Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نوشت: «هارویوکی تاکاهاشی» در سال ۲۰۱۰ مبلغ ۸.۲ میلیون دلار دریافت کرد تا برای به دست آوردن امتیاز میزبانی المپیک ۲۰۲۰ برای توکیو لابی کند.

تاکاهاشی در مصاحبه با رویترز گفته است که وی بخشی از این بودجه را برای خرید هدایای پر زرق و برق و گرانبها برای مقامات کمیته صرف کرده است؛ هدایایی شامل ساعت‌های مچی ژاپنی و دوربین‌های دیجیتال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لمین دیاک» رییس وقت فدارسیون بین المللی ورزش‌های دو و میدانی و یکی از اعضای قدیمی کمیته بین المللی المپیک، به نظر در جمع افرادی است که از این هدایا بی‌نصیب نمانده است.

فرانسه در ژانویه سال جاری با وارد آوردن اتهامات فساد، پولشویی و خیانت در امانت بابت دخالت دیاک در پرونده فساد دوپینگی ورزشکاران روس تحت حمایت کرملین، وی را به دادگاه کشانده است.

دادستان‌ها مدعی هستند که دیاک و پسرش در داخل فدراسیون جهانی ورزش‌های دو و میدانی به منظور پوشش اتهامات دوپینگ وارد شده بر ۲۳ ورزشکار روس، «یک تشکیلات مجرمانه واقعی» راه انداخته بودند. البته دیاک اتهامات مذکور را رد کرده است.

تاکاهاشی در ادامه گفت که یکی از عمده دارایی‌ها و امتیازات وی به عنوان لابی‌گر، رابطه‌اش با دیاک و سایر شخصیت‌های برجسته ورزش در عرصه بین الملل بوده است؛ اشخاصی که وی در زمان همکاری با یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی ژاپنی با آنان ارتباط برقرار کرده است.

رویترز مدعی شده است که به اسناد حساب‌های بانکی مرتبط با بودجه تحت اختیار کمیته توکیو برای کسب میزبانی المپیک دست یافته و براساس گزارش‌ها، این اسناد شامل مدارکی مبنی بر دو تراکنش چندمیلیون دلاری مشکوک است.

رویترز در ادامه نوشته است که دادستانی فرانسه در تلاش است تا به این پرسش پاسخ دهد که آیا دیاک مقصد یکی از این تراکنش‌ها بوده است یا خیر؛ مبلغی تقریبا معادل ۲.۳ میلیون دلار که از طریق یک شرکت مشاوره سنگاپوری پرداخت شده است.

پرداخت دیگر به ۱.۳ میلیون دلاری مربوط است که به یک موسسه غیرانتفاعی تحت مدیریت «یوشیرو موری» نخست وزیر پیشین ژاپن و رییس کنونی کمیته سازماندهی توکیو ۲۰۲۰ پرداخت شده است.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که مبلغ ۴۶ هزار و ۵۰۰ دلار دیگر نیز به شرکت ساعت‌سازی سیکو پرداخت شده است و محصولات گرانقیمت این شرکت در میهمانی‌های برگزار شده توسط کمیته پیشنهاددهنده میزبانی المپیک، به مقامات اهدا می‌شده است.

تاکاهاشی به رویترز گفته است که در آن زمان هدیه دادن به مقامات مرسوم بوده و انجام هرگونه اقدام غیرقانونی را در ارتباط با این هدایا رد کرده است.

وی گفت: شما دست خالی به میهمانی نمی‌روید، این یک رسم است.

کمیته سازماندهی المپیک توکیو پس از هفته‌ها تاکل سرانجام به این نتیجه رسید که بازی‌های المپیک را تا جولای ۲۰۲۱ به تعویق بیاندازد تا از این طریق خطرات ناشی شیوع ویروس کرونا کاهش یافته و در بهترین حالت از بین برود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میزبانی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف پاس همدان با تهران یاسا در مریانج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تیم پاس همدان از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه شهید حاجی بابایی مریانج، میزبان تیم تهران یاسا است.

در پایان هفته بیست و یکم این رقابت ها، پاس همدان با ۲۹ امتیاز در رده ششم و تهران یاسا با ۲۳ امتیاز در رده دهم گروه اول قرار دارد.

در گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور هم، تیم آریان همدان از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه پنج شنبه ۳۰ فروردین در ارومیه میهمان تیم نود خواهد بود.

هم اکنون تیم‌های آریان همدان و نود ارومیه با ۲۷ امتیاز در رده‌های هشتم و نهم گروه دوم قرار دارند.

دیگر خبرها

  • امامی و آذرپیرا سهمیه المپیک پاریس را بدست آوردند
  • پایان کار نمایندگان ایران در تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت انتخابی المپیک
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • بازی مرگ و زندگی پرشور‌ها در قائم شهر
  • رکوردشکنی نجمه خدمتی در تفنگ ۵۰ متر
  • کیفیت میزبانی همدان در تاریخ کاراته کشور بی‌سابقه است
  • تقابل طلایی‌ها در طبس/ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • مصاف پاس همدان با تهران یاسا در مریانج
  • آغاز نبرد ۱۶ تیم آسیایی برای کسب مجوز جام جهانی فوتسال