Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@18:14:51 GMT

درمان قطعی آزمایشگاهی کرونا با داروی ضد شپش سر

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۳۹۹۰

درمان قطعی آزمایشگاهی کرونا با داروی ضد شپش سر

خبرگزاری ایسنا: به نقل از دیلی‌میل، محققان استرالیایی دریافته‌اند داروی ایفرمکتین قابلیت نابودی ویروس مرگبار کرونای جدید را دارد.

آنها دریافتند این داروی ضد شپش سر موجود در سراسر جهان میتواند ظرف ۴۸ ساعت کروناویروس جدید را در آزمایشگاه بکشد.

این مطالعه محققان دانشگاه موناش نشان داده است که یک دوز از داروی مذکور می‌تواند جلوی رشد ویروس SARS-CoV-۲ را که عامل بیماری کووید-۱۹ است، در کشت سلولی بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کایلی وکتاف(Kylie Wagstaff) محقق این مطالعه گفت: ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آر.ان.ای ویروسی را حذف کند و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد و حتی ظرف ۲۴ ساعت هم کاهش قابل توجهی در آر.ان.ای ویروس ایجاد کرد.

در حالی که نحوه عملکرد این دارو بر ویروس هنوز مشخص نیست اما قدم بعدی دانشمندان این است که دوز مناسب آن را برای انسان تعیین و اطمینان حاصل کنند که دوز مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی‌خطر است.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند تا آزمایش این دارو روی انسان احتمالا یک ماه طول خواهد کشید.

ایفرمکتین یک داروی ضد شپش سر تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا است که پیشتر در شرایط آزمایشگاهی روی از بین بردن ویروسهای HIV، زیکا و آنفلوآنزا نیز موثر بوده است.

اختلاف نظر چین و کره جنوبی بر سر خطرات داروی ژاپنی"آویگان"
باوجود استقبال چین از داروی ژاپنی آویگان خطرات احتمالی استفاده از این دارو باعث نگرانی کشورهایی مانند کره جنوبی شده است.

همسایگان ژاپن بر سر داروی آویگان که این روزها به عنوان یکی از داروهای احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا خبرساز شده اختلاف نظر جدی دارند. چین کشوری است که به عنوان اولین میزبان ویروس کرونا از آزمایش بالینی این ویروس استقبال کرده است و این درحالی است که کره جنوبی با بیان اینکه این ویروس عوارض جانبی جدی داشته و می تواند صدمات مرگباری را به همراه داشته باشد با استفاده از آن مخالف است. دولت ترامپ و متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا نیز بر سر استفاده از این داروی تایید نشده اختلاف نظر دارند و به نوعی آنها نیز به این بحث بین المللی پیوسته اند.

از یک سو دولت چین روز سه شنبه اعلام کرد که داروی آنفولانزای تولید شده توسط شرکت گروه هولدینگ فوجی فیلم در درمان ویروس کرونای جدید موثر است. پکن از قبل توصیه به استفاده از داروی فاویپیراویر که تحت برند آویگان توسط شرکت شیمیایی فوجی فیلم تویوما تولید و به فروش می رسید را آغاز کرده است. ژانگ ژیانمین، مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی وزارت علوم چین در کنفرانس خبری خود گفت: این دارو بسیار ایمن و به طور مشخص موثر است. شرکت فوجی فیلم تویوما این دارو را در سال 2014 تولید کرد. این دارو از ماه فوریه در ژاپن برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تجویز شده است.

با اینحال نگاهی به تحقیقات صورت گرفته حتی در ژاپن نشان می دهد که استفاده از این دارو چندان هم بدون عوارض نیست.

براساس اطلاعات ارائه شده در ژورنالی که در سال 2017 در (Proceedings of the Japan Academy. Series B. Physical and biological sciences) به چاپ رسید سمی بودن این دارو برای جنین و همچنین آزمایش آن بر روی حیوانات به اثبات رسید.

مقامات بهداشتی ژاپن در آن زمان استفاده مشروط از این دارو صرفا برای بیماری های جدی مسری مانند آنفولانزای پرندگان و ابولا را صادر کردند اما با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن و اختلال در روند عادی زندگی مردم ازجمله برگزاری بازیهای المپیک توکیو به نظر می رسد مقامات ژاپنی در شرایط تایید این دارو بازنگری کرده و آن را تسهیل کرده اند.

برخلاف چینی ها، مقامات کره جنوبی معتقدند با توجه به مطالعات صورت گرفته بر روی این دارو و احتمال عوارض جانبی آن ازجمله مرگ و تغییر شکل در اندام بدن، استفاده از فاویپیراویر تصمیمی عجولانه است. پس از آنکه تیمی از متخصصان بیماریهای مسری در کره جنوبی به این نتیجه رسیدند که داده های بالینی کافی برای موثر بودن این بیماری دریافت نکرده اند و به دلیل عوارض جانبی احتمالی این دارو، وزارت امنیت غذا و داروی کره جنوبی تصمیم به عدم واردات داروی آویگان گرفت.

او میونگ دون، کارشناس بیماریهای مسری از کره جنوبی دراین باره می گوید: آویگان نه تنها اثربخشی خود در جریان آزمایش های بالینی را نشان نداده بلکه داده های کافی درباره آزمایشات بالینی صورت گرفته بر روی بیماران نیز وجود ندارد. این دارو همچنین عوارض جانبی جدی مانند مرگ را در مطالعات حیوانی به همراه داشته است.

کره جنوبی درحالی به یکی از مخالفان سرسخت داروی آویگان تبدیل شده که ان اچ کی ژاپن اعلام کرده دولت ژاپن قصد دارد به کشورهایی که درگیر همه گیری جهانی ویروس کرونا هستند داروی ضد آنفلوآنزا به نام «آویگان» را ارائه کند. سوگا یوشیهیده، دبیر اول کابینه، روز جمعه به خبرنگاران گفت که دولت تا کنون از حدود 30 کشور درخواست هایی را برای این دارو دریافت کرده است. سوگا گفت دولت برنامه دارد در حالیکه با کشورهای درخواست کننده در حال گفتگو است، آزمایش های بالینی آویگان را نیز گسترش دهد. او افزود که دولت این دارو را به هر یک از کشورهای متقاضی به اندازه نیازشان به طور رایگان ارائه خواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کرونا درمان کرونا ویروس کرونا عوارض جانبی کره جنوبی داروی ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند

یونس عرب مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مشکلات این بیماران گفت: وضعیت تامین داروی بیماران تلاسمی خوب نیست و در اردیبهشت ماه موجودی داروی این بیماران به پایان می‌رسد؛ به این دلیل که سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی بر خلاف دستور رئیس جمهور ارز مورد نیاز برای تامین داروی بیماران را پرداخت نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید بازنشستگی با سابقه کمتر مطالبه بیماران خاص از دولت / افزایش سن هم دردی بر دردها افزود

وی افزود: پرداخت ارز هفت ماه به تعویق افتاده و همین الان هم شرایط سخت است و شاهد مرگ و میر بیماران تلاسمی هستیم.

عرب عنوان کرد: بخش زیادی از بیماران با مصرف داروهای تولید داخل به ویژه در مورد داروهای تزریقی دچار عوارض شده‌اند، به همین جهت ناچار به استفاده از داروهای وارداتی هستند. از طرفی مواد اولیه داروهای تولید داخل وارداتی هستند و به همین دلیل پرداخت به موقع ارز بسیار مهم است. در حال حاضر کمبود دو داروی دسفرال و جیدنیو وجود دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این صندوق بیماران لاعلاج در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته و این صندوق برخلاف تعهدی که به بیماران داده، خدمات را محدود کرده و پرداختی مشخص و واضحی به بیماران ندارد. این موضوع باعث شده تا پرداخت از جیب بیماران افزایش پیدا کند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی توضیح داد: اساساً اداره این صندوق توسط یک سازمان بیمه‌گر ریشه این مشکلات است؛ چراکه یک سازمان بیمه‌گر نمی‌تواند ماهیت مددکاری داشته باشد. از طرفی توزیع ناعادلانه بودجه بیماران صعب العلاج بین گروه‌های درگیر بیماری یکی از معضلات مهم این بیماران در حال حاضر است.

انتهای پیام/

پرستو خلعتبری کد خبر: 1225395 برچسب‌ها دارو

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری
  • ۸۰ درصد کیت‌های آزمایشگاهی مورد استفاده تولید داخل هستند