Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:17:54 GMT

اخبار نادرست منجر به پلمب ۳۰ واحد صنفی همدان شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۷۰۵

اخبار نادرست منجر به پلمب ۳۰ واحد صنفی همدان شد

حسین افشاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اصناف جزو طرح فاصله گذاری اجتماعی محسوب شده و تا ۲۰ فروردین باید تعطیل باشند و به قوانین وضع شده احترام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از شبکه های اجتماعی شب گذشته مطالبی درباره بازگشایی واحدهای صنفی منتشر کردند افزود: اصناف به این اخبار کذب اعتماد نکنند و فقط خبرها را از خبرگزاری های رسمی و رسانه های معتبر بشنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشاری گفت: به دنبال این خبرهای نادرست برخی از کسبه و بازاریان فعالیت خود را آغاز کرده بودند که بی درنگ بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب ۱۰ اکیپ وارد عمل شده و آنها را پلمب کردند.

فرماندار همدان به واحدهای صنفی هشدار داد: اصناف غیرضروری تا پایان ابلاغ رسمی ستاد ملی کرونا مانند گذشته تعطیل هستند و نباید سرپیچی کنند و گرنه تلاش های صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا بی ثمر می شود. 

افشاری خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته برخی از واحدهای صنفی مانند تعمیرگاه های وسایل منزل و خودرو با شرایط ویژه ای و با پراکنش گسترده در محیط شهر به مردم خدمات رسانی می کنند.

وی به پرنده فروشی ها نیز اخطار داد از فروش خودداری کرده و تنها مجاز هستند برای آب و دانه دادن به پرندگان وارد واحد صنفی خود بشوند وگرنه طبق مقررات مجازات می شوند.

شهر همدان دارای ۳۰ هزار واحد صنفی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا همدان بازار محصولات اصناف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا همدان بازار محصولات اصناف ویروس کرونا همدان بازار محصولات اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان

حسن پیمانی گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ مجوز کسب‌و‌کار در استان شناسه یکتا دارند و حدود ۷۰ هزار مجوز دیگر نیز ملزم به دریافت شناسه یکتا هستند.

او با بیان اینکه هر گونه خدماتی به صاحبان واحد‌های صنفی بدون شناسه ارائه نمی‌شود، گفت: هدف از این اقدام حمایت از فضای کسب و کار است.

این مسئول گفت: پروانه‌های کسب و کار قدیمی تا پایان اردیبهشت اعتبار دارد و انتظار می‌رود اصناف استان برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

پیمانی گفت: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، دارندگان مجوز‌های کسب و کار قدیمی و کاغذی باید تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ مجوز خود را از از درگاه ملی مجوز‌ها به شناسه الکترونیکی تبدیل کنند چرا که مجوز‌های کاغذی بعد از این زمان دیگر اعتبار نخواهند داشت.

او گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود فقط سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه کد صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوز‌ها به صورت رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب و کار‌هایی که مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

پیمانی گفت: مجوز‌های صنفی و پروانه‌های کسب، همگی تک مرحله‌ای بوده و بین ۳ تا ۷ روز صادر و مابقی مجوز‌ها که در این دو گروه نیستند توسط دستگاه‌های اجرایی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • یک واحد تزریقاتی متخلف در زنجان پلمب شد
  • دریافت شناسه یکتا برای ۷۰ هزار مجوز کسب و کار در همدان
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد