه برگزار شد. از اول هم بنا هم نبود شکوری در جلسه شرکت کند. چگونه می‌شود در جلسه‌ای که قرار است در مورد فردی تصمیم‌گیری شود، خود فرد هم در آن حاضر باشد. مگر چنین چیزی امکان دارد؟ در جلسه هیات رییسه در نهایت آقای نبی به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون انتخاب شد. شش عضو هیات رییسه جز ممبینی در جلسه حضور داشتند و انتخاب نبی به تایید و امضای آنها هم رسید. بعد از آن بود که ممبینی اعلام کرد هیچ یک از اعضای هیات رییسه در جریان انتخاب نبی نبوده‌اند و ما  هم جوابش را دادیم. وقتی از ممبینی دعوت می‌کنیم بیاید و در جلسه هیات رییسه  حاضر شود و نمی‌آید، معلوم است که از مصوبه هیات رییسه هم خبر ندارد.»


طالقانی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که AFC هم به انتخاب نبی واکنش نشان داده و انتخاب او را زیر سوال برده است. عضو هیات رییسه در این خصوص هم توضیحاتی می‌دهد: «آقای ممبینی بعد از نیامدن به جلسه آن آشوب را به پا کردی و اطلاعات را برای مطبواعات ردیف کردی تا خیلی‌ها سواستفاده کنند. این اتفاقات در نهایت منجر به نامه AFC شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظر من حرف‌هایی می‌زند که دخالت فرد ثالث محسوب می‌شود. یعنی ما می‌توانیم از این مساله شاکی شویم و بگوییم به چه دلیل در امور ما دخالت می کنی؟! ما هم هیات رییسه و هم قانون داریم. از تمام شرایط هم خبر داریم. وقتی شش نفر از اعضای هیات رییسه امضا می‌کنند، شما چه طور می‌گویی از موضوعاتی خبر داری و نامه‌ای می‌زنی که در حد وظایف شما نبوده است. با این حال ما جواب دادیم که نبی از نظر ما سرپرست دبیرکلی فدراسیون است. این کلیت قضیه است.»


این عضو هیات رییسه فدراسیون درباره اینکه ممکن است این اتفاقات منجر به تعلیق فوتبال شود هم توضیحاتی داده است: « این یک مکاتبه بین رده بالاتر با رده پایین تر است و این موضوع در پروتکل فدراسیون وجود دارد که اختیارات ما چیست و اختیارات شما چیست. آنها در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و این در حالی است که مصوبات ما رسمی است . مصوبات هیات رییسه باید مبنا باشد نه حرف های مطبوعات که از این طرف آن طرف به آنها خبر می دهند. چطور می‌شود AFC حرف افراد منتسب به مجمع  را قبول ندارد امات حرفایی که در مطبوعات منتشر شده را ملاک قرار می‌دهد؟! این چه نگرشی است؟ خوب است در مورد شما هم فیفا اینگونه صحبت کند؟ از نظر ما هیچ نگرانی بابت تعلیق وجود ندارد. چراکه هم قانون را رعایت کردیم و محکم پای قضیه هستیم چراکه آقای بهاروند کار درست را انجام داده است.»


طاقانی در ادامه اشاره‌ای هم به رفتارهای ممبینی داشته و گفته است: «از ممبینی که عضو هیات رییسه و کاندیدای ریاست فدراسیون بوده انتظار بیشتر از این داشتیم. در وهله نخست هیات رییسه برای تصمیم سازی می‌آید نه اینکه خط و نشان بکشد. مثلا عضو هیات رییسه نمی‌گوید من در جلسه شرکت نمی‌کنم تا شما از حد نصاب بیفتید. واقعا عضو هیات رییسه این را گفته است. آیا مجمع او را به هیات رییسه فرستاده تا هر جا خودش می‌خواهد از اینگونه تصمیمات بگیرد یا در جلسات شرکت کند و حرف هایش را بزند؟ اگر حرفت را جمع قبول ندارد دیگر تو نمی‌توانی به جمع زور بگویی.»


این عضو هیات رییسه فدراسیون در مورد شرایط  ادامه لیگ برتر به دلیل بیماری کرونا هم می‌گوید: «تصمیم گیری در این ارتباط با ستاد مبارزه با کرونا و سازمان لیگ برتر است چراکه آنها تصمیم گیرنده هستند و شرایط را بهتر می‌دانند. آنها نظراتشان را اعلام می‌کنند واگر لازم باشد هیات رییسه  هم تصمیم لازم را خواهد گرفت. با این حال با توجه به شرایط کرونا در کشور به نظرم لیگ تعطیل شود چراکه جان انسان‌ها بسیار مهم است. چراکه فقط لیگ برتر نیست و سایر لیگ ها هم وجود دارد. البته در این بین هنوز در مورد اعلام تیم قهرمان و تیم های که کسب سهمیه آسیایی می کنند تصمیمی گرفته نشده است.»

کد خبر 497670 برچسب‌ها لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال عضو هیات رییسه هیات رییسه انتخاب نبی لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس

به گزارش ورزش سه، محمدحسین رحمانی، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان، دوشنبه‌ شب در گفت‌وگو با ایرنا درباره بازی این تیم برابر پرسپولیس در هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: در هر شرایطی بازی با سرخابی‌های پایتخت حساسیت خاص خود را دارد و بازیکنان در دیدار با این دو تیم انگیزه متفاوتی دارند. این بازی هم برای ما و هم برای پرسپولیس سرنوشت‌ساز است. این تیم به دنبال قهرمانی‌ و در کورس با استقلال است و ما هم به دنبال بقا در لیگ هستیم که همین موضوع حساسیت این دیدار را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: با تغییراتی که در کادرفنی داشتیم شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم و با تغییر نگرشی که به وجود آمده، شرایط برای ما بهتر شده است. در بازی با استقلال خوزستان تیم نمایش خیلی خوبی داشت و به مراتب بهتر بازی کردیم اما متاسفانه با بدشانسی شکست خوردیم. به طور حتم در این بازی خانگی می‌خواهیم کار را برای پرسپولیس سخت کنیم. هرچند ۶ بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و تیم‌ها می‌توانند امتیازات را جبران کنند ولی ما بخاطر بهبود شرایط خود و تلاش جهت حفظ صنعت نفت برای شکست پرسپولیس پای به میدان خواهیم گذاشت.

مدیرعامل صنعت نفت آبادان در مورد جدایی سهراب بختیاری‌زاده از این تیم و انتخاب فراز کمالوند به عنوان سرمربی اضافه کرد:‌ ما انتظاراتی داشتیم و پله پله پیش رفتیم. با توجه به شرایطی که در نظر داشتیم و بعد از ۶ بازی که تیم تنها ۲ امتیاز گرفت و همچنین نوع بازی تیم، هیات مدیره به این نتیجه رسید که به احتمال فراوان با این روند نتیجه نخواهیم گرفت. بنابراین تصمیم به پایان همکاری با بختیاری‌زاده گرفتیم و بعد از مذاکرات و جمع‌بندی‌ هیات مدیره، کمالوند به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد.

رحمانی در مورد طولانی‌ شدن روند انتخاب سرمربی این تیم و تعویض متعدد سرمربی اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که ما هر بار با استعفای عبدالله ویسی مخالفت کردیم. او آخرین بار اعلام کرد که به هیچ وجه حاضر به ادامه همکاری نیست در نتیجه قرار شد تا انتهای نیم فصل اول سرمربی تیم باشد. با توجه به تعطیلی لیگ و حضور تیم ملی در جام ملت‌ها، فرصت را مغتنم شمردیم تا سرمربی جدید را انتخاب کنیم. انتخاب سرمربی جدید در هر شرایطی زمان‌بر است. شما گزینه‌های دارید که موافق و مخالفانی دارند و علاوه بر این، شرایط هر مربی متفاوت است.

وی افزود: قبول می‌کنم روند انتخاب سرمربی فرسایشی و این به ضرر ما شد اما در هر صورت شما نباید از شرایط غافل شوید. طبق اساسنامه باید تمامی اعضای هیات مدیره در خصوص انتخاب سرمربی تصمیم‌گیری کنند و من تنها نمی‌توانم اقدام کنم. ما گزینه‌های داشتیم و در جمع‌بندی با هیات مدیره به چند گزینه نهایی رسیدم که قطعا هر کدام شرایط خاص خود را داشتند. با برخی به توافق کلی رسیدم اما در جزئیات اختلاف بود. در یک نمونه توافق حاصل شد اما آن مربی به یک‌باره نیامد! به عنوان مثال محرم نویدکیا خواستار شرایطی بود که مورد موافقت هیات مدیره قرار نگرفت. هرچند من معتقد بودم می‌شد بهتر عمل کرد اما این اتفاق رخ نداد و حالا هم برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

مدیرعامل صنعت‌نفت آبادان درباره اینکه آیا این تیم در لیگ باقی‌ می‌ماند یا خیر، عنوان کرد: در فوتبال هیچ تضمینی وجود نداد. ما با تمام وجود می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم تا تیم در لیگ بماند. با تمام توان خود رقابت می‌کنیم و امیدوار هستیم تا خدا کمک کند و اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد که باعث ناراحتی مردم آبادان شود.

دیگر خبرها

  • کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس
  • سرمربی جدید تراکتور مشخص شد
  • یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز
  • انتخاب رئیس هیات گلف کردستان
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی برای مصاحبه و بیانیه در فوتبال بدون مصوبه هیات‌رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • سلاح ورزی: هیات رییسه اتاق اجازه دخالت دولت را ندهد
  • در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت نکنیم
  • نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد
  • نباید در انتخاب بین حسن یزدانی و قاسمپور دخالت کرد