Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:24:25 GMT

پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۸۷۳

پویش «با کتاب در خانه» تمدید شد

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، پویش با کتاب در خانه نوروز امسال،  بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام استان‌ها راه اندازی شد.  در این پویش، کودکان و نوجوانان سراسر ایران، در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، به معرفی کتابی می‌پردازند که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کودکان و نوجوانان در این کلیپ از معرفی ساده کتاب فراتر می روند و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می کنند. با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ در کشور، ادامه تعطیلی مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان و بر اساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید می‌شود. 

 تاکنون از بیشتر مناطق جغرافیایی کشور در این پویش شرکت کرده‌اند اما مشارکت استان‌های جنوبی، به خصوص استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان در این پویش پررنگ‌تر از بقیه استان‌ها بوده است. 

پویش با کتاب در خانه یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست و در این مدت که ناشران الکترونیک کتاب‌ها را با تخفیف‌ عرضه می کنند فرصت مناسبی برای کودکان و نوجوانان فراهم می شود تا کتاب ها و آثار جدیدی را مطالعه کنند. همچنین کتاب هایی با موضوع ویروس کرونا به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. تاکنون بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان از فضای اینستاگرام برای انتشار کلیپ معرفی فیلم توسط کودکان و نوجوانان استفاده کرده‌اند. پر کردن فرم شرکت در پویش در سایت شبکه ترویج کتاب‌خوانی به این آدرس ضروری است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کودکان و نوجوانان استان ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • جواب دانش‌آموز به ساده‌ترین سؤال دینی همه را شوکه کرد+ عکس
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • ببینید | پویش کابوست منم برای نوجوانان کلید خورد