Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@14:07:43 GMT

درمان قطعی آزمایشگاهی کرونا با داروی ضد شپش سر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۶۴۲

درمان قطعی آزمایشگاهی کرونا با داروی ضد شپش سر

ایران اکونومیست-محققان دانشگاه "موناش" استرالیا اعلام کردند، دارویی به نام ایفرمکتین(Ivermectin)می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد.

محققان استرالیایی دریافته‌اند داروی "ایفرمکتین" قابلیت نابودی ویروس مرگبار کرونای جدید را دارد.

آنها دریافتند این داروی ضد شپش سر موجود در سراسر جهان میتواند ظرف ۴۸ ساعت ویروس کرونا را در آزمایشگاه بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه محققان دانشگاه موناش نشان داده است که یک دوز از داروی مذکور می‌تواند جلوی رشد ویروس SARS-CoV-۲ را که عامل بیماری کووید-۱۹ است، در کشت سلولی بگیرد.

دکتر کایلی وکتاف(Kylie Wagstaff) محقق این مطالعه گفت: ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آر.ان.ای ویروسی را حذف کند و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد و حتی ظرف ۲۴ ساعت هم کاهش قابل توجهی در آر.ان.ای ویروس ایجاد کرد.

در حالی که نحوه عملکرد این دارو بر ویروس هنوز مشخص نیست اما قدم بعدی دانشمندان این است که دوز مناسب آن برای انسان راتعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که دوز مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی‌خطر است.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند تا آزمایش این دارو روی انسان احتمالا یک ماه طول خواهد کشید.

ایفرمکتین یک داروی ضد شپش سر تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا است که پیشتر در شرایط آزمایشگاهی روی از بین بردن ویروسهای HIV، زیکا و آنفلوآنزا نیز موثر بوده است.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • نتیجه تلاش جامعه آزمایشگاهی تحقق خطوط درمان و شفای بیماران است
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون