Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@08:21:03 GMT

این قهرمانی به هواداران پرسپولیس هم نمی‌چسبد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۴۱۴۷

این قهرمانی به هواداران پرسپولیس هم نمی‌چسبد

مهاجم باتجربه و شمالی شهر خودرو معتقد است با توجه به اینکه تاریخ دقیقی نمی‌توان برای پایان ویروس کرونا متصور بود، هیچ برنامه‌ای ضمانت اجرایی نخواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، محمد خلعتبری جزو آن دسته از بازیکنانی است که هر فوتبال دوستی خاطرات زیادی از او در ذهنش دارد، از گل استثنایی که در سن 19 سالگی به پرسپولیس زد، تا روزهایی که با هر گل مارادونا را در آغوش می‌کشید و گل‌های سرنوشت سازی که برای صعود تیم ملی درراه جام جهانی به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با او درباره شرایط فعلی خودش و همچنین آینده لیگ صحبت کردیم و علاوه بر این نگاهی کوتاه هم به کارنامه پرفرازونشیب او انداختیم.


*آقای خلعتبری سلام در حال حاضر کجایی و برای حفظ آمادگی در این شرایط چه برنامه‌ای دارید؟


خلعتبری: الآن که در شمال هستم و در قرنطینه به سر می‌برم. درباره حفظ آمادگی بدنی هم باید بگویم که خب با برنامه‌هایی که آقای سرآسایی و همچنین مربی بدن‌ساز به ما داده است سعی می‌کنیم با انجام این تمرینات و همچنین تمریناتی که به‌صورت انفرادی خودم انجام می‌دهم تا آنجا که می شود از فرم اصلی خود خارج نشوم.


*تا چه حد مجموعه تیم این تمرینات را جدی می‌گیرد و آیا نظارتی هم در کاراست؟


خلعتبری: ما تمام تمریناتمانی را که در طی روز انجام می‌دهیم برای آقای سرآسیایی ارسال می‌کنیم تا ایشان در جریان کامل آن قرار بگیرد و کلاً تمام تیم نسبت به حفظ آمادگی خوشان نگاهی جدی دارند.


*به‌عنوان یک بازیکن ملی‌پوش تقدیمی که تجربه زیادی در لیگ ایران داری تصور خودت از پایان فصل نوزدهم چه چیزی می‌تواند باشد؟


خلعتبری: شرایط فعلی متأسفانه شرایط مطلوبی نیست و درعین‌حال هیچ تاریخ دقیقی نمی‌توانیم برای پایان یافتن این ویروس قائل شویم و به همین خاطر هر برنامه‌ای هم برای این لیگ در این وضعیت اما ده شود هیچ ضمانت اجرایی نمی‌تواند داشته باشد. به نظر من باید تا زمانی که این مشکل کاملاً برطرف شود صبر کنیم چون این بیماری بسیار خطرناک است و در صورت برگزاری مسابقات ممکن است فاجعه رخ دهد. باید همه نکات ایمنی را رعایت کنیم و این را در نظر بگیریم که وقتی این ویروس بازیکنان یوونتوس و یا پائولو مالدینی و فرزندش را با آن‌همه امکانات مبتلا کرد پس هر اتفاقی ممکن است برای هرکسی رخ دهد. پس فعلاً فقط باید تا جاییکه امکان دارد در خانه بمانیم تا ببینیم شرایط به شکل خواهد شد.


*گویا از عدم رعایت مردم در ایام نوروز به‌شدت گله داشتی؟


خلعتبری: واقعاً آن روزها برایم عجیب بود اما خوشبختانه حالا مردم تقریباً متوجه خطر شده‌اند و خیابان‌ها کاملاً خلوت است ولی ای‌کاش ما از همان روزهای اول به همین نحو توصیه‌های کادر پزشکی را جدی می‌گرفتیم که قطعاً میزان تلفات بسیار کمتر از امروز بود.


* حالا که این روزها فوتبال در حالت تعلیق قرار دارد فرصت مناسبی است تا سری به‌روزهای گذشته بازیکنان هم بزنیم و در اولین سؤال در این بخش از او درباره گل بی‌نظیرش به پرسپولیس صحبت کنیم.

 

*محمد می‌توانی درخصوص آن گل خاطره‌انگیزت به پرسپولیس توضیح بیشتری بدهی و بگویی در آن فصل چند سالت بود؟


 خلعتبری: من در آن زمان در ابومسلم 19 ساله بودم و خاطرم هست که با آقای میثاقیان به مشهد رفته بودم. آن دوران اکثر تیم‌ها به شیوه 3-5-2 بازی می‌کردند و من در پست وینگر راست به کار گرفته می‌شدم. بعضی‌اوقات اتفاقاتی در شرایط بازی می‌افتد که خودت هم سورپرایز می‌شوی. آن صحنه انگار جلوی چشم است. با هر حرکت بدن جلویم خالی می‌شد. مدافعان بزرگی هم در آن زمان در پرسپولیس بازی می‌کردند و درنهایت گلرشان هم فرشید کریمی بود که به‌هرحال آن گل را به ثمر رساندم که نقش زیادی در پیشرفت من در فوتبال داشت. فردای آن بازی روزنامه ابرار ورزشی تیتر جالبی رد که هنوز هم یادم مانده است "دیگو آرماندو خلعتبری"


* درمیان این چند سال حضور در فوتبال اگر به تو بگویند بهترین فصلت کدام است کدام فصل را انتخاب می‌کنی؟


خلعتبری: خب من 4-5 سال بسیار خوب را در سپری کردم. برای مثال 4 سالی که در زمان آقای ابراهیم‌زاده در ذوب‌آهن بودم برایم فوق‌العاده بود. دو سال هم در سپاهان بودم که موفق به قهرمانی در لیگ شدیم و دو سال در پرسپولیس هم قهرمان جام حذفی شدیم و در کل از همه آن سال‌ها خاطرات خوبی دارم.


در مورد انتقالت به پرسپولیس و جدایی ناگهانی‌ات بیشتر صحبت می‌کنی؟


خب آن سال به خاطر نام لیگ امارات مجبور شدم از آن تیم جدا شوم، اما درواقع من مرا مجبور کردند که از پرسپولیس جدا شوم. آقای سیاسی ان زمان از من خواست قراردادم را کم کنم که من هم قبول کردم. بعد از آن هم به من گفتند که قرارداد زمان آقای رویانیان را به تو نمی‌دهیم و باید آن پول را ببخشی و بعداً گفتند که بدهی به العجمان را هم که مبلغ 400000 هزار دلار است را ما نداریم که پرداخت کنیم که خاطرم هست که به ایشان گفتم با این شرایط منظورتان این است که من از پرسپولیس بروم؟ که در آخر هم از این تیم جدا شدم به شهر اصفهانی رفتم که همیشه از زندگی کردن در این شهر لذت می‌برم.


* افتخار شاگردی بزرگ‌ترین فوتبالیست قرن بیستم را یعنی مارادونا را هم در کارنامه‌ات داری و به نظر می‌رسد رابطه بسیار خوبی هم باهم داشتید. برای ما بیشتر از آن دوران صحبت می‌کنی؟


 خلعتبری: او هم من را دوست داشت و هم فوتبالم را می‌پسندید و من را به خیلی از بازیکنان مطرح آن دوران ترجیح می‌داد. خدا رو شکر می‌کنم که چنین افتخاری را نصیب من کرد و اعتراف می‌کنم کار کردن با ایشان برایم بسیار لذت‌بخش بود.


*برگردیم به لیگ خودمان. تا چه حد با این نظر به که پرسپولیس را به خاطر اختلاف 10 امتیازی قهرمان کنند موفق هستی؟


 خلعتبری: البته فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد وسیله‌ای زیادی اتفاقاتی افتاده که هیچ‌کس آن را پیش‌بینی نمی‌کرد. برای مثال ما آن سالی که با سپاهان قهرمان شدیم در فاصله چند هفته به پایان لیگ 8 امتیاز عقب بودیم اما پس از شکست مقابل صبا در قم موفق شدیم 8 هفته به پیروزی متوالی برسیم و قهرمان شدیم. البته مطمئنم به خود بازیکنان و هواداران پرسپولیس هم در صورت چنین تصمیمی این نوع قهرمانی نمی‌چسبد.


 *در پایان بهترین مربی و بهترین بازیکن به نظرت چه کسی بود؟


خلعتبری: من فکر می‌کنم مهدی ترابی امسال فصل خوبی را سپری کرد و بهترین بازیکن فصل بود و درخصوص مربیان هم باید بگویم هرچند ایکو توانست نتایج بسیار خوبی را بگیرد اما آندرا استراماچونی بسیار خوب کارکرد ولی متأسفانه نتوانست ادامه دهد.

محمدرضا خلعتبری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: محمدرضا خلعتبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لائوتارو: تاریخ‌ساز شدیم، نباید این خوشحالی تمام شود

به گزارش "ورزش سه"، اینتر در بازی هفته سی و سوم سری A به مصاف میلان رفت و با نتیجه 2-1 در دربی حساس برنده شد.

اینتر با این برتری در دربی میلان موفق شد قهرمانی زودهنگام را چهار هفته مانده به پایان فصل مسجل کند و مقابل طرفداران میلان این دستاورد بزرگ را جشن بگیرد.

لائوتارو مارتینز، مهاجم اینتر، با ابراز خوشحالی از این قهرمانی گفت: "ما خیلی تلاش کردیم و شایسته این خوشحالی هستیم. این قهرمانی را به خانواده‌‌ام، هم‌تیمی‌ها و هواداران تقدیم می‌کنم. قبل از بازی به بازیکنان گفتم که چنین فرصتی (کسب قهرمانی بیستم) قبلا پیش نیامده و باید از فرصت استفاده کنیم. حالا ورزشگاه در اختیار ماست و تاریخ‌ساز شدیم."

کار با سیمونه اینزاگی؟

سفر زیبایی داشتیم و باید به این مسیر ادامه دهیم. ما یک سفر را آغاز کردیم، به بردهای زیادی با اینتر رسیدم و باید همینطور ادامه دهیم.

آینده؟

باید به توافق برسیم. الان می‌خواهم از این برد لذت ببرم، ما خیلی تلاش کردیم و در ابتدای فصل 12 بازیکن تیم تغییر کردند. این خوشحالی نباید هرگز تمام شود.

کاپیتانی؟

اینکه کاپیتان چنین باشگاه بزرگی باشی، باورنکردنی است. همه این‌ها برای هواداران و کل مجموعه اینتر است.

دیگر خبرها

  • کنایه هاکان چالهان اوعلو به هواداران میلان بعد از فتح اسکودتو / عکس
  • پاسخ جالب چالهان‌اوغلو به میلانی‌ها پس از قهرمانی اینتر+ عکس
  • تصمیم نهایی: اخراج پیولی از میلان قطعی شد
  • قهرمانی اینتر جلو چشم هواداران میلان
  • کنایه رئیس سابق یووه‌ به قهرمانی بیستم اینتر (عکس)
  • جشن هواداران اینتر در خیابان‌های میلان و در مقابل کلیسای معروف شهر پس از کسب بیستمین قهرمانی در سری آ / فیلم
  • لائوتارو: تاریخ‌ساز شدیم، نباید این خوشحالی تمام شود
  • روشن:هیچکس فکر نمی‌کرد استقلال با این همه مشکل صدرنشین باشد/خطیر و نکونام بعد از پایان فصل به جان هم بیفتند!
  • مودریچ: خیلی خوشحالیم، برد حق ما بود
  • زمانِ بایرلورکوزن است...