Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه‌ها برای کنترل مسافرین به کار خود پایان دادند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرتضی سلیمی درباره اجرا طرح غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی استان‌ها، گفت: با توجه به شرایط حساس و تردد بیش از حد مردم و مسافرین به شهر‌های شمالی کشور اجرای طرح غربالگری و تب سنجی در کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این طرح نیرو‌های عملیاتی هلال احمر بر اساس وضعیت استان‌ها در بیش از ۸۵۱ پست موقت در ورودی و خروجی شهرها، ایستگاه قطار و فرودگاه‌ها برای کنترل مسافرین و شناسایی افراد مشکوک به کرونا فعالیت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح غربالگری و تب سنجی از ۲۷ اسفندماه به طور ویژه در ۱۳ استان کشور که در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده بود، اضافه کرد: با استقرار ۳۹۴ پست موقت که در هر پست ۴ نفر نیروی آموزش دیده از نجات گران، اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی تا پایان روز ۱۴ فروردین اقدام به بررسی سلامت مسافرین و ارجاع افراد مورد نیاز به درمان، به نیرو‌های بهداشت و درمان شد و این طرح با هماهنگی استانداری‌ها و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروی انتظامی، پلیس راهور، راهداری و ضابطین قوه قضائیه انجام شد.

وی درباره تعداد افراد کنترل شده در طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر، گفت: در طول اجرای طرح ۲۱ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۸۶۱ نفر غربالگری شدند که بیشترین افراد کنترل شده با تعداد یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۹۴ نفر مربوط به روز ۷ فروردین ماه با کنترل سرنشینان ۷ میلیون ۷۱۸ هزار و ۸۴ خودرو انجام شد.

به گفته سلیمی، ۱۴ هزار و ۳۰۲ نفر از سرنشینان خودرو‌ها که مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند دارای علائم تب بالا و مشکوک به ابتلاء به بیماری کرونا بودند که یک هزار و ۶۹۰ نفر با علائم تب بالا و بیماری در روز سوم فروردین ماه به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۴ هزار و ۹۳۰ نفر در هر روز در پست‌های غربالگری و تب سنجی هلال احمر در استان‌های مختلف کشور، افزود: در مجموع از ۹۵ هزار و ۳۷۱ نفر روز نیروی امدادی برای اجرای طرح ملی غربالگری و تب سنجی هموطنان با به‌کارگیری ۱۵ هزار و ۲۷۸ دستگاه روز خودرو استفاده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره پست‌های فعال در ۱۳ استان ویژه کشور، ۳۹۴ پست غربالگری در استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان، تاکید کرد: در مجموع ۱۰ میلیون ۶۷۸ هزار و ۳۲ نفر در پست‌های غربالگری این ۱۳ استان غربالگری شدند و ۹ هزار و ۵۱۰ نفر از این افراد برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند. به علاوه ۲ هزار و ۳۵۰ نفر روز نیروی امدادی در پست‌ها وظیفه غربالگری و تب سنجی هموطنان را بر عهده داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امداد و نجات تب سنجی هلال احمر غربالگری طرح غربالگری و تب سنجی جمعیت هلال احمر ورودی و خروجی استان ها پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مردم مازندران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در ۱۴ نقطه از طول سواحل دریای خزر با تشکیل زنجیره انسانی، عملیات بزرگ موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی را غرورآفرین خواندند و بار دیگر حمایت خود را از اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

قشر‌های مختلف مردم استان مازندران شامل زنان و مردان، دانش آموزان و دانشجویان، روحانیون و مسوولان و پیر و جوان با در دست دادن یکدیگر و شکل گیری زنجیره انسانی علاوه بر این که وحدت و حمایت خود را از رهیر معظم انقلاب اعلام کردند، گفتند: امروز عزت، اعتبار و اقتدار ملت ایران در جهان به همه ثابت شده است و این اقتدار را مدیون خون شهدا و جوانان با فکرمان که توانستند توان موشکی و پهپادی کشور را تا این حد بالا ببرند، هستیم.

شماری از مردم مازندران عملیات وعده صادق را بازدارنده مقابل هر گونه هجمه نظامی علیه کشور عنوان کردند و بیان داشتند: این که از خاک خود بزرگترین دشمن خود را در منطقه مورد هدف موشکی و پهپادی قرار بدهیم، بسیار غرور آفرین و امیدوار کننده است.

آنان تصریح کرد: عملیات وعده صادق با فناوری پشرفته موشکی و پهپادی نظام جمهوری اسلامی، چشم همه جهانیان به خصوص دشمنان را خیره و مبهوت کرده است، امروز ما مردم دیار علوی مازندران هم از این اقتدار خرسند هستیم و با صدای بلند فریاد می‌زنیم، «همه گوش به فرمان رهبریم».
محل تشکیل زنجیره انسانی مردم مناطق مختلف مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق بدین شرح بود:
ساری: ساحل فرح آباد
بهشهر: شبه جزیره میانکاله
نکا: ساحل آزاد نکا
میاندورود: ساحل آزاد میاندرود
بابلسر: سراسر سواحل بهنمیر و بابلسر
جویبار: ساحل آزاد جویبار
فریدونکنار: ساحل شهرستان (ورودی‌ها پارک لاله، پلاژ شهرداری و پل میلاد)
نوشهر: نوار ساحلی سیاهرود تا صلاح الدین کلا، نوار ساحلی مزگاه تا بندر نوشهر و نوار ساحلی سیسنگان تا انارور
محمودآباد:از ساحل روستای دریاسر تا ساحل روستای خشت سر
نور: سواحل شهر‌های نور (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) رویان (ورودی خیابان پلاژ شهرداری) ایزد شهر (ورودی از گلسار ۶۵)
چالوس: ساحل رادیو دریا
عباس آباد: پلاژ سلمان شهر و ساحل امرج کلا عباس آباد
تنکابن: ساحل دریا
رامسر: سواحل بخش مرکزی و دالخانی

دیگر خبرها

  • حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط 7 مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • معطلی مسافران در خط ۷ مترو کاهش پیدا می‌کند
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • کاهش زمان معطلی مسافران خط ۷ مترو با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه ۲۸ فروردین